Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1085
Jeg har et problem med å få oppdatert vista etter en formatering.

Saken er denne:
Mens jeg kjører oppdateringene fra Windows Update mister jeg Internett når datamaskinen re-startes etter noen runder med oppdateringer.
den er tilkoblet men Internett explorer vil ikke laste sidene (Dette webområdet kan ikke vises i Internett explorer).
Om jeg fortsetter å kjøre Windows update klarer jeg dette helt til SP2 er installert. Deretter står den bare å søker etter oppdateringer men ingen ting skjer. (stått sånn i 24 timer)

Jeg har kjørt PING i CMD står det at den mottar og sender (kan skrive hva som kommer opp om nødvendig?)

Dette skjer mens jeg legger inn oppdateringer/ sikkerhetsoppdateringer til ".Net framework SP1" at explorer stopper virke. Windows Update stopper å finne oppdateringer etter at sp2 er blitt installert.


Jeg har gjort dette:
1. Systemgjengoppretting
2. bare installert oppdateringer som har med .net frame sp1 å gjøre (da jeg først trodde den var en av de andre som gjorde at Internett ikke virket)
3.formatert enda en gang, samme problemet underveis i windows update


Noen som har vært borti dette før?
Det finnes flere verktøy for å installere windows updates offline, kanskje du kan prøve en av de?

Random artikkel som snakker om 4 forskjellige verktøy: raymond.cc/blog/offline-windows-update/

Personlig har jeg bare brukt WSUS et par ganger, kan hende det funker for deg: http://download.wsusoffline.net/
skal teste det ut!

Sitat av Turbolego Vis innlegg
Det finnes flere verktøy for å installere windows updates offline, kanskje du kan prøve en av de?

Random artikkel som snakker om 4 forskjellige verktøy: raymond.cc/blog/offline-windows-update/

Personlig har jeg bare brukt WSUS et par ganger, kan hende det funker for deg: http://download.wsusoffline.net/
Vis hele sitatet...
jeg testet ut WSUS men fikk bare en feilmelding. meldingen var "The %TEMP% path must be more than 192 charatcters long and must not contain any of....."
sitter på et nett som ikke er super bra så brukte hele dagen på å laste det ned.
prøvde kjøre programmet på pcèn jeg lastet ned og da virket det.

Men jeg klarte oppdatere dataen ved å gå inn på datamaskinbehandling og stoppe noen tjenester så var jeg inne å slettet "CWindows\SoftwareDistribution" (det som var inni mappa)
var noe innstillinger i exporer jeg måtte aktivere så var det nett der også.

jeg fikk da lagt inn SP2 men så sa det stopp igjen.
jeg har nå nett på pc og den fungerer for hva den skal brukes til.
men om jeg hadde klart å få fart på updaten igjen hadde det vært topp.

noen som vet hva jeg kan gjøre?

kan det være brannmuren eller noe som stopper det ?
Sist endret av bianchi_89; 18. november 2016 kl. 15:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sier den virkelig at filstien må være lengre enn 192, eller at den ikke kan være mer enn 192, har aldri hørt om det første.

Hva slags error får du om du nå kjører windows update?
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Sier den virkelig at filstien må være lengre enn 192, eller at den ikke kan være mer enn 192, har aldri hørt om det første.

Hva slags error får du om du nå kjører windows update?
Vis hele sitatet...
Jeg som skrev litt feil. "must not be..." beklager dette.


Det kommer ikke noe error, den bare søker, vært slik i hele dag.
ser etter oppdateringer... står det.

jeg har klart å legge inn alle oppdateringer ink. sp2 og 1 etter dette for å oppdatere Windows Update.
Kan tenkes det genereres event i event viewer.

Men hvis den er oppdatert nok nå så kan den vel bare gjøre det den skal. Vista er uansett eol og akkurat som med win7 er den en møkkaprosess som drar ut i evigheter å oppdatere. Går noe strømsparing på er det bare og starte på nytt å søke.