Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 882
Hei.

Sendte inn min Asus x53sv til reklamasjon pga. ladefeil for andre gang hos InfoCare. Fikk i dag tilbakemelding om at de ikke vil reparere skaden pga. fuktskade (tastatur fungerer ikke, noe fukt i skjerm, men PC fungere fortsatt helt fint) før jeg eventuelt dekker kostnader på en rep. av fuktskader. De vil ikke risikere reparere ladeproblemet før rep. av fuktskade er utført, fordi de er redde for at hele PC'en vil bli helt ødelagt pga. fuktskadene under reparasjon.

Bare delene i seg selv vil komme på 1700 kr. Da kommer timene de vil bruke på rep. utenom. Jeg er redd det fort vil komme opp mot 3000 kr for alt samlet. Nytt hovedkort ville komme på garantien.

Jeg vurderer om jeg skal skrote PC'en - handle en ny. Den er 2 1/2 år gammel. Jeg er usikker på hvordan det vil stille seg ved en tredje reklamasjon på ladefeil, da den tidligere har vært rep. for fuktsakder.

Jeg har strengt tatt ikke behov for en bedre PC. Jeg har kun brukt den til media og BF2. Hva vil jeg måtte ut med av penger for en lignende PC i dag med ca. samme kvalitet/specs. Burde jeg reparere eller kjøpe nytt?

Bonus om den eventuelt kunne kjørt Day Z, men det er ikke et must blir det for dyrt. Vil helst ikke bruke mer enn 5000 kr, da det er utgifter jeg ikke hadde regnet med.

Min PC og specs er blant de 3.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Om du er fornøyd med den du har, og vil spare noen kroner. Så ville jeg ha prøvd å fikse ladeporten selv(Løs lodding/dårlig kontakt er vanlig her)
Og evt bruke et eksternt tastatur, men da faller egentlig mye av meningen bort med laptop når jeg tenker meg om.
Summen var med arbeidstimer. Slo til på den. Håper på en tredje reklamasjon så jeg kan heve kjøpet. Er uansett fornøyd med PC'en, dukker ikke ladeproblemet opp igjen. Regner med de loddet første gangen. Nå skal de skifte hovedkortet.