Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2485
Hey som tittel sier skal jeg på Road trip med noen venner te høsten.. Vi skal kjøre Fra SF til LA så videre til San Diego å ender opp i Las Vegas til slutt..

Er det noen a dere her inne som har vert på lignende tur å har noen anbefalinger på hva en MÅ få med seg di forskjellige plassene ?

Vi tenker Alcatraz i SF, Hollywood , Universal Studios ...

Kult å høre andres erfaringer eller om det er noen andre som har planer om lignende tur ?

Smyegel
Første tips er å kjøre route 1 i stedet for motorveien. Da kjører man langs kysten, og kan blant annet få med seg tusenvis av sjøløver som ligger å chiller i strandkanten. Det tar myyye lengre tid, men hvis formålet er road trip er det lett verdt det.

San Fransisco er en by som er veldig digg å bare gå rundt i for å suge inn stemningen og oppdage ting som ikke står om i reisebøker. Ellers bør man få med seg Golden Gate Bridge (duh) og Golden Gate Park i samme slengen, det kan du f.eks gjøre ved å leie sykler. Man bør også smake på spesialiteten fiskesuppe i brød (kommer ikke på hva det kalles i farten).

Ellers er Yosemite National Park vel verdt et besøk. Utrolige tøft fjell- og skogslandskap. Her er det også store sjanser for å møte på bjørn(!). I Yosemite finner man også Sequoia-trær, eller kjempegran.

I LA kan jeg anbefale å gå på basketkamp. Billetter til Clippers er billigere enn Lakers, og gir omtrent den samme opplevelsen - med mindre du er innbitt Lakers-fan.

I San Diego er det ganske bra å surfe i Pacific Beach. Gaslamp quarters har mye kule butikker og restauranter etc. Ellers er San Diego Zoo en av landets største.

I Las Vegas var XS og Tryst de kuleste klubbene da jeg var der. Er komt en ny som visstnok skal være veldig kul og ikke minst enormt stor, Hakkasan. Grand Canyon og Hover Dam ligger også ganske i nærheten, kan være verdt å sjekke ut.
Hører mange anbefale highway 1, den er forsåvidt fin, men personlig synes jeg ikke den er verdt de ekstra timene. Bortsett fra elefantselene er det veldig likt norsk natur.

I SF anbefaler jeg en tur til Haight Street, hippie strøket. Om du liker sånt er det masse alternative klesbutikker, flere platebutikker osv osv. Jeg digga det ihvertfall.
Jeg har hørt at en bør kjøre inn i Las Vegas om natten. Ellers ser det bare ut som en kommer til en by midt i ørkenen
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Roadtrip i USA er drømmen. Kan jeg spør hva budsjettet deres er på og hvor lang tid dere har tenkt å bruke?
Jeg tok så si den samme turen i sptember-oktober i fjor, mor-datter road trip. Vi brukte rett over to uker på ruten San Francisco-LA-San Diego-Phoenix-Grand Canyon-Las Vegas, anbefaler å bruke lenger tid enn dette. Etterpå fløy vi til New York og hadde en liten uke der.

Høsten er en fin tid å reise på, vi hadde det passe varmt og traff ikke på et eneste insekt. Anbefaler også Highway One hvis dere er villige til å bruke litt ekstra tid.

Alcatraz i SF var kjempekjekt, men pass på at dere bestiller billett fra rett selskap. Det er nemlig bare et som har lov til å legge til kai på øya, de andre kjører bare rundt. Vil gjerne tilbake til SF, kjekkeste byen på turen.

Etter å ha kranglet med en GPS fra nittensteinøks klarte vi (jeg) å bomme på Hollywooskiltet og endte opp på Griffith Observatory istedet. Det var helt kanon da vi akkurat nådde solnedgangen og hadde utsikt over hele LA som er en latterlig stor by. Ellers var Hollywood Walk of Fame en stor skuffelse, det var en shady gate med stjerner på. Universal Studios var en theme park som alle andre, meh.

Grand Canyon var fantastisk (vi nådde det akkurat, government shutdown sartet 3 timer etter vi forlot stedet).

I Las Vegas må dere få med dere et show, vi var på Ka av Cirque du Soleil som var helt fantastisk. Ellers bar turen vår preg av det ikke var drikking, Las Vegas hadde nok vært bedre med alkohol .

Jeg har hørt at en bør kjøre inn i Las Vegas om natten. Ellers ser det bare ut som en kommer til en by midt i ørkenen
Vis hele sitatet...
Dette er helt sant, utsikten når du kommer rundt svingen og får se det lyshavet er dritkult.
Sist endret av jubadu; 11. februar 2014 kl. 11:26.
smyegel's Avatar
Trådstarter
97 4
Takker for alle svar Vi tenker å være en 15 dager totalt da .. Starter med 2 dager i SF tenker jeg , før vi drar nedover mot LA , tenkte å ta Route 1 langs kysten nedover ja


Olympic: For turen Fly+ Leiebil+Hotell i vegas 5 dager betalte vi 12K
Regner vel med en 20-30 i spennepenger... Tar det litt som det kommer
Dere har glemt det viktigste: https://www.sixflags.com/magicmountain og Venice Beach!
Sist endret av nudo; 13. februar 2014 kl. 03:30.
smyegel's Avatar
Trådstarter
97 4
Sitat av nudo Vis innlegg
Dere har glemt det viktigste: https://www.sixflags.com/magicmountain og Venice Beach!
Vis hele sitatet...
Det er med i planene