Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 5663
Det hender tidvis at jeg får litt dødtid på jobben, og da hadde det vært kjekt med et lite avbrekk med noe casual-spill som raskt kan skrus av, minimeres og tas opp like lett. Begynt å bli litt lei Happy Wheels. Any suggestions?

PC'en min er låst med en del begrensninger som gjør at jeg ikke får installert spill som legger noe i registeret med mindre jeg logger på administrator. Så det må isåfall tas hensyn til.

Spilte gjennom "Knytt: Underground" på kontoret, det var lett å lukke ned/minimere og ta opp igjen samtidig som det var KJEKT. Noe tilsvarende hadde vært supert.
Hvis du liker strategispill og bybygging, sjekk ut gratis browser-baserte Anno Online
Det er et treigt spill, det går ikke å spille i timesvis hver dag. Man er innom kanskje 10-30 minutter om dagen og setter igang ting, så går det av seg selv mens man driver med andre ting.
Sist endret av Bothrops; 9. september 2013 kl. 13:17.
Sjekk ut visual boy advance og spill noen av de eldre, tror ikke det trenger noen rettigheter.
Cookie clicker! Kan egentlig bare alltid stå i bakgrunnen.
Ellers funker alltid pokemon-emulatorer.
Om du installerer Brood War på en annen maskin i forkant kan dette spilles på maskinen uten noen form for installasjon overhodet! Kanskje et litt "stort" spill, men er mulighet for å lagre og raskt å alt-tabbe til bakgrunnen om behovet melder seg.
Civilization IV eller V, hvis du klarer å få dem inn på pcen..
Sist endret av Bombasa; 9. september 2013 kl. 14:09.
Et spill jeg har brukt lenge til slike formål er Peggle, mer spesifikt peggle nights. Utrolig underholdende.
Sitat av Nether Vis innlegg
Et spill jeg har brukt lenge til slike formål er Peggle, mer spesifikt peggle nights. Utrolig underholdende.
Vis hele sitatet...
Hahah enig, men har desverre spilt meg litt lei... :/ Plants VS Zombies fungerte også, men var ikke fult så givende... En etterfølger av Peggle kunne vært noe! :P

Sitat av lroedal Vis innlegg
Om du installerer Brood War på en annen maskin i forkant kan dette spilles på maskinen uten noen form for installasjon overhodet! Kanskje et litt "stort" spill, men er mulighet for å lagre og raskt å alt-tabbe til bakgrunnen om behovet melder seg.
Vis hele sitatet...
Hmmmm... Fristende med et gjensyn med Star Craft da... :P men jeg er redd jeg hadde blitt litt for hekta da, hahah. Farlig for konsentrasjonen...

Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Cookie clicker! Kan egentlig bare alltid stå i bakgrunnen.
Ellers funker alltid pokemon-emulatorer.
Vis hele sitatet...
Klikket meg inn på Cookie Clicker, men det er nok noe skriptfeil som gjør at det klikker på Internet Explorer. Har ikke hverken Firefox elle Chrome til disposisjon. Prøvde til og med Cookie Clicker Classic, men det funket heller ikke...

Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Sjekk ut visual boy advance og spill noen av de eldre, tror ikke det trenger noen rettigheter.
Vis hele sitatet...
Hm! Visual Boy Advance ja! kunne endelig prøvd Minish Cap eller Metroid spillene der... Kanskje det kanskje...

Sitat av Bothrops Vis innlegg
Hvis du liker strategispill og bybygging, sjekk ut gratis browser-baserte Anno Online
Det er et treigt spill, det går ikke å spille i timesvis hver dag. Man er innom kanskje 10-30 minutter om dagen og setter igang ting, så går det av seg selv mens man driver med andre ting.
Vis hele sitatet...
Fungerte heller dårlig. :/ står og laster i en evighet. God bless IE... B(
Super collapse?

Det, PvZ og peggle har alle blitt lagd av popcap games, så du kan jo sjekke hjemmesida dems, evt så hadde jeg en heftig pakke med popcap spill på PC'n før som var henta på bukta.
Kings road synes jeg funker bra som tidsfordriv, hack 'n slash, spill med endel rpg elementer. De forskjellige brettene tar ca fem til 15 minutter. Man kan spille både coop eller alene. Spillet kan spilles via facebook eller på https://www.rumblegames.com
RealmoftheMadGod er jo ganske gøy da.
Du kan velge mellom forskjellige klasser og kjempe mot guder, om å drepe ''the mad god'', komme til lvl 20 og max'e alle stats.
Det er også perma death, slik at du mister alt du har på deg og karakteren din.
Sist endret av Grådigpeisen; 9. september 2013 kl. 16:23.
Liste over portable spill

Disse kan du slenge inn på en minnepinne og kjøre derifra. Trenger ingen installasjon eller spesielle rettigheter.
Hva med spill til mobilen din?
Veldig mange gøye Tower Defence spill!
Her er mine favoritter:
Grave Defence HD
Tower Defence HD
På skolen går det mye i Bloons Tower Defence 5.

Tar litt tid og er morro tidsfordiv
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
På skolen går det mye i Bloons Tower Defence 5.

Tar litt tid og er morro tidsfordiv
Vis hele sitatet...
Oi!! Hahahah var i hovedsak skeptisk til at det skulle få meg fenget, men jeg trykket inn og skulle prøve det litt; glemte meg av, måtte få game over på runde 37 før jeg innså hvor lenge jeg hadde spilt... :S farlig...

Sitat av MasterCorruptor Vis innlegg
Liste over portable spill

Disse kan du slenge inn på en minnepinne og kjøre derifra. Trenger ingen installasjon eller spesielle rettigheter.
Vis hele sitatet...
SMUUUUD! takk, her var det mye kjekt! håper lista blir større etterhvert. Har lastet ned mye stæsj derfra allerede, heheh. Takk for tipset!

Sitat av Grådigpeisen Vis innlegg
RealmoftheMadGod er jo ganske gøy da.
Du kan velge mellom forskjellige klasser og kjempe mot guder, om å drepe ''the mad god'', komme til lvl 20 og max'e alle stats.
Det er også perma death, slik at du mister alt du har på deg og karakteren din.
Vis hele sitatet...
Hm... Har hørt om dette. Hva er forskjellen mellom Steam-versjonen og den gratis browser-versjonen?

Sitat av danseku Vis innlegg
Kings road synes jeg funker bra som tidsfordriv, hack 'n slash, spill med endel rpg elementer. De forskjellige brettene tar ca fem til 15 minutter. Man kan spille både coop eller alene. Spillet kan spilles via facebook eller på https://www.rumblegames.com
Vis hele sitatet...
Wow, det så jo faktisk utrolig fett ut! :S men det virket veldig tidkrevende og heller mer noe jeg kunne spilt hjemme i fred og ro. Det må være et spill jeg kan hoppe ut av uten at jeg trenger å bekymre meg om jeg fikk lagret progressen eller ikke...
Må jo nesten anbefale gnomoria igjen. Kjøpte det for ikke så lenge siden med det samme formålet. Har holdt meg godt underholdt i mine fritimer og jeg kan varmt anbefale det. Koster rundt 50 kroner på steam. Tar bare 200 mb plass så det krever ikke mye for å kjøre bra.
Icy tower!
Project 64, så kan du laste ned alle spillene til nintendo 64!
Kan legges ned kjapt og er veldig moro å spille de spillene jeg spilte da jeg var sneip!
Sitat av valentino_942 Vis innlegg
Project 64, så kan du laste ned alle spillene til nintendo 64!
Kan legges ned kjapt og er veldig moro å spille de spillene jeg spilte da jeg var sneip!
Vis hele sitatet...
Hahah, hva fa...?!? :P jeg har prøvd to ganger nå å legge til et bilde av Sirius Snape fra Harry Potter og kommenterte "...Sirius Sneip? :O :P", men av mystiske årsaker forsvinner det heheh... Jeg som prøvde å være morsom. Tsk tsk...
Hva med The Binding of Isaac? Der er det mange hundre timer med gameplay, pluss at du ikke trenger å følge intenst med. Bare når du går inn i ett nytt rom, men det er mulig å pause med P eller ESC.
X Moto, lite vindu med en motorsykkel, handler om å komme i mål, å slå personlige rekorder osv.. veldig gøy
Alkoholisert gamer
Sitat av KaKistoZ Vis innlegg
Hm... Har hørt om dette. Hva er forskjellen mellom Steam-versjonen og den gratis browser-versjonen?
Vis hele sitatet...
Det er ikke noen forskjell, annet enn at den ene lastes ned og spilles via steam, og den andre spiller i nettleser.

Jeg personlig liker å spille på nettleser, har prøvd begge deler, men har endte opp med å spille i nettlesern, som jeg nå har gjort i ca 1.5 år.

Jeg føler det er det perfekte spillet å spille, enten man har 10min til overs, eller ett par timer å surre bort.
Jeg håper ikke alt for mange får sparken pga jeg postet Cookie Clicker her. Det er helt sykt avhengighetsskapende.
You have been warned!
Sitat av KaKistoZ Vis innlegg
Hm... Har hørt om dette. Hva er forskjellen mellom Steam-versjonen og den gratis browser-versjonen?
Vis hele sitatet...
Er ikke helt sikker ettersom jeg bare spiller på browser versjonen, tror ikke det er noen forskjell egentlig.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Jeg håper ikke alt for mange får sparken pga jeg postet Cookie Clicker her. Det er helt sykt avhengighetsskapende.
You have been warned!
Vis hele sitatet...
Kan bekrefte dette testa nå nettop og av en eller annen idiotisk grunn klarer jeg ikke legge spillet fra meg, blir farlig på jobb
Så godt som alle spill fra PopCap (Peggle Peggle nigts, Bejeweld, Bejeweld 2, Bejeweled Twist, Plants VS Zombies, Astro-et-eller-annet.) Bare for å nevne noen

Star Defender - Top-scroller type "skyt-alt-som-rører-seg-spill"
I've got Balls - Nok et "trill-en-kule-gjennom-vanskelige-brett-spill"
DX-Ball 1 og 2 - Klassisk ball-breakout med massevis av powerups
Crazy Machines - à'la The Incredible Machine
World Of Goo - EPISK "bygg-deg-fram-til-mål-og-redd-alle-spill"

Nå kommer jeg ikke på flere i farten.
De jeg vil mest anbefale er Bejeweld 2 eller Twist (Pers. foretrekker jeg Twist), PvsZ, PegNight og WoG
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
På skolen går det mye i Bloons Tower Defence 5.

Tar litt tid og er morro tidsfordiv
Vis hele sitatet...
Fikk kjøpt det til Android. :P merker jeg er hekta, hahah. SVÆRT AVHENGIGHETSSKAPENDE!! :O
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Cookie clicker! Kan egentlig bare alltid stå i bakgrunnen.
Ellers funker alltid pokemon-emulatorer.
Vis hele sitatet...
Takk for at du fikk meg hekta!