Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 14688
Dette blir en litt moralpreken, men det DRITER jeg i.

Finn på noe annet enn å stjele andres biler. Det finnes faen meg ikke noe mer irriterende enn folk som ikke kan la folk sine saker være i fred. Spesielt om man har en bil som man bruker tid å penger på, så er det faen meg unødvendig at folk skal bryte seg inn å føkke opp både tenningslåser, rattlåser, vinduer o.l for å få tatt seg en luftetur.

Har vært her noen år på forumet, og sett endel av de tåpelige spørsmålene ang tyveri o.l, men dette tar faen meg kaka. LA ANDRES TING VÆRE I FRED.

En annen ting er hvis bilen er din/kompis/whatever, og dere har mista nøklene eller låst nøklene inni bilen. Da blir det noe annet, men hvis man går inn for å stjele andres biler så burde man virkelig tenke seg om.
Sist endret av margido; 9. august 2009 kl. 15:47.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
77 7
Oi, det begynner å bli en stund siden jeg postet denna ja :P

Selv om mna legger ut en post om å tjuv-koble biler så vil ikke det derme si at man har store planer om å bryte seg inn i alle andres biler av den grunn.
Jeg Kunne godt tenke å lære dette jeg, morsom skill det da :P
▼ ... flere år senere ... ▼
har du bil uten startsperre og mistet nøkkelen din, kan jeg enkelt lære deg å starte den. nb: knekk aldri rattlåsen - den kan kile seg og funke som før... Det er meget kjedelig i en sving... Særlig med politiet på hjul... Jeg kan lære deg, men er ikke på disse sidene så du må ringe 47376225..
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Tips om eldgamle saab 900; alle nøkler går om hverandre og tenningslåsen på samtlige av mine 900'er kunne vris om med et kronestykke eller whatever du hadde for hånd.
Vis hele sitatet...
Hah, ja det kan jeg skrive under på! Onkelen min hadde en slik bil som jeg skulle låne en gang. Tidlig om morgene gikk jeg på autopilot: låste opp, satte meg inn og kjørte. Han hadde sagt at låsen på førersida var litt kranglete, så jeg tenkte ikke videre over at jeg måtte fikle litt for å få den opp. Vel fremme innså jeg at bilnøkkelen jeg hadde i lomma var merket med Volvo, ikke Saab...
Hvordan er det å stjele en ny bil? Feks en 2012 Mercedes, er det kun for proffer eller er det enkelt det å?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nyere biler stjeles nesten utelukkende med originalnøkler eller programmerte nøkler. Min 2011 Avensis har ikke noe nøkkelhull, bilen starter ikke før den registrerer at "nøkkelen" befinner seg inne i bilen. Skal man stjele en slik bil må man enten få snappet opp koden fra "nøkkelen" eller rappe nøkkelen.
Sier vel seg selv at en relativt ny bil er noe annet enn en gammel sak i fra midten av 80 tallet
Vel
Skaff en servicemanual til bilen du ønsker å stjele.
Finn frem kapittelet om ECU-en.
Slip ned chassisnummer, sett på skilter som tilhører en lignende bil (en du har vraket, selvfølgelig )
Bytt ECU fra den gamle bilen din til den nye akkurat-samme-bilen. Bytt nøkkelhull.
Vri om nøkkelen
Profitt
Viss du er ute etter en lett måte å stjele nyere biler så er det bare å vente til kulda kommer.Folk tenker seg ikke om å setter bilen på tomgang for å varme opp bilen,da er det bare å sette seg i bilen å gi bånn gass.Er bare å gå rundt i noen boligfelt tidlig om morran så finner man fort en bil.
High-on-life sitt forslag er nokk den desidert enkleste måten å stjele en ny bil på, vist du ikke har sykt med kunnskap om emne, bensinstasjoner må også være en fin plass å plukke opp din "nye" bil på.. Er jo veldig mange som ikke stopper bilen når de springer inn.
Er kamera på bensinstasjonen, skjelven det er det i gårdsplassen til fru Hansen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Audier i mangevarianter 90 tall og bakover.

Dem trer du en 32 El 34 koppnøkkel over, ha ei solid stålstang, brekker lett. Støpegods.

Hadde en kompis som stjal biler lynkjapt på denne måten.

Fete spreke biler også.

Samme fyren gleda seg alltid over 20-c på vinteren, forran statoil og rema forsvant det en god del biler.

Når du skal tjuvkoble bilen rettutfor stuevinduet hold deg unna brun, svart, og blå. Brun og svart er bilhorn på mange gamle og blå er vindusvisk ere.

Og hvis tegninga Di går og går og du ikke skjønner bæret, så må du legge strømtil bensin pumpa.

Har du en plan med bilen og ikke skal råne i samme byen betyr ikke kamera noenting.

Skjuler seg mest mulig når man gjør Krim.

Kompisen min slapp no skjeldent lengre en 100mil, enten krasjan og snuten tok han non fylker sørover. Og Sverige seff.

Æ har lært chrime dosent pay for de aller fleste.
Gammel Suzuki er den eneste bilen jeg har måtte åpne og starte uten nøkkel, og hvis ikke jeg er et naturtalent så er det helt latterlig lett. Nesten litt rart det følger med nøkler i det hele tatt. Etter å ha mistet den siste nøkkelen min stappet jeg en sykkelnøkkel i døren og ristet i 10 sekunder, så var den åpen. Så bare demonterte jeg hele tenningslåsen ved å skru ut en håndfull stjerneskruer, og satt da igjen med en plastikkbryter som kunne vries til ønsket posisjon.
Hva som skjedde med rattlåsen husker jeg faktisk ikke, men jeg behøvde ikke knekke den. og jeg brukte bilen sånn i et par år. Suzuki brukte de samme delene på omtrent alle modellene sine i den perioden, så vidt jeg vet.

En Chrysler Voyager '96 jeg hadde var ferdig "fikset" når jeg kjøpte den, noen hadde sprengt både dørlås og tenning med lite skrujern. Man kunne bare såvidt se at det var fiklet med, så det var nok en veldig enkel bil å stjele. Ikke at de bilene er verdt å stjele engang, men skal du 10 km og har 200,- kr til bensin, så er man kanskje heldig å kommer frem før den bryter sammen.
Jeg rota vekk nøkkelen til bilen min i fjor vår, en Opel Astra 1996 sådan.
Der skrudde jeg av dekslet rundt rattstamma, og dro av "kontakten" som satt i enden av tenningslåsen.
Så var det bare og bruke noen ledningstumper og koble sammen de rette kontaktpunktene.

En tjukk svart ledning var strøm inn, en litt tynnere svart ledning var strøm ut dvs "tenning på", en enda litt tynnere svart ledning var til varmeapparatet og kjølevifta, og en siste tynn rød ledning kjørte startmotoren.
Under rattstamma var det et lite firkana, messingfarga lokk. Jeg tok en drill og borra hull i det lokket, stakk inn et stort skrujern og brøt lokket av. Da datt slåen til rattlåsen ut

Mekka til en bryter på siden av rattet til og slå tenningen av/på med, samt en trykknapp til å kjøre startmotoren med, og slik har bilen vert i et og et halvt år nå. Den har riktignok en ganske enkel dieselmotor, så det er ikke startsperre på den.

Og ja: Jeg fant nøkkelen noen dager etterpå......
Sist endret av varg300; 11. september 2013 kl. 18:37.