Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1438
Har lenge vært på utkikk etter noen nye enkle, små hodetelefoner med bra lyd. Foreløpig har jeg noen helt "ok" beats tour. Jeg har hatt dem litt lenge nå, og føler at det er på tide å bytte dem ut.

Skal for det meste høre på musikk og se på film med dem (Via både mobiltelefon og bærbar pc).
Har prøvd å Google litt, men ingenting har overbevist meg om at det er en oppgradering verdt pengene.

Er det noen her som kan komme med noe forslag?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Skullcandy Heavy Medal.

Beste in ear jeg har prøvd, men jeg liker ikke in ear.
Hvor bra vil ha? Hvordan liker du musikken din? Mye bass, eller mer balansert lyd? Har du et budsjett?
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Skullcandy Heavy Medal.

Beste in ear jeg har prøvd, men jeg liker ikke in ear.
Vis hele sitatet...
Skal ta en titt på de, takk for tipset! Har fort gått igjennom noen reviews nå - prisen ser bra ut, og jeg kommer til å kjøpe disse om ikke jeg blir overbevist om at noe annet er veldig mye bedre.


Sitat av Flaskepost Vis innlegg
Hvor bra vil ha? Hvordan liker du musikken din? Mye bass, eller mer balansert lyd? Har du et budsjett?
Vis hele sitatet...
Jeg tenker egentlig at det får koste hva det koster. Vel - bass vil jeg gjerne ha. Ikke for lite, men heller ikke alt for mye. Balansert lyd hadde vært fint.
Har egentlig ikke så mye greie på dette.

Hører for det meste på klassisk og hardstyle; så jeg vet ikke helt hva som passer meg.

Et annet kritierie jeg glemte å nevne er at de ikke faller ut! Jeg vil helst kunne løpe med dem uten at de faller ut. Beatsene jeg har nå faller ikke ut
Sist endret av MBTI; 15. august 2013 kl. 21:47.
Dersom du er ute etter high quality lyd vil jeg anbefale deg enten Shure sine eller for å gå big Stax sine.

Skullcandy, beats o.l. er mere "mote merker" og ikke akkura go to hvis man ønsker ordentlig lyd.
Lyd og Bilde hadde en overbevisende test av T-JAYS four (billigste pris hos NetOnNet). Jeg har ikke testet disse selv, så vet ikke hvordan de er i bruk. Kanskje du kan få testet de en plass, eller satse på 14 dagers angrefrist for å teste.

Personlig har jeg et sett Philips Active Fit for trening. Jeg kuttet vekk plastikken som går rundt øret slik at bare gummien er igjen, og disse sitter som støpt. Brukes da til trening og andre plasser jeg ikke vil være redd for å ødelegge det jeg har på hodet, som på jobb. De har ekstra bass, og ikke spesielt balansert lyd, men er veldig engasjerende.
Når jeg tar det mer med ro, så har jeg et Sennheiser Momentum som jeg spiller med. Disse er dog hodetelefoner, men lyden er veldig god. Der kunne vært en smule mer trøkk i de, men dette fikses raskt i en equalizer (disse er EKSTREMT følsomme for equalizing, veldig gøy ).
Trådstarter
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Dersom du er ute etter high quality lyd vil jeg anbefale deg enten Shure sine eller for å gå big Stax sine.

Skullcandy, beats o.l. er mere "mote merker" og ikke akkura go to hvis man ønsker ordentlig lyd.
Vis hele sitatet...
Shure sine så veldig bra ut, men var også veldig dyre. Skal være på utkikk etter de På Amazon.com koster "Shure SE215-K" bare 100 dollar, som sikkert er mer enn bra nok for meg.

Sitat av Flaskepost Vis innlegg
Lyd og Bilde hadde en overbevisende test av T-JAYS four (billigste pris hos NetOnNet). Jeg har ikke testet disse selv, så vet ikke hvordan de er i bruk. Kanskje du kan få testet de en plass, eller satse på 14 dagers angrefrist for å teste.

Personlig har jeg et sett Philips Active Fit for trening. Jeg kuttet vekk plastikken som går rundt øret slik at bare gummien er igjen, og disse sitter som støpt. Brukes da til trening og andre plasser jeg ikke vil være redd for å ødelegge det jeg har på hodet, som på jobb. De har ekstra bass, og ikke spesielt balansert lyd, men er veldig engasjerende.
Når jeg tar det mer med ro, så har jeg et Sennheiser Momentum som jeg spiller med. Disse er dog hodetelefoner, men lyden er veldig god. Der kunne vært en smule mer trøkk i de, men dette fikses raskt i en equalizer (disse er EKSTREMT følsomme for equalizing, veldig gøy ).
Vis hele sitatet...
T-JAYS'ene så ganske overbevisende ut, og så også bra ut på utseende.
Om økonomien tillatter det så kanskje jeg også kjøper noen Philips Active Fit til løping senere.




Jeg skal til USA om et par ukers tid - er det noen som vet om det er lurere å kjøpe der? Når det gjaldt ultrabooks (utenom Mac) så kunne synes jeg det faktisk lønnet seg å kjøpe i Norge. Liten prisforskjell, og forbrukerloven i tillegg.

Er det sånn med hodetelefoner også?
Elektronikk er generelt billig i Norge. Når det gjelder lyd er jeg ikke sikker, men JAYS (a-JAYS, t-JAYS, osv) er et svensk merke, så tviler på at du finner det billigere i statene, spesielt om du betaler momsen på vei inn grensen. Og selv med en større forskjell, ville jeg heller satset på å kjøpe norskt. De 200 kronene (et tall dradd ut av luften) du sparte på å kjøpe i statene (og smugle ved grensen) blir fort 200 kroner du ønsker du hadde brukt om noe skal reklameres, returneres eller noe slags behov for kundeservice skulle oppstå.
Sist endret av Flaskepost; 15. august 2013 kl. 22:30.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av MBTI Vis innlegg
Har lenge vært på utkikk etter noen nye enkle, små hodetelefoner med bra lyd. Foreløpig har jeg noen helt "ok" beats tour. Jeg har hatt dem litt lenge nå, og føler at det er på tide å bytte dem ut.

Skal for det meste høre på musikk og se på film med dem (Via både mobiltelefon og bærbar pc).
Har prøvd å Google litt, men ingenting har overbevist meg om at det er en oppgradering verdt pengene.

Er det noen her som kan komme med noe forslag?
Vis hele sitatet...
Det har jo kommet nye beats tours da, har det ikke?
og om ikke det er nok, de krøller seg ikke.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Flaskepost Vis innlegg
Elektronikk er generelt billig i Norge. Når det gjelder lyd er jeg ikke sikker, men JAYS (a-JAYS, t-JAYS, osv) er et svensk merke, så tviler på at du finner det billigere i statene, spesielt om du betaler momsen på vei inn grensen. Og selv med en større forskjell, ville jeg heller satset på å kjøpe norskt. De 200 kronene (et tall dradd ut av luften) du sparte på å kjøpe i statene (og smugle ved grensen) blir fort 200 kroner du ønsker du hadde brukt om noe skal reklameres, returneres eller noe slags behov for kundeservice skulle oppstå.
Vis hele sitatet...
Tjæ, Heavy Medal kostet 800, i butikk i norge når jeg så etter de, kostet 350,- i butikk i USA.

Og med så små summer er reklamasjonen og garantiene irrelevante igrunn
Sist endret av AtXbYeA; 15. august 2013 kl. 22:45.
@AtXbYeA

Det kan hende at amerikanske merker er billigere i statene, Skullcandy er jo amerikansk. Der er heller ikke umulig at de ble sluppet før i USA, og prisene hadde sunket sitt når Heavy Medal kom til Norge. Jeg ser også at du nå får Heavy Medal ned under 500 kr før frakt her til lands også. Men dette vil jeg tro varierer fra vare til vare, så det lureste er vel å lete litt rundt på norske og amerikanske sider og finne et produkt en har lyst på, så eventuelt sjekke prisene.
Monster Turbine Copper Pro.

Desidert beste in-ears jeg har prøvd og eid, og jeg er en kresen jævel. Skikkelig kresen.

De er fint balanserte med god bunn uten at de blir muddy.

Men de koster deretter også.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Bowers & Wilkinson C5 - 1399,- - konge. Funker til trening, til slumming, film osv.

De er så gode at du hører forskjeller på .flac og 320kb/s mp3 hvis du har sensitiv hørsel.
[quote=MBTI;2971723]Shure sine så veldig bra ut, men var også veldig dyre. Skal være på utkikk etter de På Amazon.com koster "Shure SE215-K" bare 100 dollar, som sikkert er mer enn bra nok for meg.
[/qoute]

Disse er kjempe gode koster 709kr på netonet, like billig som usa i grunn.
Sitat av SgtAlexx Vis innlegg
Monster Turbine Copper Pro.

Desidert beste in-ears jeg har prøvd og eid, og jeg er en kresen jævel. Skikkelig kresen.

De er fint balanserte med god bunn uten at de blir muddy.

Men de koster deretter også.
Vis hele sitatet...
Har selv et par Monster Turbine Gold Pro, litt billigere enn Copper-utgaven, men gir uansett den beste lyden jeg har hørt i ørepropper. Kan også legge til at bassen er ganske så imponerende for å komme fra ørepropper, dette var en av hovedgrunnen til at jeg valgte de. Uansett, anbefales sterkt!