Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 6087
Her hvor jeg bor har de flere søndagsåpne kiwi og bunnprisbutikker.
Men når man handler på en søndag, er varene da dyrere?
Jepp. Joker og Bunnpris er dyrere fordi de har åpent på søndager. ( De nok setter ikke opp prisene på søndager men Joker å Bunnpris er generelt dyrere enn Rema og Rimi)
Sist endret av h3kr0; 11. august 2013 kl. 15:59.
Sitat av t33zr Vis innlegg
Her hvor jeg bor har de flere søndagsåpne kiwi og bunnprisbutikker.
Men når man handler på en søndag, er varene da dyrere?
Vis hele sitatet...
De er ikke dyrere på søndager enn andre dager, men den generelle prisen er som regel litt høyere.
Hva med de butikkene som har en helt egen, mindre avdeling som er åpen på søndager, og den andre store butikken er åpen resten av uka?
Sitat av KultNick Vis innlegg
Hva med de butikkene som har en helt egen, mindre avdeling som er åpen på søndager, og den andre store butikken er åpen resten av uka?
Vis hele sitatet...
I min erfaring er det dyrere på de små avlukkede områdene som er åpne på søndager.
Sitat av Xernox Vis innlegg
I min erfaring er det dyrere på de små avlukkede områdene som er åpne på søndager.
Vis hele sitatet...
Er jo mulig de har gjort et bevisst valg om å ha litt dyrere varer i den "søndagsåpne" delen av butikken, uten at de skrur opp prisene på varene.

Enkleste er jo selvfølgelig å sammenligne to like varer i søndagsbutikken og den "normale".
Sitat av OnklD Vis innlegg
Er jo mulig de har gjort et bevisst valg om å ha litt dyrere varer i den "søndagsåpne" delen av butikken, uten at de skrur opp prisene på varene.

Enkleste er jo selvfølgelig å sammenligne to like varer i søndagsbutikken og den "normale".
Vis hele sitatet...
Ja det er det jeg mener. De har et eget område som de åpner opp på søndager.
Annsatte skal vel ha mer betalt på søndager, så det er vel naturlig med en liten prisøkning på enkelte varer for å gjøre det økonomisk forsvarlig å drive butikk også på søndager
Kiwi og andre butikker som har søndagsåpent endrer ikke priser på søndager. Fast pris hele uka.

Men joker og butikker som "er kjent" for og være søndagsåpne er oftest dyrere enn andre dagligvarebutikker.
Å ha ansatte på jobb på søndager koster naturligvis ekstra (både med tanke på timene og tilleggene) og vil medføre at prisene må være høyere enn på butikker med "normal" åpningstid.
Sitat av JohnMichael Vis innlegg
Å ha ansatte på jobb på søndager koster naturligvis ekstra (både med tanke på timene og tilleggene) og vil medføre at prisene må være høyere enn på butikker med "normal" åpningstid.
Vis hele sitatet...
Koster ikke noe i tillegg til det vanlige, uansett butikk på søndager.
Jeg for min del syns det er nesten nøyaktig de samme prisene på storkjeder som obs og i mindre butikker som kiwi, spar og rema 1000. Alle har tilbud og det er det man bør benytte seg av.
Joker og bunnpris er dyrere fordi meste parten av butikkene er plassert i ingenmansland, de skrur ikke oppp prisene på søndager, de er bare generelt dyrere.
Kiwi derimot er billigere, men i søndagsbutikkene plasserer dem lite Firstprice og andre billige produkter slik at du blir tvunget til å betale mer, legg for eksempel merke til at du sjeldent finner 4 packer med brus der. Alt dette blir gjort bevvist for å tjene mest mulig penger, som mange sier koster de ansatte mer penger fordi det er søndag.