Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2142
Hei.

Har sammen med min søster bestilt 2 stk. Samsung Tab 2 1.10 som har kommet på postkontoret (fra Komplett). Bestillingen ble gjort i hennes navn, derfor så lurer jeg på om jeg kan hente ut pakken når jeg har hentekoden, eller må det vises legitimasjon? Står ikke noe oppgitt at man må vise legitimasjon i mailen fra Tollpost.

Noen som har erfaring? Henter den ut når butikken åpner kl. 8 i morgen tidlig hvis det går. Søsteren har ikke mulighet før på Onsdag, så hadde vært supert om jeg kan hente ut nettbrettene i morgen.
"Øko-Terrorist"
Vanligvis må du utlevere legitimasjon, jeg har dog tidligere ordnet sånne problemer med fullmakt og mottakers ID.

Hadde med lapp der det stod at jeg(Mitt fulle navn) hadde fullmakt til å uthente pakke som var kommet i hennes(hennes fulle navn) navn med hentekode xxx. Hennes signatur med sted og dato, og hennes førerkort.
Sitat av tr80r Vis innlegg
Vanligvis må du utlevere legitimasjon, jeg har dog tidligere ordnet sånne problemer med fullmakt og mottakers ID.

Hadde med lapp der det stod at jeg(Mitt fulle navn) hadde fullmakt til å uthente pakke som var kommet i hennes(hennes fulle navn) navn med hentekode xxx. Hennes signatur med sted og dato, og hennes førerkort.
Vis hele sitatet...
Takk for svar.

Får vel bare smøre meg med tålmodighet, da.
Har hentet pakker fra posten flere ganger med hentelapp som jeg får i posten uten å vise legitimasjon, vil anta at dette er det samme som en hentemelding på mobil. Rekommandert post må du alltid vise ID for å få ut, men det pleier som regel å stå hvis du trenger identifikasjon.
Får vel ta en telefon når de åpner posten.
Kommer nok an på hvor du bor. De plassene jeg har bodd, har jeg aldri blitt spurt om leg. på hverken posten eller tollpost hentekontor. Skal sies at dette er i mindre bygder.