Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 917
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
Sitter her med en takka pc
Ja og nok om det.
Jeg bruker også xp. For en stund siden bestemte jeg meg for å doble mengden ram fra 128mbit til 256mbit.
Jeg plugget den inn i maskina boota......venta......venta bluescreeen hvor det stod flg (som kom etter bootscreene til xp):
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
fant etter litt ut at noen norton filer kunne forårsake dette, flyttet disse med flg resultat:
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Jeg sjekket i BIOS og falt funka der med det nye minnet.
For å slippe å ta inn og ut minnebrikke adda jeg en maxmem=128 og en maxmem=256 til boot.ini fila.
Prøver så å starta 256 fila med sikkerhetsmodus, alt går fint frem til ei fil: drvmain.sdb den står der en stund helt til det kommer en bluescreen uten tittel men med flg error: 0x0000008e.
Prøvde så å bytte den med en av eldre dato. Dette førte til at jeg fikk en bluescreen med ntfs.sys error. Hva skal jeg gjøre nå...gir snart opp. Og ja jeg har flasha bios (visste seff at det ikke ville funke men med en tre år gammel BIOS var det jo på tide) prøvde også og boote med to nye rambrikker dette førte til at maskina frøs på første bootscreen (altså der det stod ibm osv.)

NOEN SOM VET?????
Legg inn windows på nytt
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
System has recovered from a serious error
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.

This problem can be caused by:

1. A damaged Virtual Memory Manager Page file.

2. A faulty RAM (memory) module.

3. A RAM module that is NOT compatible with the computers chip set.
Vis hele sitatet...
"PC-133 SDRAM DIMM " skal du ha,
har sikkert fått tak i feil type brikke

riv den ut og kjøp ny
IBM-computere er jo kjent for "ikke å like" ram som ikke er av merket som IBM selger til den aktuelle PC'en
men som regel kan man klare å finne ett alternativt RAM-merke...med litt flaks
Skaff deg IBM ram.
Da skal du se at det fungere.
IBM er noe piss, som holder på sitt eget vil ikke gjennkjenne andres produkter.

Forslag: ny pc :P
Min IBM Aptiva tåler max 128mb ram, har 2x 64mb RAM i den.
Jeg bruker ikke denne pc'n lenger
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg har det samme problemet med en hjemmelaga pc med 2x512 mb ram, msi kt6 hovedkort og amd athlon xp 2800+.

Den virka og allt var stabilt en stund, men etter hvert begynnte den å reebote, og av og til kom en av de to bluescreenene nevnt ovenfor.
Det jeg gjorde da var å formatere c: og legge in winxp på nytt. da funka pcen som bare det i et par måneder før jeg installerte norton systemworks og det samme skjedde igjen!

Jeg har nå prøvd å bytte om på disker, installere både XP og server 2003, men begge får bluescreen under Copying Files prosessen (nesten helt på starten, det første den gjør etter at den er ferdig å formatere til ntfs eller ntfs quick.. ja jeg har prøvd begge deler.)
trenger desperat hjelp! er det ingen som vet?
jeg får feilen bl.a når jeg prøver å installere windows! det er sinnsykt irriterende
prøv å flytt rambrikkene rundt i forskjellige slots. Mange hovedkort har støtte for forskjellige merker/typer i de forskjellige slot'ene(idiotisk).
Hvis du har feil type RAM i feil slot vil det kansje virke, hvis du er heldig, men ikke virke bra....
begge ram-brikkene er idenstiske. og hovedkortet er et nytt msi kt-6. men det viste seg at det hjalp å ta ut den ene brikken. den må ha blitt herpa av broren min. det er hans pc...