Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1464
God dag! for snart 1 måned siden var jeg i en bilulykke, min feil! Var dårlig sikt å bilen jeg kjørte i hadde stor fart å kom brått på! ingen personskade heldigvis! uansett, de siste ukene har jeg skrudd litt på bilen å ventet på deler, har fått ny fanger, panser å lykter, men det viser seg hver gang jeg får nye deler at det enten er noe som ikke passer som følger av at diverse fester et litt bøyd, feks at den ene lykten peker for mye opp fordi platen man festen lyktene i et en smule bøyd! (Bilen er en Honda Accord 91 mod)

Har fått en ny slik plate, men gang på gang dukker det ett elleraent tull opp, eller at han jeg kjøper deler av har glemt å lagt ved en del eller lignende.

Det jeg vurderer nå er om jeg skal fortsette å legge ut på bilen, eller levere den til høggern å få tilbake halve årsavgiften å kjøpe meg en ny! jeg kjøpte bilen for 10 000, å har til nå brukt sikkert 5000 kr i deler!

Hva synes dere?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
For en så billig bil hadde jeg vraket den på dagen.
matssh's Avatar
Trådstarter
Det jeg burde ha gjort..
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Har selv kastet bort store summer (store for meg ihvertfall) på gammel drittbil, og aldri igjen. Sparer heller til ordentlig bil.
Det beste du kan gjøre om du har vært i en bilulykke og bilen har blitt utsatt for større kosmetiske og mekaniske skader er å skaffe deg en ny bil. En bil som har vært i en ulykke kan ofte ende opp med bøyd chassis, som kan være både utrygt, ukomfortabelt og direkte farlig å kjøre med.
Tenk om du havner i enda en ulykke med en bil som så vidt holder sammen? Da kan det hende du ikke er like heldig som sist gang.
matssh's Avatar
Trådstarter
uff ja.. men det var ikke store skadene. fanger, lykter å en liten bøy i panser, å trengte ny bjelke bak fangeren, utenom det, ble det litt bøy i "søylene" forran radiatoren, som gir problemer med possisjonen til lykten på høyre side. men nå som jeg har lagt ut 5 tusen på bilen, hva ville dere gjort? fortsatt å fikse på den, eller fått den vekk?
Sitat av matssh Vis innlegg
uff ja.. men det var ikke store skadene. fanger, lykter å en liten bøy i panser, å trengte ny bjelke bak fangeren, utenom det, ble det litt bøy i "søylene" forran radiatoren, som gir problemer med possisjonen til lykten på høyre side. men nå som jeg har lagt ut 5 tusen på bilen, hva ville dere gjort? fortsatt å fikse på den, eller fått den vekk?
Vis hele sitatet...
Solgt den som delebil
^ what he said, lag en liste på alt av deler som er brukende og legg ut på club-honda.org. Så kan du vrake ramma (++) etterpå, er kun den de trenger for å gi deg vrakpant.
så fremst du ikke har skikkelig lyst på akkurat den bilen, så er nokk det lureste å selge den i deler, prøve å dekke inn litt av tape ditt.. iallefall de utgifter du har hadd etter at du kræsjet den.
Kan hvertfall si deg det at feil justerte lys er toer feil på EU kontroll. Og hvis lampehuset er skeivt så må du nok regne med enda mer jobb etter en EU-kontroll for og få den godkjent.

En så gammel og billig bil hadde ikke jeg vært i tvil.
Hogger`n
Bruk den du kræsja som hærje bil, slædding, grisekjøring osv.. så får du bruk for'n
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Kjøper du ny bil, så har du bil i 3/5 år avhengig av garantien og såfremt du klarer å holde deg unna selvforsynte ulykker.

Evt "ny" bruktbil, som forhåpentligvis vil holde et par år.

Hvor lenge er det igjen av EU kontrollen på den du har?
matssh's Avatar
Trådstarter
Vurderer å skrape å selge den i deler ja. snakket med et karosseri verksted, de skal ha en del for jobben med å rette opp lyktfestet! har vell 1 år igjen til EU-godkjenning.
Av erfaring vet jeg godt at deler til Honda er dyre. Denne bilen vil du få solgt til rett pris selv med manglene.

Kvitt deg med den heller!