Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 935
Hei folkens.

Må få begynne med å si at jeg har søkt og de trådene jeg fant var enten gamle eller urelevant for min problemstilling.

Har seg sånn at jeg mistet sertifikatet 24. oktober 2010, og ble deretter dømt i retten for ruskjøring. Fikk 20 måneder sperrefrist, og nå, den 24. juni går den sperrefristen ut.

Det jeg lurer på er om jeg er nødt til å ta pisseprøve før jeg får kjøre opp igjen? Jeg har ikke vært i kontakt med politiet siden jeg mistet sertifikatet.

Hadde ringt politikammeret om jeg hadde hatt en telefon å ringe med og de enda hadde åpent. Så da tyr jeg til Freak først.


Takker for alle svar
Mvh Dimergon
Sist endret av Dimergon; 7. juni 2012 kl. 17:08.
nei, du må bare ta teorien hos biltilsynet, også selve oppkjøringen.
Iallefall det jeg måtte etter 1.5 år uten lappen
Jeg vet dette, men jeg tenkte mer på siden jeg er blitt straffet for ruskjøring om jeg må bevise at jeg er "edruelig" nok til å ferdes i trafikken.
Hvis du har et nogenlunde rent rulleblad uten rus/narkotikaforbrytelser skal vel du få ta teorien igjen.. Sett bort i fra den episoden du hadde i 2010..
Hva vil et nogenlunde rent rulleblad si, da? For slik det er nå har jeg 2 dommer på rullebladet, episoden med ruskjøring, og 3 dager før dette ble jeg tatt for hasjrøyking. Ellers et helt rent rulleblad.
det er nesten helt rent, og nei du må ikke tisse har akkurat samme problem stilling, er ikke lenge siden jeg lagde en tråd om det selv. og begynner med kjøre timer nå så det skal nok gå bra :P
Trur du må søke om førekortet på nytt etter hendelsen, siden du har fått noe på rullebladet å sist søkte er utgått av dato som er 6mnd.
Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Trur du må søke om førekortet på nytt etter hendelsen, siden du har fått noe på rullebladet å sist søkte er utgått av dato som er 6mnd.
Vis hele sitatet...
Dette er jeg klar over.

Til resten, takk for beroligende svar, da satser jeg på at det går bra.