Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 779
Jeg flytter neste uke til Fredrikstad. Siden jeg driver et enkeltpersonforetak, jobber jeg jo fra hjemme. Vet noen om man da kan utgiftsføre deler av flyttingen, siden dette da innebærer å flytte arbeidsplassen?
Det er helt i grenseland, har du hjemmekontor på nåverende adresse og vil også ha det på din nye adresse, da i form av ett eget rom som bare er beregnet på dette? Isåfall vil det være en mulighet å skrive av noe. Men dette er som sagt såpass i gråsonen at du garantert vil måtte forsvare det i ett eventuelt bokettersyn. Kan dessverre ikke komme med ett bedre svar.
Ring skatteetaten og spør, eller send e-post. Og får du negativt svar, les lovverket, kanskje du finner noe du kan bruke, ikke alltid offentlig ansatte gir riktig svar.
Sitat av Bitcoin-man Vis innlegg
Ring skatteetaten og spør, eller send e-post. Og får du negativt svar, les lovverket, kanskje du finner noe du kan bruke, ikke alltid offentlig ansatte gir riktig svar.
Vis hele sitatet...
Lovverket er ekstremt tvetydig rundt dette, å du vil kunne få både ja og nei fra Skatteetaten, alt etter hvem du prater med. Min nåverende regnskapsfører mener at man helt lovlig kan skrive av hjemmekontor. Men min tidligere nektet.
Hieronymus
Miyamoto's Avatar
Trådstarter
Jeg vet man kan skrive av hjemmekontor om man har eget rom for det. Det får jeg i den nye leiligheten. Det er heller ikke det som er spørsmålet. Jeg lurer på er om jeg kan skrive av flyttekostnader i forhold til flyttingen fra nåværende kontor til et annet?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ohmyfg Vis innlegg
Lovverket er ekstremt tvetydig rundt dette, å du vil kunne få både ja og nei fra Skatteetaten, alt etter hvem du prater med. Min nåverende regnskapsfører mener at man helt lovlig kan skrive av hjemmekontor. Men min tidligere nektet.
Vis hele sitatet...
Difor kan ein be om ein bindande uttale. Då får ein eit offisielt svar, som skatteetaten ikkje kan gå tilbake på.

http://www.skatteetaten.no/bfu/
Sitat av slashdot Vis innlegg
Difor kan ein be om ein bindande uttale. Då får ein eit offisielt svar, som skatteetaten ikkje kan gå tilbake på.

http://www.skatteetaten.no/bfu/
Vis hele sitatet...
Sykt at Skatteetaten skal ta et gebyr for dette. Akkurat som om det ikke blir betalt nok skatt fra før..
Regner med det er for å gi minst mulig bindende svar