Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3034
Har en samsung galaxy s1 som ble skadet av vannskader etter jeg hadde vært på sykkeltur. Har forsikring som dekker vannskader, men fikk et nei tilbake om forsikring...

Har de lov til å avslå forsikringa?
hvis du hadde skyld i at mobilen ble våt så.
Dustete opplegg egentlig, mobilforsikring er noe tull.
har selv solgt mobiler, og har mange historier fra sinte eiere...
Drar ut på tur, har med mobilen tilfelle noe skal skje
Så begynner det å pøsregne
Les gjennom forsikrings avtalen, se hvordan forsikring den dekker og si at det var en av de?
Vil være rart om det plutselig kom en ny historie
ikke hvis du går til en ny ekspeditør
Sure enough, men det er telenor sin forsikring
Med mindre du skal svindle forsikringsavtalen på Iphone (når de lanserer nye telefoner), ligg klart unna. Mobilforsikring er en svindel mot forbrukere.
Antakeligvis dekker forsikringen "Brå og plutselige" skader/ulykker, av typen "den glapp ut av hånda på meg og ned i elva. Nå er den fuktskada".
Den dekker antakeligvis ikke typen: "det regner og mobilen ble sakte men sikkert pissblaut." - Da du vitterlig burde vite bedre.

Mobilforsikringen til Telenor er for øvrig god, men det er om å gjøre å sette seg inn i hva man faktisk signerer og gjør avtale på. Det blir som at jeg kommer hjem dritings, tenner på huset og så KLIKKER fordi innboforsikringa ikke dekka en rabiat vestlending som ville vise kattene sine ild.
Det er mange innboforsikringer som også kan dekke slike skader. Kamerat av meg mistet sin i et ølglass, la fram historien slik den var og fikk ny telefon etter en eller to uker. En annen mistet sin i do, fikk også ny uten problemer. Tredjemann mistet sin i havet, fikk også ny. (Har jeg kanskje veldig mange sløve kompiser?)

Mobilforsikring pleier da å være "idiotforsikring" ? Altså at nesten uansett hva som skjer med den, så får du en tilbake?
Det er rart med vannskade forsikring, men vet om ikke om det er på samme måte som med pc, om du skal få noe igjen på forsikringa skal det være en lekasje og datamaskinen har vært i det utsatte området, i tillegg må man raportere det.

Men som andre skriver, les avtalen alt står der.
Sist endret av uberleethaxor; 3. oktober 2011 kl. 20:14. Grunn: glemte noe
Du kan finne den en sånn her http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=....c0.m270.l1313

og fjerne den gamle og lime en ny på så vet dem ikke at mobilen har vært våt Det har funka for meg 2 ganger

Er scam men det driter vel vi i
Sist endret av SRB; 3. oktober 2011 kl. 20:35.
De sier at regnvær ikke var en del av vannskadeforsikring, lurer hva regn er for telenor...
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av toriiii Vis innlegg
Har en samsung galaxy s1 som ble skadet av vannskade. Har forsikring
Vis hele sitatet...
Skal gi deg et godt råd:
Forsikre deg mot katastrofene(*), ikke mot bagatellene(**).
Det tjener du på, på alle måter.

Legger ved denne

(*)=Livsforsikring, brannforsikring på hus etc.
(**)=Mobilforsikring, elkjøp forsikringer etc

Bare mitt stalltips=)
Sitat av Wiggles Vis innlegg
Det er mange innboforsikringer som også kan dekke slike skader. Kamerat av meg mistet sin i et ølglass, la fram historien slik den var og fikk ny telefon etter en eller to uker. En annen mistet sin i do, fikk også ny uten problemer. Tredjemann mistet sin i havet, fikk også ny. (Har jeg kanskje veldig mange sløve kompiser?)

Mobilforsikring pleier da å være "idiotforsikring" ? Altså at nesten uansett hva som skjer med den, så får du en tilbake?
Vis hele sitatet...
Sklei ut i vannet fra et svaberg for en del år siden, da dama klarte å hive fiskestanga uti. Foreldrene mine fiksa det for meg med å ta det på ullykkesforsikringa. Kom kr inn på kontoen etter noen uker.
Alt har med hvordan du formulerer deg å gjøre. Min chess forsikring dekket for eksempel "Hendelige uhell", altså ikke hvis du mista telefonen i bakken, men om en kompis uheldigvis detter over deg slik at telefonen din detter ut av den låste jakkelomma di ned i vannet.

Eller bare rapporter den som stjelt.
Man kan jo ikke rapportere som stjelt, da er det store sjanser for at det må bli politianmeldt og politiet sporer opp telefonen
Sitat av toriiii Vis innlegg
Man kan jo ikke rapportere som stjelt, da er det store sjanser for at det må bli politianmeldt og politiet sporer opp telefonen
Vis hele sitatet...
Ikke om du knekker chipen og slår av mobilen. Med mindre du har en innebygd sporer da.
Gikk helt fint her med en annen tlf jeg hadde. Ringte teleselskapet, og dem sa at jeg måtte politianmelde det for å få det på forsikringa. Dro til kamerset å sa at tlf hadde blitt stjelt fra jakka som hang i garderoben på et utested jeg hadde vært på. Etter et par uker var alt ordna, selv om det aldri hadde liggi noen tlf i jakka mi.
Sitat av toriiii Vis innlegg
Man kan jo ikke rapportere som stjelt, da er det store sjanser for at det må bli politianmeldt og politiet sporer opp telefonen
Vis hele sitatet...
Ta ut simkortet og batteriet, så går det helt fint.
Sitat av toriiii Vis innlegg
De sier at regnvær ikke var en del av vannskadeforsikring, lurer hva regn er for telenor...
Vis hele sitatet...
Les vilkårene dine, så står det nok hva som regnes som vannskade. Stort sett er det også et krav til aktsomhet - du har ansvar for å gjøre ditt beste for å unngå skade. Det kan bety at du har telefonen i innerlomma hvis det regner, ikke bruker den dersom det ikke er helt nødvendig og tar nødvendige forhåndsregler for å unngå skade dersom telefonen blir våt.
Jepps, vil ikke si det er uaktsomt å ta med mobilen ut på sykkeltur, skal jeg heller ikke få igjen på livsforsikringa hvis jeg ikke hadde tatt den med?