Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1065
skal til berlin nå og skal være der i 5 hele dager disse skal inkludere:

1. rask lunsj ala. 1" sub ol.
1. middag ala. pizza og kanskje litt dyrere mat
1. litt kveldskos (noen øl og litt mat)
+ reiseutgifter og slik

noen som har peiling på hva f.eks drosje koster?

og skulle ca 2høvdinger holde
Valg av spisested er vel alfa/omega i denne sammenhengen.
Berlin er ikke akkurat den billigste byen å være i, men hvis du ikke har noen større shoppingplaner skulle 2k holde.
berlin ? er vel nesten samme priser der som det er her i norge.
noe billigere er det, men.. regn ut hvor mye du ville ha brukt hvis du skulle være 5 dager i norge.
cola og øl og sånn er billig der nede.. samme gjelder røyk, hvis du røyker.
snus selger de ikke der nede om du snuser.

god tur

[edit] har du bil, så ville jeg annbefale å ta en innom til polen for innkjøp av øllen (sprit ?)
Sist endret av raz; 17. september 2003 kl. 22:00.
levde fint på 2 høvdinger i tyskland i 2 uker nå for 2 uker siden

Uansett, jeg drakk ikke noe, fikk mesteparten av maten (men den var så vondt at vi gikk ut og tok en pizza i steden), og trengte ikke betale noe for overnatting.

Drosje er som hjemme. Dyrt.
Hadde han hatt bil, hadde han nok ikke spurt om taxipriser :P

Hvis noen er stødig på tysken kan de jo slå seg løs på:
taxi-service-berlin
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
Trådstarter
You can take the short-distance flat rate up only, if them itself the taxi near signs. With the Zusteigen at the taxi stopping point and/or with the order of a tax this tariff is not possible. Furthermore you must thus already point out with the Zusteigen, with departure that you would like to take this tariff up. With the short-distance flat rate a taxi travel up to 2 is kilometers possible. If the distance should exceed 2 kilometers, then taxameter adapts to the normal tariff automatically. Thus you pay in no more case than for a normal taxi travel.
Vis hele sitatet...

jeg bare ELSKER oversettelsesprogrammer

*ler*
av erfaring er det greit å ha med seg litt godt med penger på slike turer.. i tilfelle man ser noe man vil ut på / kjøpe
Jeg tror jeg ville klart meg med noen hundre tusen, det er tross alt bare noen få dager. Jeg ville riktignok brukt minst 100k på heroin, og kanskje handlet inn colabokser for 5000.
Dessuten ville jeg spandert horer på alle taxisjåførene(da betaler man så lite til sjåføren, så føles det som turen er billig).

req: flytt threaden til et forum om reiseliv.
seriøsiteten er på topp ser jeg..