Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 4419
Hei!

Har tenkt å få eget foto på lerret i gave til typen.
Noen som vet av bra sider på nett der man kan få tak i det?

Det skal være 140cmx90cm og BRA kvalitet.
Har sjekket sumopix. Noen som har erfaring med de?

Håper på kjapt svar
Aldri handlet lerret fra foto knudsen, men har hørt mye bra om kvalitet og levering. For et stort lerret blir prisen over en tusenlapp nesten uansett, så langt du vil ha god kvalitet

http://www.fotoknudsen.no/photogifts...=4&WT.svl=4254
Sist endret av Butchern; 26. august 2010 kl. 15:39.
http://allkopi.no/index.php/produkte...allkopi-idekor kan f.eks printe foto på lerret (og div andre materialer)
Har fått et par bilder på lerret fra FotoKnudsen, veldig fornøyd, men det koster litt. Jeg har riktignok ingen andre å sammenlikne med, så det kan godt hende du får bedre og billigere andre steder.
"Øko-Terrorist"
Sitat av moridin Vis innlegg
http://allkopi.no/index.php/produkte...allkopi-idekor kan f.eks printe foto på lerret (og div andre materialer)
Vis hele sitatet...
Allkopi er genialt! men kjør på Aluminium, ikke lerret, ser kanontøft ut!
alt til sitt bruk, det er absolutt ikke alltid det passer med aluminium
http://japanphotoxxl.no/

Japanfoto har blitt kåret til Norges beste fotoside. Har og blitt kåret til beste side for å få foto på lerret av TV2 hjelper deg.
Sist endret av mranders0n; 28. august 2010 kl. 16:52.
Sitat av mranders0n Vis innlegg
http://japanphotoxxl.no/

Japanfoto har blitt kåret til Norges beste fotoside. Har og blitt kåret til beste side for å få foto på lerret av TV2 hjelper deg.
Vis hele sitatet...
Henger med på denne, billig og bra!

Om man virkelig skal slå på stortromma finnes det andre steder med betydelig høyere pris.
Har jobbet i FotoKnudsen i over et år, og kundene er som regel storfornøyd med våre lerret, så lenge de har hatt vett nok til å levere filen inn i høy nok oppløsning.
Husk for all del at når vi snakker om printing er ikke oppløsning bare er piksler ganger piksler, men også DPI.
Sitat av MannY Vis innlegg
Har jobbet i FotoKnudsen i over et år, og kundene er som regel storfornøyd med våre lerret, så lenge de har hatt vett nok til å levere filen inn i høy nok oppløsning.
Vis hele sitatet...
...og hvis de ikke har hatt vett nok til det, har da dere nok vett til å si fra om det i tide til at kunden kan korrigere tabben? Husk at det er dere som skal kunne dette, ikke kundene deres.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av atomet Vis innlegg
...og hvis de ikke har hatt vett nok til det, har da dere nok vett til å si fra om det i tide til at kunden kan korrigere tabben? Husk at det er dere som skal kunne dette, ikke kundene deres.
Vis hele sitatet...
Jasså, frempå i dag? Bare ro deg ned. Beklager, men det er lite en butikkansatt kan gjøre når en kunde sitter på maskinen sin hjemme og bestiller lerret. Når en kunde får opp at det er middels god nok oppløsning på et bilde til et lerret i den størrelsen, og likevel velger å bestille det, er det lite vi kan gjøre annet enn å lage det. Hvis vi derimot velger å ikke lage det, kommer klagene fordi vi er for treige.
Sitat av MannY Vis innlegg
Har jobbet i FotoKnudsen i over et år, og kundene er som regel storfornøyd med våre lerret, så lenge de har hatt vett nok til å levere filen inn i høy nok oppløsning.
Vis hele sitatet...
De jeg kjenner som har dratt på Knudsen, har aldri dratt dit mer enn den ene gangen.

Bryllupsinvitasjoner som er fucka, dårlige bilder, dårlig kommunikasjon...egentlig det meste har folk vært missfornøyde med når det gjelder knudsen.
Sitat av tafsern Vis innlegg
De jeg kjenner som har dratt på Knudsen, har aldri dratt dit mer enn den ene gangen.

Bryllupsinvitasjoner som er fucka, dårlige bilder, dårlig kommunikasjon...egentlig det meste har folk vært missfornøyde med når det gjelder knudsen.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke helt sikker på hva du har fått for deg, at du tror at jeg er en Knudsen-patriot og at du derfor skal ha det litt morro ved å slenge litt med leppa, eller at jeg bastant mener at alt du får hos FK er fantastisk. Jeg er helt enig, fotoknudsen har sykt dårlige systemer og det skjer MYE kødd som aldri skulle skjedd. Det er mye som er dårlig, men også mye som er bra. Butikkene går nå fortsatt, så noen av dine bekjente har nok løyet til deg.

Om det er noen fler som har noen konstruktive skildringer av fotoknudsens produkter eller tjenester, så tar jeg gjerne det på PM, dersom trangen blir for stor til at dere klarer å holde dere.
Sitat av MannY Vis innlegg
Jasså, frempå i dag? Bare ro deg ned. Beklager, men det er lite en butikkansatt kan gjøre når en kunde sitter på maskinen sin hjemme og bestiller lerret. Når en kunde får opp at det er middels god nok oppløsning på et bilde til et lerret i den størrelsen, og likevel velger å bestille det, er det lite vi kan gjøre annet enn å lage det. Hvis vi derimot velger å ikke lage det, kommer klagene fordi vi er for treige.
Vis hele sitatet...
Frampå? Jeg bare sier at dere faktisk ikke kan forvente at en gjennomsnittskunde har noen som helst peil på oppløsning og hva det vil si for resultatet, og at det derfor soleklart er deres ansvar å si fra om det hvis det er for dårlig, enten det er via nettsidene deres eller i butikk.

Hvis det opplyses på nettsidene deres at det en fil gir "middels god nok" oppløsning når fila leveres inn, og dette gir dårlig resultat, så burde DET rettes opp i systemet deres, for "middels" betyr "middels", ikke "dårlig", og så lenge det er sånn, så VIL dere få misfornøyde kunder, og dette er i såfall DERES feil, ikke kundens.
Jobber i ett "reklamebyrå" som lager skilter og bildekor. Vi, som de fleste andre sjapper, har en storformatprinter hvor vi printer på lærret. Tror du kommer billigere unna ved å bestille hos sånne som oss. Kjøp ett reint lærret på Europris eller lignende, strekk over lærretet selv og slå deg løs med en stiftemaskin.
Billig og enkelt
Sitat av atomet Vis innlegg
Hvis det opplyses på nettsidene deres at det en fil gir "middels god nok" oppløsning når fila leveres inn, og dette gir dårlig resultat, så burde DET rettes opp i systemet deres, for "middels" betyr "middels", ikke "dårlig", og så lenge det er sånn, så VIL dere få misfornøyde kunder, og dette er i såfall DERES feil, ikke kundens.
Vis hele sitatet...
Definer dårlig resultat? Folk flest har veldig forskjellig krav og oppfatning av kvalitet, og hva du eller bestefaren din syntes er god kvalitet er ikke nødvendigvis det samme som hva kompisen din og hans bestefar syntes er bra. Noen er veldig prippen, mens noen er ikke kravstor i det hele tatt. Om vi skal forvente at alle skal levere inn filer i 15 MP+ blir det ingen business, det skjønner vel du også... Forresten så er det slik allerede at middels gir et middels resultat, men enkelte anser det meste som "dårlig" da det ikke er "perfekt". Vi kommer alltid til å ha misfornøyde kunder, det går ikke ann å tilferedsstille alle. Hvis du derimot har en løsning på dette tar jeg gjerne imot det.

Men sånn for å prøve å avslutte dette, noe som tydeligvis ikke er så lett, hva er det egentlig du vil frem til?
Dårlig resultat er selvsagt noe folk blir misfornøyde med, det er derfor det er så viktig å gjøre "feilmeldingen"/beskrivelsen best mulig, så folk bedre forstår hva de kan forvente.

For å si det sånn:
Som du sier det, så høres det ut som dere relativt ofte får klager fra folk som misforstår "middels god nok" til å være relativt bra, og sånn ville jeg også ha forstått det, bortsett fra at jeg også vet hva som er nødvendig av oppløsning, så jeg sannsynligvis heller ville ha syns beskrivelsen var veldig rar.

Løsning? Endre "feilmeldingen" så den blir lettere å forstå korrekt, med bedre beskrivelser. Spesielt viktig å bli kvitt ting som er så lett å misforstå som "middels god nok" hvis dette egentlig skal bety "ikke bra" eller noe liknende.

Jeg forstår at du som "vanlig butikkmedarbeider" sannsynligvis ikke har mulighet til å endre det, men bedre beskrivelser er løsningen, enkelt og greit.