Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 9079
Jeg er 18år, snart ferdig med vgs og dermed russ, noe som er helt sinnsykt moro. Men kroppen begynner å bli sliten. Jeg har drukket min. 12 halvlitere hver eneste dag uten unntak siden 27. april og røyket pot ca annenhver dag. Har også spist en del paracet/zyrtec for å bli kvitt den verste fyllesyken og for å komme i form på kvelden. Har selvfølgelig vært mye fyllesyk og hatt fyllabæsj hver dag. Har ikke spist noe særlig med regelmessige måltider og blitt helt fucka i magen. Veide 73kg før russetia, men mistenker at jeg har droppet til under 70kg nå. Siste uka har jeg vært småforkjøla med avogtil lav feber, men paracet og alkohol har reddet meg hver kveld. I dag har jeg tatt meg selv i å skjelve avogtil. Har passet på å spise vitaplex og masser av c-vitamin.

Er det direkte farlig å drikke mye sammenhengende i tre uker om man i utgangspunktet er frisk? Å ta en pause nå når det er så få dager igjen er vel egentlig uaktuelt, men er det f.eks. noen vitaminer e.l. jeg bør passe på å få i meg for å ikke ta helt knekken på levern og resten av kroppen?
Mjæ. Dersom russetia hadde drept det hadde det ikke vært mange folk igjen i Norge.
Neutral Good
Mith's Avatar
Neida, keep on truckin.
Det er en del russ som får hjernebetennelse og kyssesyke etter russetia pga. nettopp slik oppførsel. En kompis av meg ente opp med sukkersyke og epilepsi som følge av det igjen så det er helt sikkert trygt. Du skal selvfølgelig være max uheldig, men men.

Altså, når du tar tabletter for å bli kvitt bieffekten av rusmidlene du inntok i går da bør du skjønne at det ikke er direkte sunt det du driver med.

Det som hjelper mot forkjølelse og feber er å legge seg godt under dyna og bli der til du føler deg bedre.
Sist endret av Mith; 14. mai 2007 kl. 14:14.
Det er ikke direkte sunt, og selv om du overlever er det ikke noe du egentlig vil utsette kroppen din for. Med de symptomene du beskriver er det sjanse for at du pådrar deg varige skader. Situasjonen din er et alkoholproblem kamuflert av russetid.
Sist endret av Nichotin; 14. mai 2007 kl. 14:16.
Du vill jo svekke imunforsvaret ditt noe skikkelig så du blir nok mer utsatt for sykdomer under og litt etter russetiden. Men det går over.
Det skal jo ta på å være russ! Du skal blø i kjeften å være syk når russetida er ferdig. Jeg gikk ned 8 kilo i russetida, å drakk hver eneste dag utenom en. Man burde jo prøve å få i seg vitaminer å det man trenger for å ikke gå helt i kjelleren da...men det er jo snakk om 17 dager med tortur av deg selv, det funker bare greit.
Banzai's Avatar
Trådstarter
Spiser vanligvis aldri paracet e.l., men har gjort det i russetia for å orke en ny dag på fylla. Har nok ikke noe vedvarende alkoholproblem. Det siste året har jeg drukket ca 1,5 ganger i uka i snitt og når russetia er over skal jeg ta meg minst en ukes pause fra flaska.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av Banzai
Er det direkte farlig å drikke mye sammenhengende i tre uker om man i utgangspunktet er frisk?
Vis hele sitatet...
Jeg tror nok svaret i de aller fleste tilfeller er et rungede "JAA!"
Det sier seg selv at 12 halvlitere i 20dager + er farlig for helsen. Levern har neppe godt av det heller å det kan føre til varige skader.
Selv om man er russ burde man vel strengt tatt bruke litt fornuft.
"Har nok ikke noe vedvarende alkoholproblem"..

Jeg lurer på hvor mange jeg kjenner som virkelig har sliti med å slutte å drikke etter russetia.. En hel del er det ihvertfall..

Men, det gjelder nok ikke deg...
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Banzai
Har nok ikke noe vedvarende alkoholproblem. Det siste året har jeg drukket ca 1,5 ganger i uka i snitt og når russetia er over skal jeg ta meg minst en ukes pause fra flaska.
Vis hele sitatet...
Hele den uttalelsen er ganske selvmotsigende spør du meg
Banzai's Avatar
Trådstarter
Greit, jeg er en tenåringsalkoholiker siden jeg går jevnlig på helgefylla

Om jeg er alkis eller ikke er egentlig ikke relevant. Bare lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å minimere skadevirkningene. Masse vann, vitaminer (spes. c-vitaminer) og paracet/zyrtec avogtil har vært selvmedisineringen min så langt.
Faen, har dere vært på en side om "europeisk drikke etikette" å funnet ut at man er alkis om man drekker i helgene. Sikkert 75% av norsk ungdom mellom 18-22 drekker vell bortimot hver jævla helg. Er jo en norsk skikk å bli drita i helgene, husk på å ta vare på tradisjonene.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Jeg har hørt at 98% av all statistikk er løgn. Men det er jo helt klart bare statistikk. Er en dårlig nordisk (!) skikk å være drita hver helg, men langt i fra 75% av ungdommer drikker hver helg.
Det kan absolutt være farlig, hvert år er det flere som får hjernehinnebetennelse som ikke er noe å kødde med.
Jeg er også russ i år og drakk omtrent sånn som deg i starten, endte opp med å bli skikkelig sjuk i en ukes tid.
Tar siste inspurten nå da
Sist endret av Cheese; 14. mai 2007 kl. 15:13.
Sitat av UngarEffect
Sikkert 75% av norsk ungdom mellom 18-22 drekker vell bortimot hver jævla helg.
Vis hele sitatet...
Det utsagnet der er langt i fra sant, kanskje 75% av norsk ungdom mellom 18-22 drikker hver helg der hvor du bor, men ikke over hele Norge.


Ja, sammenhengende alkohol misbruk er farlig. Når du kombinerer det med masse paracetamol etc. så sliter det veldig på leveren. Du sier det er uaktuelt å ta en pause nå, hvorfor spørre her da ? Du finner det jo fort nok ut selv..
Banzai's Avatar
Trådstarter
Jeg knasker ikke paracet 24/7. Har tatt et par litt sjeldnere enn annenhver dag. Jeg spør her for å høre om det er noe jeg kan gjøre for å minimere skadevirkningene, bortsett fra å ikke drikke.
Sist endret av Banzai; 14. mai 2007 kl. 15:41.
Har hørt at folk som har vært ute mer enn et par vinternetter før har god nytte av B-vitaminer, så du kan kanskje kjøre på med de også?
Ha det gøy!!
Å ta litt tilskudd av vitaminer o.l. er lurt. Du kan med fordel spise litt skikkelig når du er hjemme og, da holder du lenger og bedre.

Hjernehinnebetennelse er lettere å få ettersom du får svekket immunforsvar og det er smittsomt. Men om du skulle få det så merker du det.. utslett (ligner på feberutslett) og sterk feber..

Det er ikke lenge igjen nå og det er bare å pese på. Etter russetiden kommer du til å angre om du tar det rolig nå. Drikk det du kan frem til siste dag. Russetiden skjer bare en gang og nå som du ikke en gang har noen prøver e.l. igjen er det bare å pøse på.
Neutral Good
Mith's Avatar
Bare for og få klarhet i det her:
Det er hjernebetennelse, ikke hjerneHINNEbetennelse, som er vanlig å pådra seg.
Hjernehinnebetennelse er så godt som utryddet i norge, pga. vaksine.

http://www.helsenytt.no/artikler/hjernebetennelse.htm
Mith: Der har du faktisk feil, ettersom det er meningokokkbakterien som det opplyses om i russetiden og den gir hjernehinnebetennelse og ikke hjernebetennelse.

Les mer på folkehelseinstituttet: http://www.fhi.no/eway/default.aspx?...40:1:0:0:::0:0
Bare så det er sagt igjen, IKKE undervurder farene ved å blande alkohol og paracetamol. Spesielt ikke da du drikker hver dag, og systemet ikke rekker å komme seg mellom hver kule.
Sitat av Banzai
Greit, jeg er en tenåringsalkoholiker siden jeg går jevnlig på helgefylla

Om jeg er alkis eller ikke er egentlig ikke relevant. Bare lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å minimere skadevirkningene. Masse vann, vitaminer (spes. c-vitaminer) og paracet/zyrtec avogtil har vært selvmedisineringen min så langt.
Vis hele sitatet...

Du bør hive innpå med fett også... Egg og bacon, hamburger og chips, kebab med masse dressing osv... Det er faktisk lurt når du holder på sånn, samt at du drikker masse vann.
På dde fleste smertestillende medisiner som Paracet, Ibux, osv. er det faktisk spesifisert at det ikke skal blandes med alkohol. Tar du det mange timer før du begynner å drikke så vil jo det meste være ute av kroppen når du tilfører deg mer alkohol, men på lang sikt er det nok uansett en dårlig kombinasjon, og helt klart skadelig. Jeg blander aldri Ibux/Paracet og alkohol, selv ikke enkelttilfeller. Det er en grunn til at det advares mot det i pakningsvedlegget
jeg var russ ifjor å massefyll må til!
man må regne med å bli syk!
(har aldri før eller siden vært så drita som jeg var på 16.mai 2006)
jeg sov i 42timer i strekk pga høy feber blant annet,
la meg halv 2 natt til 18. mai så kan du regne ut når jeg stod opp husker ikke det i farten men jeg var ikke i noe topp humør for å si det sånn.
mat var ikke problemet mitt ettersom jeg røykte litt her å der å fikk munchies som det kalles å da forsvant mye mat
så hvis du røyker bønne å er så heldig å får matkick så for du opp energi nivået ditt

Sitat av Octavarium
Det er en grunn til at det advares mot det i pakningsvedlegget
Vis hele sitatet...

det står det i pakningsvedlegget til alle beroliggende å sove tabletter å men det er ikke så sinnsykt skadeligt å blande det er det vel?

selvsagt så skal jeg si meg enig i at hvis du spiser 3-4paracet e.l hver dag så erjo ikke dette akkurat det beste for leveren men hey, man lever bare 1 gang
Sitat av Octavarium
På dde fleste smertestillende medisiner som Paracet, Ibux, osv. er det faktisk spesifisert at det ikke skal blandes med alkohol. Tar du det mange timer før du begynner å drikke så vil jo det meste være ute av kroppen når du tilfører deg mer alkohol, men på lang sikt er det nok uansett en dårlig kombinasjon, og helt klart skadelig. Jeg blander aldri Ibux/Paracet og alkohol, selv ikke enkelttilfeller. Det er en grunn til at det advares mot det i pakningsvedlegget
Vis hele sitatet...
Det kan misforståes av posten at Ibux er like farlig som Paracet blandet med alkohol, men det er ikke helt korrekt. Paracetamol går på leveren og sammen med alkohol kan den gi paracetamolforgiftning, mens Ibux fungerer ikke helt på samme måte, den kan bli for sterk for maven og gi maveblødninger etc, men dette er ikke på langt nær så alvorlig som Paracetamolen.
Når det skal sies er det ikke sagt at man bør ta noen av delene ved siden av alkohol, men hvis man absolutt må er Ibux mye bedre enn Paracetamolen.
Sist endret av dword; 14. mai 2007 kl. 19:22.
Fylla hver eneste dag i 21 dager + overdreven bruk av smertestillende, er langt mer skadelig for dine indre organer og din fysiske helse generelt, enn å røyke cannabis annenhver dag i tre uker.

Som andre har påpekt tidligere: Ikke lek med smertestillende, og da spesielt ikke med paracetamol. Dårlig kosthold, samt mye knasking av paracetamol, har nesten knekt to venner av meg det siste halve året. Det kunne blitt fatalt, liksom. Så take care.
Sist endret av Robbie; 14. mai 2007 kl. 20:16.
Sitat av amhx
selvsagt så skal jeg si meg enig i at hvis du spiser 3-4paracet e.l hver dag så erjo ikke dette akkurat det beste for leveren men hey, man lever bare 1 gang
Vis hele sitatet...
Så siden man bare lever en ganf er det vel lurere å prøve å få et sunt men fortsatt kult liv, slik at man lever lenge... :P

Og som andre her nevner: IKKE bland paracetamol med alkohol...
En kammerat gjorde det og det endte med at han lå å rista på sofaen resten av kvelden mens vi andre var dritredde for hva som skjedde!
Scary shit! :P (Gikk bra da)
Sitat av h4llik
...Eventuellt ta litt speed for å komme iform.
Vis hele sitatet...
Vet ikke om jeg skal le eller grine...
Sitat av dword
Paracetamol går på leveren og sammen med alkohol kan den gi paracetamolforgiftning, mens Ibux fungerer ikke helt på samme måte, den kan bli for sterk for maven og gi maveblødninger etc, men dette er ikke på langt nær så alvorlig som Paracetamolen.
Vis hele sitatet...
Sure... Men nå er vel ikke akkurat magen heller så begeistret for alkohol i store mengder, og da tror jeg ikke det er spesielt genialt å knaske noe som i tillegg genererer sur mage i tillegg til all alkoholen - hvertfall ikke over flere uker.
Sist endret av Octavarium; 14. mai 2007 kl. 20:57.
ja.. (10 tegn....)
Sitat av dword
...
Når det skal sies er det ikke sagt at man bør ta noen av delene ved siden av alkohol, men hvis man absolutt må er Ibux mye bedre enn Paracetamolen.
Vis hele sitatet...
Mitt eneste tips til deg er å ikke drikke heimbrent i mer enn 6 dager i strekk ihvertfall..Havna nesten i sprit-delirium jeg..
Dette høres sikkert rart ut, men min stemor er ernæringsfysiolog og ganske alkis, så jeg er sikker på at det er sant. Grønnsaken fenikkel virker rensende på leveren. Hvis du vil ha oppskrifter, er du velkommen til å sende meg en PM,

Jeg må nesten ødelegge mainers råd her i tråden (beklager mainer, men dette vet jeg). Når det gjelder mat, er det beste du kan gjøre å unngå det som er instinktet, nemlig å hive i deg mye salt og fet mat. Dette binder væske, og alkohol er ekstremt dehydrerende. Du må spise masse grønne grønnsaker og bær (antioksidanter). Lag deg gjerne en smoothie: banan, biola og bær i blender. Drikk mye vann (du ser på urinen din når du er OK igjen. Mørk=for lite væske i kroppen, drikk vann til du nesten tisser blankt, da har du fått skylt igjennom nyrene)

Et tips som faktisk hjelper mot bakrus: På apoteket kjøper du noe som heter GEM. Det er en blå eske, og den inneholder porsjonspakker med salt/sukkerløsning som røres ut i en liter vann. Dette er ment som medisin mot dehydrerte barn, og inneholder de stoffene/mineralene du la igjen på fylla i går.

Søvn må du ha. Selv om det føles som man besvimte i tung søvn i fylla, sover man mye dårligere og trenger mer søvn. Dessuten er kroppen sliten og jobber iherdig for å bli kvitt giften.

Jeg har brukt mye rus i mitt liv og er ikke i tvil om at alkohol er en av de aller farligste stoffene vi kan ha i oss. Det er rett og slett utrolig giftig. Men det er bra å være glad skål du
Sist endret av robinson; 15. mai 2007 kl. 11:14.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Man kan innta større mengder nattlysolje får å hjelpe leveren litt. Fåes kjøpt i kapsler på apotek og helsekostbutikker.
Skikkelig mulitvitaminer med mineraler er heller ikke å forakte. Det du får kjøpt på butikken holder sjeldent mål. B og C vitamin kan taes i store mengder uten fare. Selv tar jeg 3 gram c-vitamin om dagen.
Du kan oppsøke legen å spørre om en b12 injeksjon, noe som virker som en "powerboost".
Ellers så kan det være greit å innta kosttilskudd som protein/karbohydrat/weight-gainer siden disse kan inntaes i flytende form og derfor enklere å innta. Også vegetabliske oljer kan hjelpe kroppen litt.

Når det er sagt er nok det beste å heller ta det litt roligere med drikkingen.
PS: Acetylsalisylsyre (virkestoff i ibux) er skikkelig dårlig for en mage i ulage.

Også tenkte jeg å si at din egen følelse av dette sikkert er korrekt. Hvis du er redd for at du har et rusproblem, stemmer som oftest det. Men nei, tre uker i strekk er ikke farlig. Jeg drakk sprit, øl og vin hver dag i et år (ikke å anbefale fysisk, men det reddet hodet mitt) for å få sove. Resultatet var en kropp som plutselig var mye eldre, kondisen ræva, huden tørr, skrukkete og gammel. Så nei, ikke sunt, men du overlever russetida.
Det er faktisk ikke sånn at du MÅ drikke 12 halvlitere hver dag når du er russ. Er du knekt i formen å ikke vil drikke en dag så går det jo ann å droppe det. Det høres egentlig ut som du synes at det er kult å gå rundt drita hver dag siden du må ha smertestillende og vil spise vitaminer for å klare en dag til.
Dette var ett tåpelig emne synes jeg.
Sitat av Cajsa
PS: Acetylsalisylsyre (virkestoff i ibux) er skikkelig dårlig for en mage i ulage.
Vis hele sitatet...
Virkestoffet i ibux er da ibuprofen.

Få i deg mye fet mat når du er på fylla. Dette binder seg som sagt til væske/alkohol, og gjør underverker mot fyllesyke. Det gjør at alkoholopptaket i kroppen går tregere og jevnere. Det trekker ikke væske ut av kroppen. Og drikk mye vann.
Prøv å ro ned litt ihvertfall, er ikke helt nødvendig å drikke like mye hver dag, og å pøse på med tabletter og alkohol fordi du føler deg litt forkjølt er bare pinglete.
Banzai's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cybergasm
Det er faktisk ikke sånn at du MÅ drikke 12 halvlitere hver dag når du er russ. Er du knekt i formen å ikke vil drikke en dag så går det jo ann å droppe det. Det høres egentlig ut som du synes at det er kult å gå rundt drita hver dag siden du må ha smertestillende og vil spise vitaminer for å klare en dag til.
Dette var ett tåpelig emne synes jeg.
Vis hele sitatet...
Jeg har det så utrolig gøy hver eneste kveld, og russetiden opplever jeg bare en gang, så jeg har ikke lyst til å gå glipp av noe.

Takk for tips, skal prøve å spise sunt og fortsette å hive i meg B- og C-vitaminer
Sitat av Slaktern
Virkestoffet i ibux er da ibuprofen.

Få i deg mye fet mat når du er på fylla. Dette binder seg som sagt til væske/alkohol, og gjør underverker mot fyllesyke. Det gjør at alkoholopptaket i kroppen går tregere og jevnere. Det trekker ikke væske ut av kroppen. Og drikk mye vann.
Vis hele sitatet...
Oh shit ass, jeg tenkte på... eh... Albyl? Dispril. Ja, de derre. Ibuprofen er ikke så bra for magen det heller, men det er snillere mot leveren enn paracetamol. Takk for korrigering

Og når det gjelder fet mat: Med mindre du spiser smult, usaltet smør eller drikker olje eller lignende, ødelegger saltet som er i så godt som all fet mat virkningen av fettet. Det er sant at fettet forsinker opptaket av alkohol i fordøyelsessystemet. Mange tar jo en spiseskje olje før de begynner å drikke. Personlig drikker jeg heller litt mindre alkohol enn å drikke fett.
Sist endret av robinson; 15. mai 2007 kl. 17:37.
Sitat av Cajsa
Og når det gjelder fet mat: Med mindre du spiser smult, usaltet smør eller drikker olje eller lignende, ødelegger saltet som er i så godt som all fet mat virkningen av fettet. Det er sant at fettet forsinker opptaket av alkohol i fordøyelsessystemet. Mange tar jo en spiseskje olje før de begynner å drikke. Personlig drikker jeg heller litt mindre alkohol enn å drikke fett.
Vis hele sitatet...
Egg, poteter og olje er gamle russiske knep. Carbs & fat. Og proteiner og alt det der.
Sitat av Banzai
Jeg har det så utrolig gøy hver eneste kveld, og russetiden opplever jeg bare en gang, så jeg har ikke lyst til å gå glipp av noe.
Vis hele sitatet...
Jeg tror poenget hans var at du kan prøve å drikke mindre, f. eks. seks halvlitere istedenfor.

Med mindre du veier 100kg burde jo det også ha en ganske grei effekt, selv om du ikke ender opp med å rølpe rundt i søla.
Russetida høres faktisk oppskrytt ut sånn som folk her inne snakker om det i denne tråden. Fyll hver dag, og grue seg til å begynne på igjen.
Sitat av DoktorLars
Med mindre du veier 100kg burde jo det også ha en ganske grei effekt, selv om du ikke ender opp med å rølpe rundt i søla.
Vis hele sitatet...
Jeg veier 100kg, og seks halvlitere har absolutt en grei effekt på meg.
Sist endret av Slaktern; 15. mai 2007 kl. 20:39.
Under russetida drakk jeg vel 4-5 ganger, og røyka hver dag. Finfin opplevelse, og ingen angst etterpå
Her i byen er det ingen kultur for å drikke slik som du gjør. Trenden er vel at en gjennomsnitts russ drikker 1-2 ganger i uka i perioden 20. april til 20. mai. Det blir dog noen harde dager de neste dagene. Pga. slik 17. mai har falt i år skal det drikkes 16., 17., 18., 19.
▼ ... over et år senere ... ▼
på slutten av 1800 tallet låg gjennomsnittelig alkoholforbruk på 50 liter alkohol i året.. dagens tall er ca 8 liter...
50 liter er nesten 1 liter i veka. ei heilflaske dvorek feks inneholder 2.8l alkohol.. dvs dei måtte drikke 3 heilflaske i veka minst.. (gjennomsnittelig)

berre noke å tenke på
Beklager altså, slike tall kan du ikke ukritisk trekke fram fra rævva. For å sitere Ragnar Hauge:

Liberaliseringen når det gjaldt brennevin førte til en sterk økning i forbruket. Selv om det ikke finnes noen sikre statistiske opplysninger, ble forbruket av brennevin i Norge beregnet til å være ca. 7 liter pr. innbygger i 1833. Dette representerte en meget drastisk økning fra siste del av dansketiden – hvor forbruket ble beregnet til ca. 1,5 liter i 1814.
http://www.ub.ntnu.no/journals/norep...96(1)Hauge.pdf

Og dette er FØR framveksten av samlagene/monopolene og den sterke motstandsbevegelsen i de fleste venstredistriktene mot, ja nettopp, slutten av 1800-tallet. Er du i det hele tatt klar over hvor mye 50l ren alkohol i året betyr? Morsom trivia man kan bruke for å forsvare helgeutskeielsene bør i alle fall ikke stride mot sunn fornuft. Ellers kan du sikkert lese mer her: http://www.dn.no/vinguiden/article14...ece?jgo=c1_re_
jepp.. vart sjokkert sjølv men dette var ord fra historielæraren min, du drar fram tall fra TIDLIG 1800tall.. motstandsbevegelsen tok av etter dette toppunktet... hvor jeg bor var over halve befolkningen medlem i avholdsrørsla...

skal skaffe kilde eg.
Sist endret av Paniel; 5. desember 2008 kl. 13:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av dadyd Vis innlegg
Her i byen er det ingen kultur for å drikke slik som du gjør. Trenden er vel at en gjennomsnitts russ drikker 1-2 ganger i uka i perioden 20. april til 20. mai. Det blir dog noen harde dager de neste dagene. Pga. slik 17. mai har falt i år skal det drikkes 16., 17., 18., 19.
Vis hele sitatet...
Det hadde vært interessant å få en bekreftelse på dette fra flere, selv om det sikkert er veldig individuelt fra gruppe til gruppe.

Hvor jeg bor, på andre siden av de store fjellene, er det helt vanlig å drikke omtrent hver eneste dag i russetiden. Jeg kjenner faktisk veldig mange som ikke var edru en eneste dag i hele russetiden, og dette er helt vanlig ungdom.

Og, ja, det er helt på trynet å gjøre det.
Sist endret av Krakaren; 5. desember 2008 kl. 15:54.
Jeg blir russ i 2009, og jeg har planer om en lignende russetid som deg. Jeg blir aldri fyllasyk heller da. Har aldri blitt det før ihvertfall...

Uansett. Eneste problemet mitt er å faktisk klare å få penger til dette her. Det blir jo jævlig dyrt da... 12 pils for dagen i 2-3 uker + alle arrangementer og slikt... Jeg har planlagt ca 15000 til min russetid. Men jeg vet ikke om det er nok en gang..