Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2159
Driver å leter litt. Begynte med Sublime text 2 og 3. Deretter Brackets, men føler liksom ikke helt at det er tingen. Uten at jeg klarer 100% sikkert å si hvorfor (noen andre der ute med samme følelse??). Har sett en del på ATOM i det siste. Men er ikke sikker der heller.

Tenker at det viktigste er funksjonalitet, effektiv jobbing og at det skal være innbydende som arbeidsprogram.

Hva slags erfaringer har dere der ute?? Vi snakker Windows, ikke Mac, men dere får lov å kommentere og.

Hvorfor liker dere den editoren?
Hva er den god på, hva er den dårlig på?
Erfaringer og forslag.

Shoot!
Har brukt Sublime Text 2 i mange år og jeg elsker det! Så innbydende å se på, funksjonaliteten er helt super og generelt hvor enkelt programmet er, er grunnen til at jeg er så glad i det.

Ellers har jeg venner som er veldig glad i notepad ++

Men om du ikke føler Sublime Text er helt tingen, så har jeg dessverre ikke noen andre forslag :/
Digger Sublime selv men det blir ofte litt ligthweight i jobbsammenheng. Kanskje det du ser etter er et mer komplett IDE som feks Eclipse?
Bruker atom på jobb og synes den er bra. Den er veldig fleksibel og du kan nærmest utvide med de funksjoner du trenger ved å skrive kode.

https://atom.io
Jeg er veldig fan av JetBrains sine produkter om jeg ønsker et fullstendig IDE og ikke bare en editor. Problemet er bare at varianten de har til webutvikling (WebStorm) ikke har en community utgave som de andre produktene dems. Og derfor er man avhengig av å måtte betale.

Av normale editorer er jeg veldig glad i sublime og Atom. Sublime er raskere, og når jeg jobber på prosjekter med en god del filer føles den mye mer responsiv. Atom har mye bedre støtte for plugins så ofte mye lettere å customize slik du ønsker.

Når det er sagt, test ut Sublime package manager. Finner masse gode themes til sublime der som gjør at det blir veldig estetisk tiltalende å jobbe i.
Sist endret av etse; 10. februar 2016 kl. 00:14.
Sjekk ut Visual Studio Code for en light weight editor, eller Visual Studio Community for en full featured IDE
Det er vel egentlig kun 1 IDE som gjelder og som er bestefaren til de fleste idéer om IDEer; vi[m]

Denne videon kan være til inspirasjon: vim + tmux - OMG!Code

Selv om når du skal ha umiddelbar affirmasjon er plunkr og codepen bra saker, men jeg ville aldri lagt et helt prosjekt inn der.

Du kommer sjelden utenom kombinasjonen chromium eller FireFox DevEd og en eller annen teksteditor. Jeg har også testet XCode med custom tool chain og PLOVR som kompilator, men syns fortsatt at det er enklere med vim og Makefile. Nå har jeg benyttet vim siden jeg var 8, tungt påvirket av en far som har benyttet vim siden midten av 90-tallet.

På Windows er Notepad++ trolig blandt de bedre.

I tillegg vil jeg nevne: CodeBlocks, Geany, og eclipse, som jeg har sett på, men aldri helt funnet fordelen med.
Sist endret av nudo; 10. februar 2016 kl. 17:20.
Trådstarter
8 0
Sitat av slaskekladden Vis innlegg
Har brukt Sublime Text 2 i mange år og jeg elsker det! Så innbydende å se på, funksjonaliteten er helt super og generelt hvor enkelt programmet er, er grunnen til at jeg er så glad i det.

Ellers har jeg venner som er veldig glad i notepad ++

Men om du ikke føler Sublime Text er helt tingen, så har jeg dessverre ikke noen andre forslag :/
Vis hele sitatet...
Føler bare at de henger litt etter med oppdateringer og utvikling. Er nok det som er problemet. Det er en god kodeeditor. Så absolutt :-)