Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 16855
http://www.wired.com/threatlevel/2011/06/silkroad/

dette var vel bare et tidspørsmål. eller hva tror dere?
Første jeg tenkte etter at jeg hadde lest artikkelen er; sender de til Norge mon tro?
Sitat av The-kid Vis innlegg
Første jeg tenkte etter at jeg hadde lest artikkelen er; sender de til Norge mon tro?
Vis hele sitatet...
mest sannsynlig noen som gjør. det er et forum der selgere møter kjøpere, og med kombinasjonen av anonymitet man kan oppnå gjennom nettverket tor og bitcoin. SÅ tror jeg det vil bli ekstremt vanskelig for myndigheter å kvitte seg med det.

Som fører til spørsmålet jeg burde hatt i førstepost. Hva tror dere vil skje om dette blir den nye standaren for å kjøpe drugs?
Sist endret av skeptfisk; 12. juni 2011 kl. 15:13.
Sitat av skeptfisk Vis innlegg
Som fører til spørsmålet jeg burde hatt i førstepost. Hva tror dere vil skje om dette blir den nye standaren for å kjøpe drugs?
Vis hele sitatet...
Mindre vold.
Jeg tror dette er fremtiden. Hvem vil vel ikke slippe å stresse for å skaffe seg droger? Så lenge kvalitet nivået holder god stander tror jeg dette kan funke å bli videreutviklet
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Mindre vold.
Vis hele sitatet...
Og mer misbruk.
Et eventuellt problem med dette vil være at når det er vanligere å kjøpe narkotika fra nettet blir det vanligere og mer frekvent gjennomgang av post som sendes inn til landet.
Hvor stor er sannsynligheten for at det slipper gjennom tollen?
Jeg vil tro liten, det er vel mer sannsynlig at du tiltrekker deg uønsket oppmerksomhet...

Om det er snakk om å få kontakt med en norsk dealer, via anonyme nettsider, for deretter å sende det i posten, blir det nok fort strengere kontroll av innlandspost.

Så ser ikke helt hvordan dette skal gjøre den helt store forskjellen.
okay så man kan bestille drugs anonymt over nettet, er det det som er greia?

fair enough, men hva er sjansen for at det kommer gjennom tollen?
og ser de ikke postadressen uansett?
det er jo ikke direkte bevis på at _du_ har bestilt det, man kan sikkert finne på mye rart for å slippe unna de første gangene, men det formes jo et mønster hvis din adresse blir notert hver måned med bestilling av narko.
og kanskje litt mye sløsing av penger i lengden?(hvis tollen tar pakken din hver gang altså)
Sist endret av Dalaras; 12. juni 2011 kl. 15:29.
Sitat av sugerøret Vis innlegg
okay så man kan bestille drugs anonymt over nettet, er det det som er greia?

fair enough, men hva er sjansen for at det kommer gjennom tollen?
og ser de ikke postadressen uansett?
det er jo ikke direkte bevis på at _du_ har bestilt det, man kan sikkert finne på mye rart for å slippe unna de første gangene, men det formes jo et mønster hvis din adresse blir notert hver måned med bestilling av narko.
og kanskje litt mye sløsing av penger i lengden?(hvis tollen tar pakken din hver gang altså)
Vis hele sitatet...
Vel, selv om de ikke kan bevise at det er du som har bestilt det og hele pakka, men ditt navn vil sannsynligvis bli flagget hos tollen om de stopper en pakke med ulovlig innhold, UANSETT bakgrunn. Og da får du problemer med fremtidige sendinger, da vil tollen sjekke alt du prøver å få inn i Norge.
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Vel, selv om de ikke kan bevise at det er du som har bestilt det og hele pakka, men ditt navn vil sannsynligvis bli flagget hos tollen om de stopper en pakke med ulovlig innhold, UANSETT bakgrunn. Og da får du problemer med fremtidige sendinger, da vil tollen sjekke alt du prøver å få inn i Norge.
Vis hele sitatet...
hva er poenget ditt?

for det var jo nettopp det som var poenget mitt.

"
men det formes jo et mønster hvis din adresse blir notert hver måned med bestilling av narko.
Vis hele sitatet...
" du blir flagget uansett. så hvordan er drugs over nett er framtiden skjønner ikke jeg.
Sist endret av Dalaras; 12. juni 2011 kl. 15:44.
Sitat av synthetic Vis innlegg
Og mer misbruk.
Vis hele sitatet...
Velger misbruk foran vold og faenskap 10/10 ganger.

Misbruket vil nok uansett neppe merkes i noe større grad enn det gjør idag.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Dette er ikke akkurat noe nytt fenomen. for så lenge som 5 år siden var det flere firmaer i statene som ble busta for lignende buissiness: Varene hadde dekknavn på hjemmesiden, det meste som ble solgt var cannabis. Varene ble så levert med lokale kurere til både arbeidsplass og hjem.

Forskjellen nå er jo mer anonymisering som bitcoin valutaen gir.

Sjansen for at ting kommer igjennom tollen? For å være helt ærlig så er den ganske stor, tollvesenet har aldri hatt kapasitet til å sjekke alt som kommer inn. Og det er en grunn til at slike sider eksisterer: etterspørsel.
Men ikke tro at jeg påstår slik handel er risikofri, spesiellt med tanke på at en stor del av dere som leser dette bor hos foreldrene deres enda.
Hei, ny bruker. Registrerte meg hovedsaklig for å opprette tråd om dette her. men den finnes jo allerede, så fortsetter her...

Vi er noen venner som har fått snusen i denne siden. Men ett problem har oppstått.
I går var siden nede (however)

I dag ser det slik ut;

http://bildr.no/image/904006.jpeg

Den første er username, den andre er password. og sist en type verifisering.
silkroad er jo "undergrunn" så det første som slo meg når det mangler registrering, er at de kanskje har en form for undergrunn registrering, enten det er verifiserte folk som får registrere seg eller ikke. så har jeg lyst å finne ut av det, og eventuelt få til registrering.

Noen her som er med å forske på dette?
Sitat av synthetic Vis innlegg
Og mer misbruk.
Vis hele sitatet...
Tilgjengelighet øker ikke misbruk. Husker du forbudstiden i statene? Du kan også se på foregangslandene når det gjelder avkriminalisering.

La oss ta livet av denne idiotiske myten en gang for alle.
Digital nomade
trippy's Avatar
Sitat av c-a-t-m-i-l-k Vis innlegg
Hei, ny bruker. Registrerte meg hovedsaklig for å opprette tråd om dette her. men den finnes jo allerede, så fortsetter her...

Vi er noen venner som har fått snusen i denne siden. Men ett problem har oppstått.
I går var siden nede (however)

I dag ser det slik ut;

http://bildr.no/image/904006.jpeg

Den første er username, den andre er password. og sist en type verifisering.
silkroad er jo "undergrunn" så det første som slo meg når det mangler registrering, er at de kanskje har en form for undergrunn registrering, enten det er verifiserte folk som får registrere seg eller ikke. så har jeg lyst å finne ut av det, og eventuelt få til registrering.

Noen her som er med å forske på dette?
Vis hele sitatet...
De tar ikke inn noen nye medlemmer.
Har du lyst på en kan du sikkert kjøpe en på bitcoin forumet : http://forum.bitcoin.org/index.php?P...topic=3984.700
Sist endret av trippy; 12. juni 2011 kl. 17:49.
Har allerede starta å samle inn bitcoins, går frammover. Registrert bruker på silkroad fikk jeg også gjort : )
det finnes allerede mange websider som selger diverse drugs på nett. det er ikke spesielt nytt. siden jeg foretrekker startet i 2001 og holder fortsatt koken..

jeg tror ikke dette er "fremtiden", pga det tar 2-3-4 uker fra man bestiller til man har drugs ihende. de færreste planlegger sine inntak så langt frem i tid. men for all del, det er greit å bestille litt spesielle ting man gjerne ellers ikke får tak i på denne måten
Jeg tror personlig at et system der man, som technot påpeker, må planlegge sitt rusmiddelbruk flere uker frem i tid, vil føre til mindre misbruk. Misbruk av rusmidler er i de fleste tilfeller ikke noe veloverveid, men en spontan greie.

Som mange påpeker er dette heller ikke noe nytt fenomen. Bitcoins er forholdsvis nytt, og det er Silk Road også, men man har kunnet kjøpe hva som helst av rusmidler over nettet i mange år.
Sist endret av felix_poker; 13. juni 2011 kl. 12:31.
Sitat av technot Vis innlegg
jeg tror ikke dette er "fremtiden", pga det tar 2-3-4 uker fra man bestiller til man har drugs ihende. de færreste planlegger sine inntak så langt frem i tid. men for all del, det er greit å bestille litt spesielle ting man gjerne ellers ikke får tak i på denne måten
Vis hele sitatet...
Tok 4 dager for "en jeg kjenner".
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Man finner sikkert noen fra Norge som selger noe fint. Vips; toll borte.
Sitat av Grix Vis innlegg
Tok 4 dager for "en jeg kjenner".
Vis hele sitatet...
Det er fortsatt MYE lenger tid enn det tar meg å stikke ut på gata å finne random dealer/ta en telefon til noen som selger drugs. Dermed står poenget om at denne måten å kjøpe rusmidler på ikke er spesielt godt egnet for dem som bruker rusmidler spontant.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Man finner sikkert noen fra Norge som selger noe fint. Vips; toll borte.
Vis hele sitatet...
Hvor har du det fra at innenlandspost aldri sjekkes? Jeg vil anta at det gjøres stikkprøver med narkotikahund innenlands også, ellers ville det jo vært fritt frem for å bruke posten som distribusjonsnettverk for alskens ulovligheter innenfor landegrensene.
kan bekrefte at det gjøres stikkprøver av innenlandspost. har nemlig vært i avhør etter en slik episode hvor noen frekke frekke folk hadde sendt meg noe i posten. saken ble jo selvsagt henlagt. tenke seg så frekke folk er å sender narkotika i posten til folk sånn uten videre, huh?!?;P

alle andre ganger frekke folk har funnet på å sende noe i posten min vei, har det gått bra tho
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Hvor har du det fra at innenlandspost aldri sjekkes? Jeg vil anta at det gjøres stikkprøver med narkotikahund innenlands også, ellers ville det jo vært fritt frem for å bruke posten som distribusjonsnettverk for alskens ulovligheter innenfor landegrensene.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig sjekkes de også, men ikke i så stor grad som utenlandspost. Tviler på at postkontorene her i Norge sjekker pakkene/brevene som sendes rundt om i Norge. Må i tilfelle være tilfeldige kontroller av politi/tollvesen/whatsoever.
Sist endret av Mexxy; 16. juni 2011 kl. 22:46.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Selvfølgelig sjekkes de også, men ikke i så stor grad som utenlandspost. Tviler på at postkontorene her i Norge sjekker pakkene/brevene som sendes rundt om i Norge. Må i tilfelle være tilfeldige kontroller av politi/tollvesen/whatsoever.
Vis hele sitatet...
De skjekker ofte pakker fra høyrisikoland (mexico og. .. Nå kommer jeg ikke på flere men..) også tar de stikkprøver fra lavrisiko land.
Sist endret av Vod0; 16. juni 2011 kl. 22:53.
Tollerne er stort sett ganske flinke her i Norge, det er en grunn til at man mangedobbler verdien til et ulovlig stoff det sekundet det passerer grensen.

Steroider f.eks har i all tid vært bredt tilgjengelig på Internett til en brøkdel av prisen på det Norske markedet uten at det har vært et aktuelt alternativ i lengden, ser ikke ahvorfr dette skal være annerledes for narkotika. Old news med andre ord.

Anonym betaling er forøvrig ikke noe bitcoin har revolusjonert, western union f.eks har i praksis levert dette like lenge som Internett har eksistert.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Leste nylig om denne nye terminologien "krypto-anarkisme". Det er bare snakk om tid før folk blir lei av at myndighetene har full kontroll og overvåker deg, folk reagerer med å videreutvikle en nyere form for "internet-piracy" som gjør at de får tilbake kontrollen over myndighetene.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Tar opp denne igjen, Ettersom dette temaet interesserer meg voldsomt. Jeg fikk nettopp høre om Silkroad og TOR av en tilfeldig fyr fra Bergen jeg møtte på festival, som hevdet han hadde holdt på med dette uten problemer over lengre tid. Jeg lurer derfor på om noen her har erfaringer med det, risikoer det innebærer etc.

For det første: OM jeg skulle få noe slikt i posten, og bli oppdaget av politiet, hva er da straffen jeg får? Er dette lett å snakke seg ut av?
For det andre: Er noen stoffer enklere å ta inn enn andre? Tenker at for eksempel LSD, som kommer på papirlapper, i svært små doser og på toppen av det hele ikke hverken har en lukt eller smak, er tryggere enn eksempelvis hasj og fleinsopp å ta inn?
For det tredje: Vil det være en god idé å sette opp en falsk postkasse? Fikk råd om dette, men lurer på hvordan jeg går fram...

Er keen på å kunne skaffe særlig LSD og MDMA på denne måten, da disse dealerene er ørlitte vanskelig å få tak i. Noen som har prøvd, og vil dele sin erfaring?
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av Marroe Vis innlegg
Tar opp denne igjen, Ettersom dette temaet interesserer meg voldsomt. Jeg fikk nettopp høre om Silkroad og TOR av en tilfeldig fyr fra Bergen jeg møtte på festival, som hevdet han hadde holdt på med dette uten problemer over lengre tid. Jeg lurer derfor på om noen her har erfaringer med det, risikoer det innebærer etc.

For det første: OM jeg skulle få noe slikt i posten, og bli oppdaget av politiet, hva er da straffen jeg får? Er dette lett å snakke seg ut av?
For det andre: Er noen stoffer enklere å ta inn enn andre? Tenker at for eksempel LSD, som kommer på papirlapper, i svært små doser og på toppen av det hele ikke hverken har en lukt eller smak, er tryggere enn eksempelvis hasj og fleinsopp å ta inn?
For det tredje: Vil det være en god idé å sette opp en falsk postkasse? Fikk råd om dette, men lurer på hvordan jeg går fram...

Er keen på å kunne skaffe særlig LSD og MDMA på denne måten, da disse dealerene er ørlitte vanskelig å få tak i. Noen som har prøvd, og vil dele sin erfaring?
Vis hele sitatet...
Har aldri bestilt fra SilkRoad e.l., men har en del venner som har det.

Om tollen stopper pakken, uten å kunne bevise at det var du som bestilte det, vil saken bli henlagt (med mindre du tilstår ) asap.

Selvfølgelig er det lettere å få inn noen blottere, da disse er mindre enn et frimerke. Cannabis er fysisk større, lukter mer og er lettere gjenkjennelig for tollerne. Har lest litt rundt da, og virker som mange av selgerene på SilkRoad er rutinerte på vakumpakking, så skal ikke si noe sikkert her. Men LSD går nok gjennom mer enn noe annet.

Ideen med falsk postkasse baserer seg på at du finner et postkassestativ, henger opp en postkasse med oppfunnet adresse og navn, for så å bestille til denne. Da slipper du stress med tollen selv om pakken skulle blitt stoppet. Finner du et stort, uoversiktlig postkassestativ er det ingen som merker om det plutselig er en kasse ekstra til "Ola Nordmann".
Blir man kalt inn til avhør bruker man den klassiske freakvrien. Nekt, nekt og nekt. Den fungerte for eksen min, blant annet. Men jeg tar meg i å lure på om det var derfor politiet dukket opp på døra en tid i forveien. Vi var midt på "peaken" mens de hamret på vinduene og døra. Så helt risikofritt er det ikke, akkurat. Men hva er det vel som er det?
LSD does not have a vapor pressure high enough to be detectable by dogs. even the most sensitive gas sensing instruments cannot detect large chemicals (LSD is a large molecule by illicit drug standards) like LSD.

Morphine itself is pretty difficult to detect. Heroin is extremely easy, because heroin continuosly releases acetic acid (vinegar) and makes it incredibly easy to smell. Cannabis is detected by the smell of the terpenoids (which are the compounds responsible for the smell). THC itself is not detectable by dogs.

I am not 100% sure if morphine, by itself, could be detected. This would only be relevant to someone who was smuggling pharmaceutical pills, because any other sample of illicit morphine (Opium or heroin or poppy pods) will come along with OTHER STUFF that CAN be detected.

in general, most illicit drugs are detectable by dogs inherently (by this I mean the dog actually smells the drug itself). the rest are detected by smelling by products, typical impurities, or some other form of "extra chemical" that is not necessarily present in pure samples (which are exceedingly rare).

Because LSD is often found as pure chemical, either in liquid or blotter form, it is extremely difficult to detect with drug dogs.

Fentanyl (china white) is another drug that is not detectable by itself, though impurities may indicate its presence to drug dogs.

much of the work of drug dog trainers is working with DEA laboratory technicians to determine how/which chemical to use to identify a specific type of drug.

En av kommentarene på http://www.wired.com/threatlevel/2011/06/silkroad/

Jeg har ikke noen kilder på om det stemmer eller ikke, men virker logisk at LSD er vanskelig å lukte seg frem til.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Marroe Vis innlegg
Tar opp denne igjen, Ettersom dette temaet interesserer meg voldsomt. Jeg fikk nettopp høre om Silkroad og TOR av en tilfeldig fyr fra Bergen jeg møtte på festival, som hevdet han hadde holdt på med dette uten problemer over lengre tid. Jeg lurer derfor på om noen her har erfaringer med det, risikoer det innebærer etc.

For det første: OM jeg skulle få noe slikt i posten, og bli oppdaget av politiet, hva er da straffen jeg får? Er dette lett å snakke seg ut av?
For det andre: Er noen stoffer enklere å ta inn enn andre? Tenker at for eksempel LSD, som kommer på papirlapper, i svært små doser og på toppen av det hele ikke hverken har en lukt eller smak, er tryggere enn eksempelvis hasj og fleinsopp å ta inn?
For det tredje: Vil det være en god idé å sette opp en falsk postkasse? Fikk råd om dette, men lurer på hvordan jeg går fram...

Er keen på å kunne skaffe særlig LSD og MDMA på denne måten, da disse dealerene er ørlitte vanskelig å få tak i. Noen som har prøvd, og vil dele sin erfaring?
Vis hele sitatet...
Står litt om det her: http://freak.no/forum/showthread.php?t=205161

De kan ikke bevise at du har bestilt, så det er bare å nekte.
Sitat av synthetic Vis innlegg
Og mer misbruk.
Vis hele sitatet...
Det er slett ikke sikkert. De som idag velger å bruke ulovlig stimulli blir en del av et eget samfunn. Med egne regler og normer. Selv tror jeg det er lettere å forsøke forskjellige ting om du er en del av et rusmiljø enn om du kjøper anonymt fra deepweb og koser deg med litt weed en lørdagskveld i ditt eget hjem.
Jeg ville vært sykt takknemmelig om noen kunne gitt meg en liten guide på akkurat hvordan jeg skaffer meg bitcoin og overfører det til brukeren min på silkroad ?
Om du søker på google eller her på freak finner du ut hvordan man får kjøpt bitcoins. Og det står garantert inne på silk road hvordan man overfører bitcoins til kontoen, hvis ikke så kan du spørre på forumet deres.
Det tar lang tid, og i tillegg får du skikkelig smekk på pung om pakka di blir stoppa. Så dette er vel egentlig last way out, om du ikke klarer å oppsøke noen i nærområdet som dealer diverse.

En bekjent av meg har selv drivd på med dette her lenge nok, han springer rundt om i hele byen og setter opp postkasser i avsidesliggende strøk. Mesteparten av bestillingene hans har kommet gjennom, om jeg ikke tar feil har han vel fått gjennom 8 av 11 pakker. Han har ikke havna i trøbbel eller noe sånt, de 3 pakkene han ikke har fått er som regel pga. av at de som leverer posten ikke kjenner igjen / finner postkassa.