Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 828
Enlightenment har hos meg sluttet å godta jpg som bakgrundsbilder og godtar kun png istedet. Dette skjedde "plutselig". Hva kan ha skjedd? Har selv grublet på dette og googlet på det i noen dager.

Et annet problem jeg har er etter at jeg begynte å prøve fc2 her, så fåt alle gtk programmer jeg bruker en default font som er veldig stor. (I Enlightenment) det jeg da må gjøre er å starte gnome kontrollpanelet og gå inn på fonts, med en gang jeg kommer inn på fonts instilligene så forandres skriften til slik jeg vil ha den. Noen som vet hvordan jeg kan lagre de instillingene slik at jeg slipper å gjøre dette hver gang jeg starter enlightenment? (dette skjer forøvrig på fluxbox, kde og alle andre wm/enviroments jeg har prøvd, untatt gnome)
Det siste tipper jeg er at gtk-daemonen ikke kjører. Prøv å start opp gtk-theme-manager og se om det hjelper.
Det første problemet med bakgrunn kan være feil med bakgrunnssetterne. Prøv å legge inn f.eks Esetroot og sett bakgrunnen med det. (esetroot kommer med eterm)
iTroll's Avatar
Trådstarter
39 0
Ivloyner: jeg har ikke noe program som heter gtk-theme-manager, fant heller ikke noe resultat på det når jeg googlet.

Nichotin: Jeg brukte Esetroot. men det så ikke ut til å funke det heller. Eller er det jeg som bruker det galt?

Det jeg gjorde var:
Esetroot -display :0 .enlightenment/backgrounds/wall1.jpg
da fikk jeg: Esetroot: Unable to load image file ".enlightenment/backgrounds/wall1.jpg".

Gjorde jeg det samme med en png fil, så meldte den ikke noe feil. Men jeg fikk ikke noe annet bakgrundsbilde.
iTroll: gtk-theme-manager er normalt en del av Gnome (dessuten heter den gnome-theme-manager, prøv det. Jeg er ikke helt våken når jeg skriver ting ), men jeg kan tenke meg at fedora har implementert dette på en annen måte. Poenget er at du på en eller annen måte må kjøre en gtk daemon (themer gtk2-applikasjoner), og den startes antagelig av kontrollpanelet. Sjekk hvilke prosesser som kjører før og etter kontrollpanelet, så finner du fedoras gtk-daemon.
iTroll's Avatar
Trådstarter
39 0
IvIoyner: oki, fant ut at gnome-font-properties omgjorde fonten når jeg startet den. Men desverre har jeg ikke funnet ut hva gtk-deamonen er, men men.. kan leve med å starte font-properties hver gang :P Jeg tror dette må være noe som er spesielt på FC2. Jeg har aldri opplevd dette problemet på noen annen distro.
Har du oppgradert jpg-libs i det siste? Du kan jo også prøve en annen bakgrunnssetter.