Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 731
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Når jeg booter maskinen og lilo starter printer hun bare hele skjermen full av 01 01 01 01 01 01 01 01. Noe jeg ikke har vært borti, og tviler på skal være sånn. Lilo ble installert til MBR hvor jeg har Windowspartisjon.
boot=/dev/hda
root=/dev/hdd3
other=/dev/hdd1
label:"Linux(hdd1)"
other=/dev/hda1
label:"WinNT(hda1)"
other=/dev/hda5
label:"WinNT(hda5)
Vis hele sitatet...
[offtopic]Har også hatt disse to WinNT'ene på loaderen til windows, men finner ikke ut av det, for finner ikke den andre partisjonen når jeg søker gjennom.[/offtopic]

Er det noen som har anelse om hva dette kan være? Har googlet litt, og det ser ut som det er flere som har hatt lignende problem, men ingen av deres løsninger har fungert hos meg.

På forhånd takk
Hadde samme problem, reinstallerte jeg. Fant desverre aldri en løsning, sorry mac.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Trådstarter Donor
Glemte å nevne, jeg får opp denne meldingen hvis jeg kjører "lilo" i kommandolinjen: Warning: BIOS drive 0x82 may not be accessible
Du har linux root partisjonen på secondary slave. Det kan hande BIOS ikke greier å boote operativ system fra denne hardisken. Prøv å sette den som noe annet og skjekk hva den sier da...