Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2101
Hei, har lurket på freakforum en stund, men trenger nå litt hjelp

http://www.herbvu.com/category/prote...advanced=false

Dette er en side jeg har lagd for å sammenligne priser og få god oversikt over noen utvalgte varer jeg synes det ikke er så lett å få oversikt over på nettbutikker og sider som prisjakt.no
--
Målet er at man skal kunne f eks sammenligne produkter i en kategori som proteinpulver eller stevia for å finne hvilket produkt som gir mest for pengene.
På en vanlig nettbutikk kan man så vidt jeg vet ikke finne f eks hvilket proteinpulver som gir mest protein per krone osv.

Si gjerne hva du synes om designet og brukervennligheten, og om du tror en side som dette har noe potensial i det hele tatt.


--


For de interesserte så bruker jeg AngularJS 1.x som frontend-rammeverk med en veldig tynn express-server bak. Dataene hentes med et Python-rammeverk kalt Scrapy og Amazon API og lagres vha MongoDB.
Hadde vært kjekt å kunne se fraktpris og hvilke land de shipper til.

For en bruker på siden kan de bli litt frustrerende om alle top 5 på lista h*n prøver å bestille ikke shipper til <land>.
Trådstarter
2 0
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Hadde vært kjekt å kunne se fraktpris og hvilke land de shipper til.

For en bruker på siden kan de bli litt frustrerende om alle top 5 på lista h*n prøver å bestille ikke shipper til <land>.
Vis hele sitatet...
Takk for tipset
Prisjakt har akkurat det samme, bortsett fra at de ikke viser varer fra utlandet. Hadde du hatt noe tilsvarende prisjakt, men i tillegg vist priser inkludert frakt eventuelt toll osv, da hadde du hatt et produkt jeg ville benyttet meg av. Utvid dette til å inkludere andre ting enn protein, så kan du ha noe bra på gang.

Sånn som det er nå ville jeg aldri tenkt tanken på å benytte meg av nettstedet. Er det i det hele tatt noen som kjøper protein fra utlandet? Jeg kan ikke se for meg at det vil bli billigere på noe slags vis.

Link til prisjakt kategori proteinpulver (du kan sortere på pris og antall g protein per 100g).
Sist endret av Marr; 16. februar 2016 kl. 19:49.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ideen bak siden er jo god, men tror designet trenger en del arbeid.
Synes at førsteinntrykket av hele siden er litt kaotisk, og det er litt mye informasjon på en gang.

Her er en liten liste med ting jeg ville fikset på:
-Scroller du f.eks helt i bunnen og trykker på "About us" så kommer du til about us, men helt nede på siden sånn at du ikke får sett toppen før du scroller opp igjen.
-Rydd opp i utlistingen av produkter, gjerne legg til litt mer luft og se om det er noe av informasjonen du kan fjerne.
-Headeren som viser Stevia powder og et bilde skjønner jeg ikke så mye av. Det går ikke an å trykke på eller noe sånt.
-Du burde ha noe som viser at det er ingen resulaltat.

Ellers er det bare å stå på :-)
Sitat av Marr Vis innlegg
Prisjakt har akkurat det samme, bortsett fra at de ikke viser varer fra utlandet.
Vis hele sitatet...

Hørte en kollega kjøpte dekk etter å ha sjekket priser på prisjakt.no og uten være klar over det så endte han opp med å kjøpe dekk fra tyskland. Nettbutikken var på no-domene, siden var på norsk og alt så ut til å være ok.

Gjett om fyren tilta når han fikk en kjemperegning på mva og ekspedisjon. Ble dyre dekk for å si det slik.

Er nok lurt å sjekke hvor varene shippes fra...