Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 9078
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Jeg blir russ i 2009, og jeg har planer om en lignende russetid som deg. Jeg blir aldri fyllasyk heller da. Har aldri blitt det før ihvertfall...

Uansett. Eneste problemet mitt er å faktisk klare å få penger til dette her. Det blir jo jævlig dyrt da... 12 pils for dagen i 2-3 uker + alle arrangementer og slikt... Jeg har planlagt ca 15000 til min russetid. Men jeg vet ikke om det er nok en gang..
Vis hele sitatet...
Drakk ikke for stort mer enn 4000kr når jeg var russ... Gikk mye i hjembrent da.

Anngående å gå ned i vekt så gikk jeg ned fra 78kg til 65kg, gikk opp 4-5kg igjen på sommeren da.
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
Det skal jo ta på å være russ! Du skal blø i kjeften å være syk når russetida er ferdig. Jeg gikk ned 8 kilo i russetida, å drakk hver eneste dag utenom en. Man burde jo prøve å få i seg vitaminer å det man trenger for å ikke gå helt i kjelleren da...men det er jo snakk om 17 dager med tortur av deg selv, det funker bare greit.
Vis hele sitatet...
Trenger jo ikke å være dritings hele tiden da! Går jo an å si nei til å gå ut hver eneste dag.

Husk: Det er ikke kult å være død ^^,
Sitat av drrogern Vis innlegg
Trenger jo ikke å være dritings hele tiden da! Går jo an å si nei til å gå ut hver eneste dag.

Husk: Det er ikke kult å være død ^^,
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe kult å si nei til å gå ut, hver eneste dag heller..
Jeg var som deg, drakk meg drita hver dag i russatia bortsett fra 2 dager. Jeg hadde det drit kult og angrer ikke på en dritt jeg gjorde, selv om jeg gjorde noen som ikke var så fine.. haha

Før russetia sa alle at jeg skulle være forsiktig og sånt pga jeg har to foreldre som har et alkoholmisbruk. men jeg gjorde som jeg ville og hadde det drit kult. jeg ble ikke syk eller noe, men om leveren min har blitt dårligere eller ikke har jeg ikke skjekka, bra var det nok ikke uansett.

Men hvertfall det jeg passa på hver dag, var at je spiste og drakk masse vann! det gjorde i hvertfall så jeg ikke ble bakfull og dårlig dagen derpå
Alt for å ikke bare holde seg til hasj en 3-4 dager da? Kroppen tar langt mye mer skade av å drikke mye daglig enn å røyke daglig.
Til trådstarter. Eller bare komme deg i seng eller sitt deg ned og tenk selv at sånn oppførsel ikke er sunt.

Du vil kanskje se på menneskekroppen som en bruksvare mens du holder på sånn. Og av de som sa at folk har fått de værste ting av å være på fylla, spist vitaminer, blandet piller med alkohol da bør det plinge en liten bjelle i hodet til folk og si at du bør slappe av litt.

Bare litt tanker jeg hadde flytende. Og forresten å er dette et IT forum. Tenk hvis alle skulle diskuterer drikkevanene sine...
Krisku: Du har ikke lagt merke til at du skriver i rusmiddelforumet?
Jo det så jeg faktisk Beklager det. Men noen ganger blit det litt mye hvis man har hovedinteressen innenfor IT.
Det er ingen som tvinger deg til å åpne rusrelaterte tråder.
Jeg brukte ikke mye penger under russetiden, sammenliknet mange av mine mannlige medruss. Drakk for det meste sprit på vors og øl på utestedene, men festet ikke så ekstremt mye. Har hatt en periode på 5 måneder der jeg drakk mer enn det jeg gjorde i russetiden og var ute så og si hver dag, noe som er jævlig slitsomt. (jeg var sammen med en alkoholiker) I mitt tilfelle la jeg på meg nærmere 8kg fordi jeg var godt undervektig før jeg begynte drikkingen.. Det slet på kroppen å drikke så mye.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Litt morsomt at denne tråden lever enda. Russetiden min, som det snart er to år siden, var temmelig fantastisk. Som 18-åring og fortsatt boende hjemme hos foreldrene, så var det temmelig awesome å dra på grøftefylla hver dag, pule damer og sovne under åpen himmel.

Når jeg senere flyttet ut hjemmefra, så fortsatte jeg å holde på den norske tradisjonen at hvor gøy man hadde det sist kveld kan måles i promillen man oppnådde. Jeg drakk allikevel ikke spesielt ofte (mtp. NTNU-standaren), men det ble kanskje en-to ganger i uka i snitt. Etter å gjennom nesten et år ha spydd rundt halvparten av de gangene jeg gikk på fylla, så begynte jeg å forstå hvor teit det egentlig var å skulle drikke så enormt mye.

Samtidig røyket jeg cannabis nesten daglig, men jeg pleide ikke å blande det med alkoholen fordi som dere vet, så ender kombinasjonen av stort alkoholinntak og røykings ofte med at all øllen skal opp igjen. Så innså jeg at det for meg var fullt mulig å ha det veldig gøy, selv om jeg "bare" var småfull, og at det kunne også kombineres med cannabis uten problemer. Nå for tiden drikker jeg mye mindre og røyker meg heller en bønne eller tre iløpet av kvelden, og har det strålende, uten å være asosial eller få brekninger. Samtidig slipper jeg hangovers (og knasking av paracet eller zyrtec hehe) og faren for å oppføre seg som en idiot på byen.

For meg var nok utviklingen av forholdet mitt til alkohol en del av prosessen med å bli "voksen". Jeg kan se tilbake og si at det var teit, men jeg hadde mye moro og den overdrevne bruken har nok fått meg til å tenke godt gjennom forholdet mitt til forskjellige rusmidler. Jeg vil tro at mitt daglige cannabisbruk + en håndfull pils eller noen glass vin på fest er en mye sunnere ruslivsstil enn å drikke seg shitfaced til man spyr hver uke.

Kan i samme slengen nevne at jeg både gjennom videregående og nå på universitetet har gjort det bra, uten at rus har kommet i veien på noen måte.

Edit: Til dere som skal være russ. Drikk i vei, man er tross alt bare russ (og 18år) en gang i livet. Bare pass på å ikke gjøre det enorme konsumet til en varig vane
Sist endret av Banzai; 4. januar 2009 kl. 16:59.