Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  132 13670
Et spørsmål til trådstarter, Hva med og nevne de tingene du har prøvd og ikke de du ikke har prøvd? For meg virker det som om du kun prater fra en bakgrunn med hasj,de fleste stoffene du nevner du ikke har prøvd er vel de mest normale her jeg bor,kanskje ikke heroin. Lurer bare på hvilke stoffer som egentlig er igjen på lista over "det meste"?
Har i grunnen større vansker med å ikke spise sjokoladen jeg har liggende enn å røyke f.eks.
Sist endret av Skrillex; 28. september 2011 kl. 17:09.
Sitat av Skrillex Vis innlegg
Har i grunnen større vansker med å ikke spise sjokoladen jeg har liggende enn å røyke f.eks.
Vis hele sitatet...
Ta deg en blås så skal du se sjokoladen forsvinner alikevel den!
Sitat av zelda Vis innlegg
Fortell meg, på hvilken måte gjør rusmidler samfunnet bedre på?
Vis hele sitatet...
Kan jo se hvor mange som har det hyggelig mens de tar en øl etter jobb, et glass vin til maten eller en sigg sammen? Vet at andre har svart på dette også, men må bare få sagt det. Rusmidler er en stor del av sammfunnet vårt, på godt og ondt når du ser på det
Vi bør få lov til å putte hva vi selv vil i kroppen, er bare lurt og vite litt om det først. Sundt bruk er det noe som heter. Tror også pattedyr oppsøker rus naturlig. Skyt meg om jeg tar feil : )
merkelig at alle vennene mine er normale etter og spist masse knips og drit og møkk da har en kompis også som har tatt lapper osv osv siden han var 15 år og er nå 32-33 og fortsatt normal..

hat avler hat så slutt og hat.. har du en avsky for rusmidler så ikke gå inn i rusmiddel forumet og hån oss andre som trives med det og liker det bare fordi du selv ikke liker det for jeg tipper store deler av de som er faste lesere i rusmiddel forumet dont give a shiiit about de skrøner historiene dine
Å dø av en ectasy pille? Skal vel godt gjøres å dø av det frislippet av serotoin og dopamin som skjer under den rusen. Så å dø direkte av en ecstasy tablett har jeg litt vansker for å se. Men har vært tilfeller der noen under en ectasy rus kaster opp og blir kvalt i sitt eget spy. Det skjer.
OG vært tilfeller der man danser seg i hjel og dør av uttørkning på E. Var vel og et tilfelle i Storbritania der en jente døde for de hun drakk for mye vann.
Vis hele sitatet...
Noen er veldig følsomme for virkestoffet mdma, så de får lettere overdose.
Derfor kan disse personene dø av det, men det kan unngås ved og ta liten dose førstegang viss du er en av 1\50.000-1\100.000 har jeg lest. Om dette stemmer, det er en annen ting. Men tror jeg leste det på erowid, eller hørte det på en eller annen dokumentar.
Sist endret av sneipen; 28. september 2011 kl. 21:05.
Sitat av Zarathustra Vis innlegg
Jeg syns litt synd på deg mann, hvem styrer skuta? La meg spørre deg hvem som styrer din skute, og da mener jeg alt.. Du er så preget av Darwin at du aner det ikke, så hvem styrer skuta? Penisen? Overlevelse? Sult? Reproduksjon? Hvorfor blir du irritert over andre? Kan det ha noe med din selvtillit å gjøre? For meg så virker det som at siden du har sluttet med dop, men enda savner det, så må resten av oss også slutte? Så ikke du skal bli sjalu? Vel slutt å vær sur over valget ditt.. Og la andre være seg selv..

Jeg mener alle som trener muskler av annen grunn en å kunne løfte det daglige har store komplekser med seg selv mentalt, og derfor prøver å kompensere med muskler i armen, men jeg driter vel langt i om folk vil bole vekk livet sitt..Kan ikke du leve ditt liv så lever jeg mitt?
Vis hele sitatet...

Jeg blir irritert over folk som ufarligjør dop. Det er en måte mange misbrukere har for å lette sitt eget ego på at de ikke har et problem og at det de driver med ikke er farlig. Jeg er overhodet ikke sjalu på de som driver med dop. Jeg syns heller synd på de som sliter og ikke har kontroll, for jeg vet at det ikke er noe gøy. Og jeg vet etter å ha sluttet hvor mye bedre selvtillit man kan få. Derfor prøver jeg å formidle et budskap. Man kan ikke alltid sitte å se på andre som sliter, å bare la de leve livet sitt. Man kan prøve og hjelpe, og hjelper ikke det så har man i hvertfall prøvd.

Jeg er overhodet ikke sur over valget mitt! Har ikke brukt amfetamin på nesten 2 år. Det er et forferdelig stoff som jeg ikke unner noen. Når du har brukt det nestn hver helg i et år, og noen hverdager. Og tilslutt prøver å selge playstationen din for å kjøpe 1 gram da er man deep in it. Der har jeg vært og jeg er ikke sjalu på noen som har det sånn, uansett hva du trur.

Sitat av Bemu Vis innlegg
Et spørsmål til trådstarter, Hva med og nevne de tingene du har prøvd og ikke de du ikke har prøvd? For meg virker det som om du kun prater fra en bakgrunn med hasj,de fleste stoffene du nevner du ikke har prøvd er vel de mest normale her jeg bor,kanskje ikke heroin. Lurer bare på hvilke stoffer som egentlig er igjen på lista over "det meste"?
Vis hele sitatet...
Jeg ser det jeg skrev om hva jeg har prøvd kan misforstås. Jeg har prøvd Ecstasy, ghb, amfetamin, heroin, fleinsopp, kokain, hasj og X antall forskjellige piller. Syre har jeg ikke prøvd

Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Først og frems så feilsiterte du meg, Jeg sa at det ikke var noe hardcore farlig greier. Jeg ser at eg kunne ordlagt meg bedre, men det jeg mente var at det ikke er det som man bør reagere kraftigs på.
GHB brukt riktig er tilnermet ufarlig.
det samme gjelder E, men muligens hakket farligere
og syre såsant man er psykisk normal og bruker det riktigt.

Død etter en Extc, vel.. som sagt over meg, sjangsen er meget,meget liten.. jeg vet om en som døde mens han var ute og jogget, av hjerteinfarkt. = jogging er skumle greier.

Overdose av GHB og til sykehus.. supert, hvet du hva som skjer på sykehuset? De holder luftveier åpne, thats it.. GHB har ingen motgift, men dreper deg ikke med mindre du blander med andre ting eller tar aaaaaltfor mye. (en "overdose" der karen sover i 4 timer er ikke et slikt tilfelle)

Gal etter syretripp, joda, fult mulig det. men sansynligheten er også her forsvinnende liten.

Hver forsiktig med å bruke dine egne erfaringer som en universiell sannhet, en persons erfaringer er ikke statistisk signifikant.

Folk som ser på dop med frykt og hat er kunnskapsløse personer. Eventuelt så er de stokk dum, aka lav iq.
Simple as that.
De bidrar også til å skade samfunnet i form av politikken.
Vis hele sitatet...
Det er ikke bare snakk om det å dø som farlig. Det er snakk om det å få et avhengighetsforhold til det å ruse seg.
Stoffer gjør noe med hjernen. Jo, man kan sikkert se på folk som er 33 år og har drevet med masse stoff i mange år som helt normal etterpå. Men hadde du sedd han når han var 20 år uten å ha prøvd stoff og kunne sett han når han var 33 år uten å har prøvd stoff så tror jeg det hadde vært lettere å se forskjellen.
Stoffer gjør noe med hjernen. Konsentrasjonen og selvtilliten.

Sitat av Grix Vis innlegg
Beklager hvis jeg høres i overkant kritisk ut, men jeg tviler egentlig litt på dette. Har hørt slike historier utallige ganger, og hver gang har de vist seg å kun være rykter. "En venn av en venn sa..". La meg gjette, hun som tok LSD trodde hun var en appelsin?
At man blir gal av LSD skjer rett og slett ikke med mindre man enten har en latent lidelse, eller bruker det vanvittig mye i lengre perioder ala Syd Barret.
Man kan så godt som heller ikke dø av en pille extacy (med MDMA). Jeg er villig til å vedde hundre kroner på at det ikke er hele historien. Enten er det bløff, eller så tok hun nok andre rusmidler i tillegg/mer enn en pille.
(Erowid sier faktisk at 2 av 100 000 har så alvorlige reaksjoner at man kan dø, men det er altså mye mindre risikofylt enn å ta en kjøretur i trafikken f.eks.)
Vis hele sitatet...


Denne historien om ecstasy pillen er sann. Det var en jente som aldri hadde prøvd dop før. Før hun døde fikk hun noia på en måte og følte hun sku dø, hun sa nå dør jeg. så døde hun. Dette hørte jeg av en jeg kjenner som var der. En slik historie fant han ikke på. Alle som var der ble dradd på glattcella
Sist endret av chrox; 28. september 2011 kl. 21:17.
Sitat av chrox Vis innlegg
Jeg blir irritert over folk som ufarligjør dop. Det er en måte mange misbrukere har for å lette sitt eget ego på at de ikke har et problem og at det de driver med ikke er farlig.

Det er ikke bare snakk om det å dø som farlig. Det er snakk om det å få et avhengighetsforhold til det å ruse seg.
Stoffer gjør noe med hjernen. Jo, man kan sikkert se på folk som er 33 år og har drevet med masse stoff i mange år som helt normal etterpå. Men hadde du sedd han når han var 20 år uten å ha prøvd stoff og kunne sett han når han var 33 år uten å har prøvd stoff så tror jeg det hadde vært lettere å se forskjellen.
Stoffer gjør noe med hjernen. Konsentrasjonen og selvtilliten.
Vis hele sitatet...
Og jeg blir irritert over folk som demoniserer alt av dop fordi de ikke klarte å holde sitt rusbruk på et fornuftig nivå. DU dreit på draget, DU såg hvor det gikk men fortsatte, DU gjorde feil, så enkelt er det.

"Det å få et avhengighetsforhold til å ruse seg" hender ytterst sjelden. Thats the fact.

Nei, "stoffer" gjør ikke nødvendig vis noe som helst med hjernen bortsett fra selve rusen. Noen stoffer kan føkke deg opp ganske bra, løsemidler for eksempel. Mens andre har ingen fysisk virkning på hjernen what so ever etter rusen. Du virker blottet for kunnskap og foret med propaganda som er drugfreeworld verdig.

Det eneste man kan konstantere angående rus er at det er en erfaring som såklart vil forme personen ilag med alle andre erfaringer han gjør gjennom livet. Både positivt og negativt.
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Og jeg blir irritert over folk som demoniserer alt av dop fordi de ikke klarte å holde sitt rusbruk på et fornuftig nivå. DU dreit på draget, DU såg hvor det gikk men fortsatte, DU gjorde feil, så enkelt er det.

"Det å få et avhengighetsforhold til å ruse seg" hender ytterst sjelden. Thats the fact.

Nei, "stoffer" gjør ikke nødvendig vis noe som helst med hjernen bortsett fra selve rusen. Noen stoffer kan føkke deg opp ganske bra, løsemidler for eksempel. Mens andre har ingen fysisk virkning på hjernen what so ever etter rusen. Du virker blottet for kunnskap og foret med propaganda som er drugfreeworld verdig.

Det eneste man kan konstantere angående rus er at det er en erfaring som såklart vil forme personen ilag med alle andre erfaringer han gjør gjennom livet. Både positivt og negativt.
Vis hele sitatet...
Haha. propaganda sier du. morsomt. Jeg er fullt klar over at stoffer ikke nødvendigvis gjør noe med hjernen. Men under rusen er hjernen påvirket. Det kommer ann på stoff til stoff hva stoffene gjør med selve hjernen. Men mye hasj og amfetamin gjør deg fort ukonsentrert. Da mener jeg hjernen har blitt påvirket. Om hjernen ikke er påvirket da du har vært 2-3 måneder uten er en annen sak.. Men mens du holder på med stoffer vil mange av stoffene bruke lang tid på å forsvinne fra kroppen. Da blir hjernen påvirket av disse stoffene til de er ute av kroppen. I de fleste tilfeller blir hjernen som den var i andre ikke. Erfaring som former personen er en annen sak.

Her prøver jeg bare å få enkelte folk til å tenke litt. Og du virker forbannet. Kanskje du skal ta en titt på ditt eget rusbruk, hvor lenge du har holdt på. Hvor lenge siden var du 1 måned uten rus frivillig? Jeg vet ikke. Det kan godt hende ditt bruk er moderat. Men lag en skisse over det siste året ditt, og skriv det gjerne her. Så kan heller andre dømme om du er avhengig eller ikke. For en ting er sikkert, egoet til folk innrømmer avhengighet sist. Uansett hvor mye du trur du vet best.
vel hva gjør MDMA med hjernen mister? hva gjør hasj med hjernen? rart at de bruker amfetamin sulfat til adhd folk for at de skal bli mer konsentrert da? hmmm skjønner deg ikke jeg..

btw jeg kan fort gå 2-3 månder uten og ruse meg også kan det bli noe viltre helger med cocain og MDMA og litt røyking osv også roer jeg meg ned igjen.. slutt og klandre andre fordi du ikke greide og kontrollere deg forhold til rusmidlene.. så på "Drugged high on ecstasy" der visste de et innslag av ei jente som holdte på og dø av det vet du hvorfor? fordi hu visste uansvarlighet og droppet og droppet på med ecstasy gjør det samme med parlagin forte skal vi se hvor fort du havner på akutten med fare for lever svikt og full pakke det kan du egentlig generelt prøve med alt av lege midler.. spiser du 15 jern tab så må du nok en tur på legevakta for og få fiksa deg noe bra med avførings middel mot forstoppelse?

har forresten en kompis som har røyket hasj på jenlig basis i over 17 år og han har en bra jobb og står på og er på samme nivå som alle andre folk rundt.. lurer på hvordan en som hadde brukt alkohol på jevnlig basis i 17 år hadde vært..
mr-martinss, http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?term=MDMA (3000+ treff) her har du en fin link om du lurer på noe ang legemiddel forskning. Du kan bytte ut mdma med hasj, heroin + hjerne, hjerte, dna eller andre ting du undres over i søkefeltet ditt osv (søk på engelsk). Bare å søke omkring, så kanskje du forstår litt mer om medisinsk forskning.

Det er veldig mange legemidler kan ha motsatt effekt på friske personer, kontra syke personer.. slik som en person med adhd + amfetamin, kontra en person uten adhd + amfetamin. Søk litt omkring så er det sikkert noen som har forsket på dette før deg.
Sist endret av seven_up; 28. september 2011 kl. 23:04.
tenkte jeg skue lage en skisse til deg cortex: ruset meg for første gang på mange månder for 3 uker tilbake da var det 3-4 månder siden jeg hadde tatt noe. så ble det litt røyking og knips forrige helg og knips denne helgen der med tar jeg det med ro noen uker fremmover jeg har ruset meg av og på de siste 5 åra og jeg har enda ikke følt noe særlig sug på amfetamin eller type ting var engang jeg begynte og føle at fest ikke var det samme uten men i motsettning til enkelte andre og andre folk har jeg en selvkontroll dermed stoppet jeg og feste og holdt meg rolig en stund så prøvde jeg og feste igjen og da var det okei igjen.. og ha selv disiplin og selv innsikt og ansvarlig med hva man gjør og ikke bare døtte innpå og tenke at det er greit så går det bra i 99 % av tilfellene.. ecstasy har svært få registerte dødsfall som bare er følge av og tatt 1-2 tabletter det er som oftest andre rusmiddler med i bildet eler uansvarlig bruk og ingen verdens lege middler kan noe for at brukeren ikke har hjerne ifra før av. http://www.youtube.com/watch?v=vVNYsa0XASE se på denne.

Sitat av seven_up Vis innlegg
mr-martinss, http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?term=MDMA (3000+ treff) her har du en fin link om du lurer på noe ang legemiddel forskning. Du kan bytte ut mdma med hasj, heroin + hjerne, hjerte, dna eller andre ting du undres over i søkefeltet ditt osv (søk på engelsk). Bare å søke omkring, så kanskje du forstår litt mer om medisinsk forskning.

Det er veldig mange legemidler kan ha motsatt effekt på friske personer, kontra syke personer.. slik som en person med adhd + amfetamin, kontra en person uten adhd + amfetamin. Søk litt omkring så er det sikkert noen som har forsket på dette før deg.
Vis hele sitatet...

vel jeg har adhd tar jeg for mye amfetamin blir jeg overstimulert men altså amfetamin er så urent og søpplete at jeg gidder ikke engang det bare spiser opp hjernen og nesa men jeg klandrer ikke andre som liker og ta det for det? poenget er at norge er et fritt land vi kan men og si hva vi vil men hvorfor gidder dere og bruke energi på og poste poster som dette i et rusmiddel forum der hvor folk trives med livstilen de kjører..

vis jeg ikke liker en ting holder jeg meg unna det ferdig med det vis dere har så mye i mot dop så får dere holde dere hjemme innafor 4 vegger og kose dere med donald brus og pottis men er igrunn ikke så sundt i lengden
For å være ærlig blir jeg rett og slett irritert av å lese alt du skriver trådstarter.

For meg virker det som du har vært ganske ute å kjøre med rusmidlende dine, kunnskapene dine om dem er noe annet. Virker som du bare har lest disse brosjyrene du får på ungdomsskolen som forteller deg om evighetstripper, hasj sprøyter osv osv. TOTAL bullshit.

Det 2 siste årene har jeg lært meg mer eller mindre og holde kjeft om rusmidler.
Jeg følte meg som en i "Eliten" av rusmiddelverdenen, ettersom jeg "kan" så mye om dem.
(Rett og slett p.g.a interesse)
Folk ble irritert når jeg fortalte at det ikke var noe som het evighetstripper, og det de kanskje siktet til var HPPD.
Dette er dog en sjelden diagnose du kan få ved å prøve syre/dmt + andre psykedeliske stoffer en gang / flere ganger, eller at du aldri får det - Uansett man må da ha prøvd hallucinagon før du kan bli diagnosert med hppd.

http://en.wikipedia.org/wiki/Halluci...ption_disorder

Jeg rettet ganske mye på folk som snakket om rusmidler, I skole sammenheng, med barnevernsfolk, Psykologer, vanlige mennesker i forskjellige yrker. Spilte ingen rolle. Var vel kanskje en eller to personer som var like opplyst om ikke mindre, på hva de forskjellige rusmidlene het, til hva de gjorde med måten vi tenker, handler osv på.

Jeg har selv brukt diverse rusmidler i kanskje 7 år per dette år.
Selvfølgelig ikke alt på engang. Jeg startet vel med amfetamin om jeg husker riktig. Deretter prøvde jeg marijuana, ectsasy, kokain osv. (Kommer nesten ikke på rusmidler jeg ikke har prøvd).

Kokain var vel det eneste stoffet som virkelig var "Dårlig" for min del. Alle andre taklet det helt fint, de kunne gjerne ta 1 liner før skole, eller i skoletiden, og da avstå fra resten av det de hadde igjen til helgen. Mens jeg var en støvsuger og var mer eller mindre avhengig. Uansett, Jeg innså dette ganske fort selv, ettersom mye penger ble brukt og valgte da og slutte. (Noe jeg klarte helt fint).

Tar cola en gang iblant enda faktisk, men jeg kjøper aldri mer enn det jeg skal ta. Og "Psyken" min er mye sterkere, så klarer helt fint og vente 9 måneder til neste gang.

Jeg spora kanskje litt av nå. Men back on track :

Angående Ecstacyen du snakket om som noen spiste og aldri landa på. Total bullshit, if not = Prove it.
Besøk gjerne hu vennina til morra di eller hva det var, og gjør ta henne opp på kamera.
Hvilken diagnose har hun fått? og var dette forårsaket av en ecstasy bare, eller kan det ligge noe mer bak det.

Det å spise syre i seg selv er ikke farlig i det hele tatt vil jeg tørre og påstå, Hvertfall ikke i de strl lappene (Lsd dryppes på blottere som oftest) ligger på. Derimot, er brukeren misbrukt gjennom hele barndommen, sover dårlig om nettene, forferdelige mareritt, dårlig psykisk fra før og itilleg blir voldtatt den dagen den velger å hive i seg syrelappen = da er sjansen større for en bad tripp = som igjen kanskje vil sette varige spor. - Ikke som en evighetstripp, men som en prosses for den personen ikke klarer å takle p.g.a den var uforsvarlig nok til å ikke lese seg om det den putter i kjeften.

Jeg mener faktisk at de som ikke leser seg godt nok opp om stoffet de har, og viser "forsiktighet" - Fortjener en dårlig erfaring, så de holder seg unna = Og kanskje ikke sprer bullshit.

Ja, Mange har et rusproblem. Null tvil.
Jeg selv har hatt et, og det inrømmer jeg.
Jeg var alt for konsentrert på å ha rett om de hele tiden og skulle vite bedre enn alle andre (i de fleste tilfenne hadde jeg jo rett) - Men for andre er dette negativt og hele tiden skulle ha det.

- Her er forresten min skisse :

Fra januar og ut mot sommern ruset jeg meg 4-5 ganger, på diverse psykedeliske stoffer.
Hadde en periode på 1 uke, hvor jeg røyket det "Kraftigste" psykedeliske stoffet du finner - 5-meo-dmt. (Hverdag).
Etter sommerferien har jeg rørt kokain 1 gang, og alkohol drakk jeg sammenlagt 10 dager, da jeg var på ferie i sommerferien.

2 år før dette igjen, ruset jeg meg ikke et helt år.



Kommer nok ikke til å innta noen substanser før juletia. (Går på skole, og tar det seriøst - Kan derfor ikke ruse meg).

Beklager alle skrivefeil.
Sist endret av Saint123; 28. september 2011 kl. 23:20.
Sitat av mr-martinss Vis innlegg
vel hva gjør MDMA med hjernen mister? hva gjør hasj med hjernen? rart at de bruker amfetamin sulfat til adhd folk for at de skal bli mer konsentrert da? hmmm skjønner deg ikke jeg..

btw jeg kan fort gå 2-3 månder uten og ruse meg også kan det bli noe viltre helger med cocain og MDMA og litt røyking osv også roer jeg meg ned igjen.. slutt og klandre andre fordi du ikke greide og kontrollere deg forhold til rusmidlene.. så på "Drugged high on ecstasy" der visste de et innslag av ei jente som holdte på og dø av det vet du hvorfor? fordi hu visste uansvarlighet og droppet og droppet på med ecstasy gjør det samme med parlagin forte skal vi se hvor fort du havner på akutten med fare for lever svikt og full pakke det kan du egentlig generelt prøve med alt av lege midler.. spiser du 15 jern tab så må du nok en tur på legevakta for og få fiksa deg noe bra med avførings middel mot forstoppelse?

har forresten en kompis som har røyket hasj på jenlig basis i over 17 år og han har en bra jobb og står på og er på samme nivå som alle andre folk rundt.. lurer på hvordan en som hadde brukt alkohol på jevnlig basis i 17 år hadde vært..
Vis hele sitatet...
Hasj. Det sløver ned hjernen din, når du har vært uten det 1 måned tror jeg ikke det påvirker deg mye. Mdma vet jeg ikke mye om.

Det er en svært stor forskjell på de som bruke adhd medisin og de som bruker Amfetamin. Det er mye mindre amfetaminlignede stoffer i medisin brukt for adhd. Det er vanlig å se folk snorte i seg en 0.5 gram med amfetamin på en kveld. Amfetamin som er lagd i skitne laboratoriumer i en kjeller. Og som har blitt blandet ut med gud vet hva.
Veldig dårlig og sammenligne skadevirkiningen på adhd medisin og amfetamin.
Det blir nesten latterlig at du ikke kan trekke disse koblingene selv.
Jeg vet ikke om det er sant, men har hørt fra flere amf junkier at når du tar litt for mye amfetamin så får du små hjerneblødninger i hodet. Vet ikke om det er sant, men har selv kjent det koke bra i toppen når jeg har tatt litt for mye bra amf. Makkastein kaller amf junkiene når man blir sånn. Trur ikke det er så sunt for hjernen. Amf er etsende stoff. Har sett amfetamin smelte seg gjennom et cd cover. Trur ikke det er så bra å snorte det opp i hjernen akkurat.
mr.martinss, altså livsstilen din og hvordan du vil leve bryr jeg meg lite om. Jeg oppfattet det slik at du lurte på noen spørsmål i det du skrev:

"vel hva gjør MDMA med hjernen mister? hva gjør hasj med hjernen? rart at de bruker amfetamin sulfat til adhd folk for at de skal bli mer konsentrert da? hmmm skjønner deg ikke jeg.." -mr.martinss

Dette oppfattet jeg som at du ville se etter noe forskning på dette disse spørsmålene dine, altså effekter på hjernen av MDMA osv, derfor ga jeg deg en link til forkning ang dette.

Siden vi begge sikkert er enige om at personlige erfaringer og historier blir litt "tynt" i denne sammenheng.

-Alle vet jo om en som har røyket hele livet uten å utvikle kreft, men det vil være noe skummelt å konkludere med at røyking ikke kan føre til kreft av den grunn.
Sitat av KingPill Vis innlegg
For å være ærlig blir jeg rett og slett irritert av å lese alt du skriver trådstarter.

For meg virker det som du har vært ganske ute å kjøre med rusmidlende dine, kunnskapene dine om dem er noe annet. Virker som du bare har lest disse brosjyrene du får på ungdomsskolen som forteller deg om evighetstripper, hasj sprøyter osv osv. TOTAL bullshit.

Det 2 siste årene har jeg lært meg mer eller mindre og holde kjeft om rusmidler.
Jeg følte meg som en i "Eliten" av rusmiddelverdenen, ettersom jeg "kan" så mye om dem.
(Rett og slett p.g.a interesse)
Folk ble irritert når jeg fortalte at det ikke var noe som het evighetstripper, og det de kanskje siktet til var HPPD.
Dette er dog en sjelden diagnose du kan få ved å prøve syre/dmt + andre psykedeliske stoffer en gang / flere ganger, eller at du aldri får det - Uansett man må da ha prøvd hallucinagon før du kan bli diagnosert med hppd.

http://en.wikipedia.org/wiki/Halluci...ption_disorder

Jeg rettet ganske mye på folk som snakket om rusmidler, I skole sammenheng, med barnevernsfolk, Psykologer, vanlige mennesker i forskjellige yrker. Spilte ingen rolle. Var vel kanskje en eller to personer som var like opplyst om ikke mindre, på hva de forskjellige rusmidlene het, til hva de gjorde med måten vi tenker, handler osv på.

Jeg har selv brukt diverse rusmidler i kanskje 7 år per dette år.
Selvfølgelig ikke alt på engang. Jeg startet vel med amfetamin om jeg husker riktig. Deretter prøvde jeg marijuana, ectsasy, kokain osv. (Kommer nesten ikke på rusmidler jeg ikke har prøvd).

Kokain var vel det eneste stoffet som virkelig var "Dårlig" for min del. Alle andre taklet det helt fint, de kunne gjerne ta 1 liner før skole, eller i skoletiden, og da avstå fra resten av det de hadde igjen til helgen. Mens jeg var en støvsuger og var mer eller mindre avhengig. Uansett, Jeg innså dette ganske fort selv, ettersom mye penger ble brukt og valgte da og slutte. (Noe jeg klarte helt fint).

Tar cola en gang iblant enda faktisk, men jeg kjøper aldri mer enn det jeg skal ta. Og "Psyken" min er mye sterkere, så klarer helt fint og vente 9 måneder til neste gang.

Jeg spora kanskje litt av nå. Men back on track :

Angående Ecstacyen du snakket om som noen spiste og aldri landa på. Total bullshit, if not = Prove it.
Besøk gjerne hu vennina til morra di eller hva det var, og gjør ta henne opp på kamera.
Hvilken diagnose har hun fått? og var dette forårsaket av en ecstasy bare, eller kan det ligge noe mer bak det.

Det å spise syre i seg selv er ikke farlig i det hele tatt vil jeg tørre og påstå, Hvertfall ikke i de strl lappene (Lsd dryppes på blottere som oftest) ligger på. Derimot, er brukeren misbrukt gjennom hele barndommen, sover dårlig om nettene, forferdelige mareritt, dårlig psykisk fra før og itilleg blir voldtatt den dagen den velger å hive i seg syrelappen = da er sjansen større for en bad tripp = som igjen kanskje vil sette varige spor. - Ikke som en evighetstripp, men som en prosses for den personen ikke klarer å takle p.g.a den var uforsvarlig nok til å ikke lese seg om det den putter i kjeften.

Jeg mener faktisk at de som ikke leser seg godt nok opp om stoffet de har, og viser "forsiktighet" - Fortjener en dårlig erfaring, så de holder seg unna = Og kanskje ikke sprer bullshit.

Ja, Mange har et rusproblem. Null tvil.
Jeg selv har hatt et, og det inrømmer jeg.
Jeg var alt for konsentrert på å ha rett om de hele tiden og skulle vite bedre enn alle andre (i de fleste tilfenne hadde jeg jo rett) - Men for andre er dette negativt og hele tiden skulle ha det.

- Her er forresten min skisse :

Fra januar og ut mot sommern ruset jeg meg 4-5 ganger, på diverse psykedeliske stoffer.
Hadde en periode på 1 uke, hvor jeg røyket det "Kraftigste" psykedeliske stoffet du finner - 5-meo-dmt. (Hverdag).
Etter sommerferien har jeg rørt kokain 1 gang, og alkohol drakk jeg sammenlagt 10 dager, da jeg var på ferie i sommerferien.

Kommer nok ikke til å innta noen substanser før juletia. (Går på skole, og tar det seriøst - Kan derfor ikke ruse meg).
Vis hele sitatet...
Har aldri snakket om en som aldri landa fra ecstasy. Det var en annen. Jeg vet om en dame som folk mener aldri helt ble seg selv etter en syretripp. Det var det jeg sa. Jeg snakket om en jente som døde av ectsasy, noe jeg fikk fortalt av en troverdig person som var der når det hendet. Hun hadde aldri tatt dop og døde av det første hun prøvde. 1 ecstasy pille.

Har aldri lest i ei skolebrosjyre. Har lest mye på nett og sedd x antall dokumentar. Har aldri kalt meg noen expert.
Sist endret av chrox; 28. september 2011 kl. 23:24.
Sitat av chrox Vis innlegg
Hasj. Det sløver ned hjernen din, når du har vært uten det 1 måned tror jeg ikke det påvirker deg mye. Mdma vet jeg ikke mye om.

Det er en svært stor forskjell på de som bruke adhd medisin og de som bruker Amfetamin. Det er mye mindre amfetaminlignede stoffer i medisin brukt for adhd. Det er vanlig å se folk snorte i seg en 0.5 gram med amfetamin på en kveld. Amfetamin som er lagd i skitne laboratoriumer i en kjeller. Og som har blitt blandet ut med gud vet hva.
Veldig dårlig og sammenligne skadevirkiningen på adhd medisin og amfetamin.
Det blir nesten latterlig at du ikke kan trekke disse koblingene selv.
Jeg vet ikke om det er sant, men har hørt fra flere amf junkier at når du tar litt for mye amfetamin så får du små hjerneblødninger i hodet. Vet ikke om det er sant, men har selv kjent det koke bra i toppen når jeg har tatt litt for mye bra amf. Makkastein kaller amf junkiene når man blir sånn. Trur ikke det er så sunt for hjernen. Amf er etsende stoff. Har sett amfetamin smelte seg gjennom et cd cover. Trur ikke det er så bra å snorte det opp i hjernen akkurat.
Vis hele sitatet...
MDMA vet du ikke mye om? men du påstår at det er livsfarlig? kanskje du skal skaffe deg litt kilder og vise til og forskning og vise til vis ikke erfaring i tilegg før du begynner og uttale deg om ting du ikke vet noe om.. har jeg en bmw som bilmerke sender jeg den ikke på rep hos et opel verksted for de har ikke samme kunskapene om min bil. vis du ikke vet hva du snakker om så er det bedre og holde kjeft og gå og koke på søppla du finner opp alene eller snakke med andre "skinn hellige folk som tror de har peiling på hva de snakker om men som ikke har noe og vise til"

ja hasj sløver ned hjernen? men det har ingen innvirkning på daglig dagse ting dagen etter med mindre man sover kun 2-3 timer. jeg kan fint røyke hasj vær eneste dag og gå på jobb dagen etter uten at det skal ha noe og si.
Anbefaler alle sjekke ut www.erowid.org ! Der finner du thrustworthy shit!
mr.martiness... har du lest det du linket til? Les den første linken en gang til, den handler om å klassifisere stoffet fra klasse A(svært farlig) på lik linje med heroin osv, til klasse B(Moderat farlig)..Er det ikke nettopp dette du bestrider? at det er moderat farlig? Det er ofte lurt å lese før man poster

Link 3 inneholder dette avsnittet bla.

"Ecstasy er farlig!
Det er viktig å anerkjenne internasjonale eksperters konklusjon: at en til to moderate doser MDMA trygt kan administreres under medisinsk veiledning. På den annen side er det av vital betydning å merke seg Folkehelseinstituttets advarsler om at det er en betydelig risiko knyttet til misbruk av ecstasy.

Ecstasy er ikke MDMA. Ecstasy kan føre til en rekke uheldige helseeffekter som kvalme, frysninger, svette, hakking av tenner, muskelkramper, og tåkesyn. Overdose kan også forekomme. Symptomene inkluderer farlig høyt blodtrykk og hjerterate, panikk, svimmelhet og i alvorlige tilfeller tap av bevissthet.

Dødsfall fra ecstasybruk er sjeldne sammenlignet med alkohol og mange andre rusmidler. Raten av dødsfall blant ecstasymisbrukere blir anslått å være 1:100 000, og de fleste av disse dødsfallene inkluderer alkohol og andre rusmidler. Det er allikevel avgjørende å merke seg at dødsfall fra overdoser med ecstasy har forekommet, og at bruk av ecstasy utenfor en medisinsk ramme medfører risiko.

Dødsfall fra ecstasy har i hovedsak skjedd i forbindelse med dansing i varme, overfylte lokaler, som har ført til overoppheting og væsketap (heteslag). Noen få dødsfall har blitt rapportert som følge av overdrevet inntak av væske etter misforståelser av advarsler om fare for dehydrering og væsketap. I tillegg har økt blodtrykk og hjertestans forekommet i sårbare individer."
Sist endret av seven_up; 28. september 2011 kl. 23:31.
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Først og frems så feilsiterte du meg, Jeg sa at det ikke var noe hardcore farlig greier. Jeg ser at eg kunne ordlagt meg bedre, men det jeg mente var at det ikke er det som man bør reagere kraftigs på.
GHB brukt riktig er tilnermet ufarlig.
det samme gjelder E, men muligens hakket farligere
og syre såsant man er psykisk normal og bruker det riktigt.

Død etter en Extc, vel.. som sagt over meg, sjangsen er meget,meget liten.. jeg vet om en som døde mens han var ute og jogget, av hjerteinfarkt. = jogging er skumle greier.

Overdose av GHB og til sykehus.. supert, hvet du hva som skjer på sykehuset? De holder luftveier åpne, thats it.. GHB har ingen motgift, men dreper deg ikke med mindre du blander med andre ting eller tar aaaaaltfor mye. (en "overdose" der karen sover i 4 timer er ikke et slikt tilfelle)

Gal etter syretripp, joda, fult mulig det. men sansynligheten er også her forsvinnende liten.

Hver forsiktig med å bruke dine egne erfaringer som en universiell sannhet, en persons erfaringer er ikke statistisk signifikant.

Folk som ser på dop med frykt og hat er kunnskapsløse personer. Eventuelt så er de stokk dum, aka lav iq.
Simple as that.
De bidrar også til å skade samfunnet i form av politikken.
Vis hele sitatet...
Deg må man bare bli nødt til å le av! Fy fader, makan.
Jeg gleder meg til noen av de virkelige kunnskapsrike her på forumet setter deg på plass. For du sender virkelig helt feil signaler. Hvis du ikke ser det nå, så håper jeg virkelig du ser det etterhvert.
Sitat av seven_up Vis innlegg
mr.martiness... har du lest det du linket til? Les den første linken en gang til, den handler om å klassifisere stoffet fra klasse A(svært farlig) på lik linje med heroin osv, til klasse B(Moderat farlig)..Er det ikke nettopp dette du bestrider? at det er moderat farlig? Det er ofte lurt å lese før man poster Prøvde meg ikke på de andre, men får ta det en senere dag!
Vis hele sitatet...
vel da anbefaller jeg deg og lese de andre. jeg vet hva jeg postet? men alle legemiddler er potensielt farlige
Sitat av mr-martinss Vis innlegg
MDMA vet du ikke mye om? men du påstår at det er livsfarlig? kanskje du skal skaffe deg litt kilder og vise til og forskning og vise til vis ikke erfaring i tilegg før du begynner og uttale deg om ting du ikke vet noe om.. har jeg en bmw som bilmerke sender jeg den ikke på rep hos et opel verksted for de har ikke samme kunskapene om min bil. vis du ikke vet hva du snakker om så er det bedre og holde kjeft og gå og koke på søppla du finner opp alene eller snakke med andre "skinn hellige folk som tror de har peiling på hva de snakker om men som ikke har noe og vise til"

ja hasj sløver ned hjernen? men det har ingen innvirkning på daglig dagse ting dagen etter med mindre man sover kun 2-3 timer. jeg kan fint røyke hasj vær eneste dag og gå på jobb dagen etter uten at det skal ha noe og si.
Vis hele sitatet...
Påstår at det er livsfarlig? hva er det du snakker om. Slutt å være så jævli forbanna :P

Jeg lagde denne tråen fordi en utrykte seg om at ecsatsy, ghb og syre ikke er noe hardcore greier. Der er jeg uenig. Jeg mener det er ganske "hardcore". Og jeg forteller min historie om han som fortalte om hu jenta han så dø.

Jeg sier kanskje at stoffene er farlig, uten å vite alt om stoffene. Men hovedpoenget mitt er at avhengigheten av dop er den som er farlig.

Hvis jeg skal begynne å vise til kilder om at ecstasy er livsfarlig kan jeg godt gjøre det. Selv om det ikke var poenget med tråden. Og folk kan godt påstå at folk dør av ecstasy fordi de ikke har drukket nok vann. Men de hadde ikke dødd uten at de hadde tatt ecstasyen i utgangspunktet.

http://www.telegraph.co.uk/news/ukne...-festival.html
Sist endret av chrox; 28. september 2011 kl. 23:33.
se ovenfor, tok ut et sitet av link 3 du kanskje burde se litt på, om du kan stå inne for den forskningen. Evt bruk pubmed for mer info.
tror du virkelig at forskere osv hadde testet mdma i par terapi og på traumatiserte personer vis det er så grise farlig som dere påstår? har min sterke tvil der.

Girl died after taking ecstasy at 'take a load of drugs' festival ta masse dop festival? tror du hu spiste en ecstasy? og igjen havner vi på at vis man ikke drikker nok vann og danser villt så viser man uansvarlighet og det fører fort til død.

men altså jeg er ikke irritert men irriterer meg over at folk som liker og "Kose seg iblant" ikke kan få være i fred uten om og bli dømt som narkomane og rusmiddel misbrukere og at du skal komme her og spre dit hat ovenfor dop det ser jeg ikke hensikten i?
ar aldri snakket om en som aldri landa fra ecstasy. Det var en annen. Jeg vet om en dame som folk mener aldri helt ble seg selv etter en syretripp. Det var det jeg sa. Jeg snakket om en jente som døde av ectsasy, noe jeg fikk fortalt av en troverdig person som var der når det hendet. Hun hadde aldri tatt dop og døde av det første hun prøvde. 1 ecstasy pille.

Har aldri lest i ei skolebrosjyre. Har lest mye på nett og sedd x antall dokumentar. Har aldri kalt meg noen expert.
Vis hele sitatet...
Jaja, Men uansett om du var der eller vennen din var der kan ingen her på forumet tro på det. Uansett hvor troverdig den personen er. Det er akkurat som jeg skulle sagt - Jeg kan spise 1000 cheeseburger på 10 sekunder.

Om jeg får dette dokumentert og bevisst, da har du ikke noe annet valg enn å tro på det, dog du må være kildekritisk her også - og se hvem som har skrevet dokumentet, i tilleg til å undersøke selv : om det er fysisk / Psykisk mulig. Ikke fra ditt synspunkt. Men for alle etc.

Og det med syre - blir akkurat det samme.
Jeg hater de jævla historiene, for alle henter det fra et og samme sted - Kompisen sin/Vennina si etc.

Her er en liste over de vanligste løgne historiene - da også din historie

Se for deg DETTE:

Jeg spiser noe jeg tror er "Lsd" (Men i virkeligheten er det Doc "Et stoff som ligner veldig".)
Jeg spiser en stor dose av dette, og regner med jeg takler dette helt fint. Det jeg ikke vet er at docen er f.eks delt opp sånn at 1 dose tilsvarer 10 hit med lsd. Dermed - Jeg spiste nå egentlig kjempe mye doc, mye mer enn det som er "HØYT" nivå. Og havner da i en dårlig tripp mest sannsynlig.

Risikoen ved å ikke vite nøyaktig hva du putter i deg kan få følger.

F.eks = 12 dødsfall - PMMA

Mange trodde dette var ecstasy... Men hadde de testet dette med et ez-kit = Hadde de ikke dødd.
Sitat av mr-martinss Vis innlegg
tror du virkelig at forskere osv hadde testet mdma i par terapi og på traumatiserte personer vis det er så grise farlig som dere påstår? har min sterke tvil der.

Girl died after taking ecstasy at 'take a load of drugs' festival ta masse dop festival? tror du hu spiste en ecstasy? og igjen havner vi på at vis man ikke drikker nok vann og danser villt så viser man uansvarlighet og det fører fort til død.

men altså jeg er ikke irritert men irriterer meg over at folk som liker og "Kose seg iblant" ikke kan få være i fred uten om og bli dømt som narkomane og rusmiddel misbrukere og at du skal komme her og spre dit hat ovenfor dop det ser jeg ikke hensikten i?
Vis hele sitatet...

Jeg hater ikke dop. Jeg koser meg jo selv iblant med en tjall i helgene. Jeg hater det at folk har et problem med dop, fordi det er ikke det jeg ønsker at folk skal ha. Jeg liker ikke at de har et problem, og de gjør sikkert ikke det selv innerst inne. Vil få folk til å innse at de har et problem, og få de til å gjøre noe med det. De som kan bruke dop med måte kan få gjøre som de vil, men jeg mener også det er mange her som kanskje trur de bruker dop med måte. Men som egentlig bare lurer seg selv.
Sist endret av chrox; 28. september 2011 kl. 23:45.
Sitat av KingPill Vis innlegg
Jaja, Men uansett om du var der eller vennen din var der kan ingen her på forumet tro på det. Uansett hvor troverdig den personen er. Det er akkurat som jeg skulle sagt - Jeg kan spise 1000 cheeseburger på 10 sekunder.

Om jeg får dette dokumentert og bevisst, da har du ikke noe annet valg enn å tro på det, dog du må være kildekritisk her også - og se hvem som har skrevet dokumentet, i tilleg til å undersøke selv : om det er fysisk / Psykisk mulig. Ikke fra ditt synspunkt. Men for alle etc.

Og det med syre - blir akkurat det samme.
Jeg hater de jævla historiene, for alle henter det fra et og samme sted - Kompisen sin/Vennina si etc.

Her er en liste over de vanligste løgne historiene - da også din historie

Se for deg DETTE:

Jeg spiser noe jeg tror er "Lsd" (Men i virkeligheten er det Doc "Et stoff som ligner veldig".)
Jeg spiser en stor dose av dette, og regner med jeg takler dette helt fint. Det jeg ikke vet er at docen er f.eks delt opp sånn at 1 dose tilsvarer 10 hit med lsd. Dermed - Jeg spiste nå egentlig kjempe mye doc, mye mer enn det som er "HØYT" nivå. Og havner da i en dårlig tripp mest sannsynlig.

Risikoen ved å ikke vite nøyaktig hva du putter i deg kan få følger.

F.eks = 12 dødsfall - PMMA

Mange trodde dette var ecstasy... Men hadde de testet dette med et ez-kit = Hadde de ikke dødd.
Vis hele sitatet...
veldig enig her hadde de testet dem eller hatt mer kunskap kunne det spart flere liv.. litt pma i seg selv i kroppen er ikke dødelig men da en idiot døtter i seg en halv en og føler at en ikke får noe effekt så tar den personen en halv en til og da får personen en fucka form som er så langt ifra ecstasy/MDMA rus man kan komme og fortsetter og dytte innpå så går det galt.
Les også dette = Rapporter av forskjellige slag om ecstasy

Sikkert en del folk som lurer seg selv, men freakforum er vel til stor hjelp der - da man faktisk får svar på det man lurer på når man selvfølgelig er saklig og kan gjøre en innsats selv også.

Og jeg tror nok ikke du kan hjelpe de som sliter noe mer enn de kan hjelpe seg selv. Selvfølgelig er det positivt og tenke sånn, og ja kalles vel medmenneskelighet.
Uansett, Hvem er du som skal bestemme hva "Reglene er for bruk" før det går over i misbruk.
Hadde det vært ekstrem misbruk som er det som er mest synd = hadde personen ikke spurt på freakforum. (Er dog noen tilfeller)
Sist endret av Saint123; 28. september 2011 kl. 23:51.
Sitat av FarmerJoe Vis innlegg
Så møter dem på en som røyker hasj en gang i blant, men han har fått stempelet som "stoner". Foreldrene til guttungen gir en avsky av seg for personen, hva slags søppel denne personen er osv.
Sannheten er antakelig at foreldrene er større søppel enn denne personen dem møter den kvelden.
Hvorfor syntes dem dette? Jo, dem har ikke satt seg inn i stoffets virkning, eller forskning rundt cannabis.
Vis hele sitatet...
Døh. Unnskyld meg, men I beg to fucking differ. Kanskje det finnes mange hasjnytere som er oppegående, men jeg tør påstå meget bastant at mine foreldre ikke med større sannsynlighet er "større søppel enn denne personen".

Jeg sier ikke at alle som røyker hasj er dumme. Langt i fra. Men en "random stoner" er faktisk ikke som en gjennomsnittlig nFF-bruker. Det blir for dumt å late som om "hasjrøykerne" som enhet er noe som helst bedre enn ikke-røykere med et mer balansert liv.
Sitat av chrox Vis innlegg
Jeg hater ikke dop. Jeg koser meg jo selv iblant med en tjall i helgene. Jeg hater det at folk har et problem med dop, fordi det er ikke det jeg ønsker at folk skal ha. Jeg liker ikke at de har et problem, og de gjør sikkert ikke det selv innerst inne. Vil få folk til å innse at de har et problem, og få de til å gjøre noe med det. De som kan bruke dop med måte kan få gjøre som de vil, men jeg mener også det er mange her som kanskje trur de bruker dop med måte. Men som egentlig bare lurer seg selv.
Vis hele sitatet...
vel sant nok men altså det nytter ikke og sitte og skrive slikt som dette til dem eller prøve og skremme folk som allerede vet hva de utsetter seg for og som sikkert har opplevd det meste ang dop ifra før av med masse røver historier.. og for di som har et usundt forhold til narkotika de vil før eller senere treffe "veggen selv og det er faktisk kun det som kan hjelpe dem" ingen narkoman som kan få hjelp til og slutte uten og ville det selv og det vil personen selv da den treffer "veggen/når bunnen" da personen virkelig innser at en har et problem. ingen som kan redde dem annet enn dem selv. jeg selv tar avstand ifra hverdags bruk av sterke stoffer annet en hasj/pot.. og jeg tar lange opphold mellom vær gang jeg tar cocain eller amfetamin jeg kan spore av og ta det noen helger på rad også trekker jeg meg tilbake og roer meg ned.

jeg sitter ikke og sier at dop er ufarlig eller at det ikke har konsekvenser alt har konsekvenser uansett hva man fortar seg men det er opptil vær enkelt hva de vil gjøre.
Jeg har ikke et rusproblem, du har et kunnskapsproblem og et grammatisk problem.
mr-martiness: ja, som legemiddel mot ulike sykdommer kan man forsvare å bruke mange ting. Siden sykdommen er værre enn evt bivirkninger av medisinen. Det blir også brukt cellegift til å drepe kreftceller, men når man snakker om rekrasjonel bruk er det få som bestrider at cellegift er skadelig for et menneske.
Sist endret av seven_up; 28. september 2011 kl. 23:59.
sant nok men altså denne diskusjonen kan føres for evig tid for folk har forskjelige syns vinkler og man kommer aldri til og komme til en enighet her sånn er det bare.. jeg gjør hva jeg vil og jeg kommer aldri til og la meg skremme av disse dødsfallene osv og all avis propeganda osv osv

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=539400
Sitat av Cosmos Vis innlegg
hvorfor gamble alt det for å få litt krydder i hverdagen
Vis hele sitatet...
Så du mener det er bedre å gamble alt for å komme seg fortere på jobb?
Slapphet er akseptabelt, men det å hygge seg, med sunn fornuft er ikke?

Du må også tenke på de som kjører bil i en helvetes fart, hva gjør de?
Jo de gambler med livet for å få litt krydder i hverdagen.
Hvorfor gambler de med livet igjen?
Jo, fordi ikke alle vil leve et jævela A4 liv.

Se på paraglidere, se på fallskjerm hoppere, faen heller se på de som fisker ute i røft hav?
Disse gjør noe ekstraordinært, noe som skaper en deilig følelse.

Mennesker gambler med livet hver fuckings dag.

Noen tar en joint, andre kjører fort i bil.

Lenge leve et liv hvor du som 80 år kan si at;

"Fy faen, jeg har opplevd mye sprøtt"
Sist endret av Edited; 29. september 2011 kl. 00:06.
Sitat av chrox Vis innlegg
Jeg ser det flere steder på forumet. Folk forsvarer enkelte ting som om det ikke er farlig. Enkelte folk blir litt fornærmet føler jeg, da noen som ikke driver med dop skriver innlegg på forumet og har et syn på dop med hat og frykt.
Vis hele sitatet...
Greia er vel mer att folk ikke digger å få en haug med moralpreik om ting de allerede vet noe om, istedenfor å bare få svar på det de spør om.

Sitat av chrox Vis innlegg
Det siste jeg leste på forumet som muligens fikk med til å skrive dette var en som sa at ghb, syre og ecstasy ikke er noe hardcore greier.
Vis hele sitatet...
Altså, det meste er relativt og individuelt. Verken ghb, syre eller ecstacy går under definisjonen "harddrugs", og om stoffene brukes korrekt og med måte, skal det mye til før det går feil. Det jeg mener med at dette er relativt er at grensa for hva som er fy-fy når det gjelder rusmidler er veldig varierende for hver person. Det henger sammen med interesse, kunnskap og hvor godt du kjenner deg selv.

Sitat av chrox Vis innlegg
Folk som ser på dop med frykt og hat er de smarte. Noen her tenker kanskje at de er ignorante og blir lett irritert over disse folkene. De vil ikke vite noe annet om dop enn at det er farlig. Klokt valg!
Folk sier les litt mer om det, men det er ved interessen og nysgjerrigheten det begynner.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan de kunnskapsløse være smarte..? For meg er det helt greit at folk er i mot rusmidler eller generelt alt de vil være i mot, men før de uttaler seg om det, og byr på diskusjon, må de jo ha et grunnlag for det de mener.


Sitat av chrox Vis innlegg
Jeg har hadd et hasj problem og unner ingen å ha det problemet. Og det er bare hasj. Det finnes mange tinge som er mye verre som foreksempel Amf. Å røyke hasj hver dag blir sykt slitsomt etter noen år, hvertfall for meg som driver med fysiske aktiviter og lever et aktivt sosialt liv med straighte mennesker.
Vis hele sitatet...
Hva er greia..? Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å bare drite i å kjøpe hasj, om det skaper problemer for deg?

Sitat av chrox Vis innlegg
Og om noen ikke vet forskjell på hasj og heroin så trenger jeg ikke belære dem. De har et bilde av at dop er ille. Fint for dem, det holder dem unna.
Vis hele sitatet...
La oss ta den der litt på spissen; Om noen ikke vet forskjell på en terrorist og en muslim, fordi de har et bilde av at de største terroristgruppene er muslimer, burde du ikke "belære" de? Jeg syns ikke det har vært så kult å få på meg nærkiss-stempelet bare fordi om jeg røyker hasj?

Sitat av chrox Vis innlegg
Jeg vil at dere som har et problem begynner å løse problemet. Vi lever her og nå. Problemet er nå. Det kan ikke utsettes. Det må komme et punkt der dere begynne å løse problemet. For hvis dere ikke kan bevise for dere selv at dere klarer det så har dere ikke kontroll over dere selv. Og ikke ha kontroll er helt forferdelig! Det kan jeg si i dag da jeg har kontroll. Jeg følte kanskje ikke at det var så forferdelig da jeg drev på hver dag. Men nå i ettertid ser jeg hvor mye bedre jeg har det i dag. I dag tar jeg mine egne bevisste valg, lar ingen styre min hverdag og kan be den kroppen jeg lever i gjøre hva JEG faktisk vil.

Problemet er nå, men man kan ikke leve dag for dag. Dere må se en hel het i det. Om jeg sa for 2 uker siden at jeg ærlig og oppriktig ikke vil ta Amfetamin, at jeg hater det. Og gjør det likevel i dag, da har jeg ikke kontroll. Jeg er ute å kjører. Om alkohol får deg til å gjøre disse tingene du egentlig ikke vil så husk på at alkohol også er et rusmiddel. At det er lovlig betyr ikke at det alltid er greit i alle livssituasjon

Hvem styrer skuta? Du eller dopen?
Vis hele sitatet...
Det her var bare morsomt. Du hadde jo til og med et slagord på slutten!
Til t.s.
Og dette er godt ment.

Hvis du er så "flink" at du også kutter ut den siste bønnerøykinga di, ville det kansje
vært litt mere samsvar mellom de holdningene du ytrer og det livet du lever.

Er du klar over at vi mennesker ofte lar oss provosere av andres feil og svakheter vi
kjenner igjen fra oss selv?

Hvem styrer skuta di, du eller selvforakten din?
Sitat av Edited Vis innlegg
Så du mener det er bedre å gamble alt for å komme seg fortere på jobb?
Slapphet er akseptabelt, men det å hygge seg, med sunn fornuft er ikke?

Du må også tenke på de som kjører bil i en helvetes fart, hva gjør de?
Jo de gambler med livet for å få litt krydder i hverdagen.
Hvorfor gambler de med livet igjen?
Jo, fordi ikke alle vil leve et jævela A4 liv.

Se på paraglidere, se på fallskjerm hoppere, faen heller se på de som fisker ute i røft hav?
Disse gjør noe ekstraordinært, noe som skaper en deilig følelse.

Mennesker gambler med livet hver fuckings dag.

Noen tar en joint, andre kjører fort i bil.

Lenge leve et liv hvor du som 80 år kan si at;

"Fy faen, jeg har opplevd mye sprøtt"
Vis hele sitatet...
Tror denne tråden stoppet her jeg. Skriver under her!

Alle fornuftige rusbrukere vet at ting skal brukes med måte, vet han ikke det, har han ingenting med rus å gjøre.
Sist endret av Denzel; 29. september 2011 kl. 00:25.
Sitat av chrox Vis innlegg
Haha. propaganda sier du. morsomt. Jeg er fullt klar over at stoffer ikke nødvendigvis gjør noe med hjernen. Men under rusen er hjernen påvirket. Det kommer ann på stoff til stoff hva stoffene gjør med selve hjernen. Men mye hasj og amfetamin gjør deg fort ukonsentrert. Da mener jeg hjernen har blitt påvirket. Om hjernen ikke er påvirket da du har vært 2-3 måneder uten er en annen sak.. Men mens du holder på med stoffer vil mange av stoffene bruke lang tid på å forsvinne fra kroppen. Da blir hjernen påvirket av disse stoffene til de er ute av kroppen. I de fleste tilfeller blir hjernen som den var i andre ikke. Erfaring som former personen er en annen sak.

Her prøver jeg bare å få enkelte folk til å tenke litt. Og du virker forbannet. Kanskje du skal ta en titt på ditt eget rusbruk, hvor lenge du har holdt på. Hvor lenge siden var du 1 måned uten rus frivillig? Jeg vet ikke. Det kan godt hende ditt bruk er moderat. Men lag en skisse over det siste året ditt, og skriv det gjerne her. Så kan heller andre dømme om du er avhengig eller ikke. For en ting er sikkert, egoet til folk innrømmer avhengighet sist. Uansett hvor mye du trur du vet best.
Vis hele sitatet...
Først så gjør du en grov generalisering, og sier at "stoff gjør noe med hjernen din" Nå har du moderert deg litt og sier at "mye hasj og amfetamin gjør deg fort ukonsentrert" vel det har eg ikke sagt noe imot.

Det er heller ikke slik at alle som bruker rusmidler bruker de intenst over mange dager i strekk når de først gjør det.. Du må skille mellom BRUK og MISSBRUK

Jeg vurderte å forklare mitt personlig forhol til rus i min forrige post, men jeg lot være da jeg ikke trudde du for alvor kunne mene at alle som sier i mot deg på dette er rusmisbrukere som bare vil rettferdigjøre sitt eget bruk.

Men siden vi har sunket så lavt så kan jeg vel si at jeg ruser meg jevnlig med extremsport, (fallskjermhopping) drikker en og annen helg, har brukt cannabis totalt 8 ganger i livet, prøvd sopp 5 ganger, og kola en gang.
Jeg har studert narkotikapolitikk og diverse rusmidler noen år nå, og har stor interesse for dette, men jeg har intet behov for noe annet enn adrenalin. og så blir det vel en fleintur ila høsten/vinteren. Dette er det selvfølgelig nesten umulig for deg å verifisere, dette er et nettforum, og at du bruker tid på å diskreditere meg som person, isteden for å debatere saklig, vel.. det er ikke noe du burde være stolt av.
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Først så gjør du en grov generalisering, og sier at "stoff gjør noe med hjernen din" Nå har du moderert deg litt og sier at "mye hasj og amfetamin gjør deg fort ukonsentrert" vel det har eg ikke sagt noe imot.

Det er heller ikke slik at alle som bruker rusmidler bruker de intenst over mange dager i strekk når de først gjør det.. Du må skille mellom BRUK og MISSBRUK

Jeg vurderte å forklare mitt personlig forhol til rus i min forrige post, men jeg lot være da jeg ikke trudde du for alvor kunne mene at alle som sier i mot deg på dette er rusmisbrukere som bare vil rettferdigjøre sitt eget bruk.

Men siden vi har sunket så lavt så kan jeg vel si at jeg ruser meg jevnlig med extremsport, (fallskjermhopping) drikker en og annen helg, har brukt cannabis totalt 8 ganger i livet, prøvd sopp 5 ganger, og kola en gang.
Jeg har studert narkotikapolitikk og diverse rusmidler noen år nå, og har stor interesse for dette, men jeg har intet behov for noe annet enn adrenalin. og så blir det vel en fleintur ila høsten/vinteren. Dette er det selvfølgelig nesten umulig for deg å verifisere, dette er et nettforum, og at du bruker tid på å diskreditere meg som person, isteden for å debatere saklig, vel.. det er ikke noe du burde være stolt av.
Vis hele sitatet...
KP for den der!
Sitat av Lachrymology Vis innlegg
Greia er vel mer att folk ikke digger å få en haug med moralpreik om ting de allerede vet noe om, istedenfor å bare få svar på det de spør om.


Altså, det meste er relativt og individuelt. Verken ghb, syre eller ecstacy går under definisjonen "harddrugs", og om stoffene brukes korrekt og med måte, skal det mye til før det går feil. Det jeg mener med at dette er relativt er at grensa for hva som er fy-fy når det gjelder rusmidler er veldig varierende for hver person. Det henger sammen med interesse, kunnskap og hvor godt du kjenner deg selv.


Hvordan kan de kunnskapsløse være smarte..? For meg er det helt greit at folk er i mot rusmidler eller generelt alt de vil være i mot, men før de uttaler seg om det, og byr på diskusjon, må de jo ha et grunnlag for det de mener.



Hva er greia..? Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å bare drite i å kjøpe hasj, om det skaper problemer for deg?


La oss ta den der litt på spissen; Om noen ikke vet forskjell på en terrorist og en muslim, fordi de har et bilde av at de største terroristgruppene er muslimer, burde du ikke "belære" de? Jeg syns ikke det har vært så kult å få på meg nærkiss-stempelet bare fordi om jeg røyker hasj?



Det her var bare morsomt. Du hadde jo til og med et slagord på slutten!
Vis hele sitatet...
jeg føler alle trenger en moralpreken en gang iblant. Om de velger å høre eller drite i det er deres sak. Sorry hvis noen tar det ille opp, men det er kun godt ment. Du har noen gode poenger. Men det jeg mener med "smart" her er at det kan faktisk være smart å ikke ha noen intresse for å vite noe om dop. Og jeg er enig i at før man diskuterer bør man vite litt om temaet.

Jeg er fullstendig klar over at det ikke er kult å få noe stempel på seg fordi man røyker hasj. Og ser helst at hasj hadde blitt separert fra alt annet dop. Solgt lovlig. Hadde det ikke vært for at jeg måtte til miljøer som drev med amf og lignende for å få tak i hasj, så hadde jeg muligens aldri testa noe hardere enn hasj.

Heldigvis vet de fleste nå i dag at hasj er et mildere stoff.
Har testa det meste. røyka i ca 12 år . slutta i februar. deilig å få gjort det man planlegger hehhehe (har nå 7 biler og 4 mopeder
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Først så gjør du en grov generalisering, og sier at "stoff gjør noe med hjernen din" Nå har du moderert deg litt og sier at "mye hasj og amfetamin gjør deg fort ukonsentrert" vel det har eg ikke sagt noe imot.

Det er heller ikke slik at alle som bruker rusmidler bruker de intenst over mange dager i strekk når de først gjør det.. Du må skille mellom BRUK og MISSBRUK

Jeg vurderte å forklare mitt personlig forhol til rus i min forrige post, men jeg lot være da jeg ikke trudde du for alvor kunne mene at alle som sier i mot deg på dette er rusmisbrukere som bare vil rettferdigjøre sitt eget bruk.

Men siden vi har sunket så lavt så kan jeg vel si at jeg ruser meg jevnlig med extremsport, (fallskjermhopping) drikker en og annen helg, har brukt cannabis totalt 8 ganger i livet, prøvd sopp 5 ganger, og kola en gang.
Jeg har studert narkotikapolitikk og diverse rusmidler noen år nå, og har stor interesse for dette, men jeg har intet behov for noe annet enn adrenalin. og så blir det vel en fleintur ila høsten/vinteren. Dette er det selvfølgelig nesten umulig for deg å verifisere, dette er et nettforum, og at du bruker tid på å diskreditere meg som person, isteden for å debatere saklig, vel.. det er ikke noe du burde være stolt av.
Vis hele sitatet...
Diskreditere? Fordi jeg reagerer på at du skriver at Ghb, ecstasy og Lds ikke er noen hardcore farlige greier? Du har jo ikke engang prøvd 1 av de stoffene du har utalt deg om. Og selv sier du at du ordla deg feil

Eller at jeg sier at du virker forbannet? Det handler ikke om å diskreditere deg, jeg prøver å skrive det jeg mener på en saklig måte

Det er det noe av tråden her handler om. Ufarliggjøring av stoffer. Du leser masse på nett om narkotika og utaler deg om det uten å såvidt ha prøvd noen stoffer eller vært i en avhengighets situasjon. Jeg tviler også på at du har vært i noe som kan kalles et rusmiljø. Teori og praksis er ganske forskjellig.

Jeg diskuterer saklig, og hvis du mener min måte å diskutere er å synke lavt da kan du se på hva du selv driver og skriver rundt på denne tråden.

"Burde ikke hatt stemmerett."
"stokk dum"
"Eg rister litt av frustrasjon akkurat nå..."
"DU dreit på draget, DU såg hvor det gikk men fortsatte, DU gjorde feil, så enkelt er det."
"Du virker blottet for kunnskap og foret med propaganda som er drugfreeworld verdig."
Sitat av chrox Vis innlegg
Diskreditere? Fordi jeg reagerer på at du skriver at Ghb, ecstasy og Lds ikke er noen hardcore farlige greier? Du har jo ikke engang prøvd 1 av de stoffene du har utalt deg om. Og selv sier du at du ordla deg feil
Vis hele sitatet...
Du har hintet ganske sterkt til at alle som er uenig med deg er missbrukere som vil rettferdigjøre sitt eget bruk, det er diskreditering.
GHB, E, og LSD er fortsatt ikke noe å flippe over for, at du på gata får GHB utblanna i syre og PMMA istedenfor MDMA har ingenting å si på det faktum at som rene stoffer og forsvarlig bruk så er ikke det der skumle saker. Please prove me wrong med fakta og ikke skriv som om alle automatisk bare skal forstå at det der er feil..

Det er det noe av tråden her handler om. Ufarliggjøring av stoffer. Du leser masse på nett om narkotika og utaler deg om det uten å såvidt ha prøvd noen stoffer eller vært i en avhengighets situasjon. Jeg tviler også på at du har vært i noe som kan kalles et rusmiljø. Teori og praksis er ganske forskjellig.
Vis hele sitatet...
Jeg har lest mye på nett ja, hvordan du kan få det til å være negativt er litt rart, jeg ER i en avhengighets situasjon (fallskjermhopping) Nei, jeg er ikke med i noe rusmiljø.. Teori og praksis er ganske forskjellig sier du? forklar, hvordan er teorien (forsking, statistikker, etc) så forskjellig fra praksisen? Det er ikke slik at de fleste som bruker rus er i ett ybershabby miljø hvor ting går gale.

Jeg diskuterer saklig, og hvis du mener min måte å diskutere er å synke lavt da kan du se på hva du selv driver og skriver rundt på denne tråden.
"Burde ikke hatt stemmerett."
"stokk dum"
"Eg rister litt av frustrasjon akkurat nå..."
"DU dreit på draget, DU såg hvor det gikk men fortsatte, DU gjorde feil, så enkelt er det."
"Du virker blottet for kunnskap og foret med propaganda som er drugfreeworld verdig."
Vis hele sitatet...
Nåvel dette er tatt kraftig ut av kontekst. uten at jeg gidder å se etter, så er det nok ikke et problem å finne en setning eller to hos deg som ikke ser så bra ut alene.
Den første går på at folk som hater ting de ikke vet noe om, (rasisme anyone) ikke burde ha stemmerett.. Men vi lever nå engang i ett demokrati hvor alle er "like"

Resten står jeg fult og godt for.. om det er noen som lurer så er det bare å bla opp og lese resten i sin helhet, alt er ikke sagt til TS heller.
At du faktisk tok to enslige ord "stokk dum" og mener at det beviser "mitt lavmål" er.....vel... lavmål
hehe må nesten le litt har ikke orka å lese hele tråden da men det jeg har lest så er det selvfølgelig noen som skal drive å pirke å vri på det som blir sakt.
altså helt basik dop er ikke bra for deg eller kropen er det noe mere å si om det enkli?
ja at noen kan røyke canabis for diverse sykdomer å at i spesiele tilfeller kan det ha en posetiv efekt men alltså tror han her enkli snakker om ola donk, mannen i gata
er sant som han sier har man frykt å hat mot dop så beggyner man stort sett ikke med det
at all denne frykten er basert på rene fakta er noe helt annet men uanzet om den er det eller ikke vill jeg si at å begynne med dop kun er dumt å meningsløst.
men om du da skulle begynne å røyke hasj eller ta ei stripe pepper så er det neppe verdens undergang men om du har noe latent ligende som gjør at du totalt tiper av skaftet er det fremdeles for sent
KP til trådstarter for jævlig bra tema

åsså bare for å nevne det så ingen skulle tro at jeg er en belest alltviter så bygger dette på egen erfaring
med rus dagelig å periodevis de siste 8 åra
Sist endret av dildo-jonny; 29. september 2011 kl. 02:08.
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Du har hintet ganske sterkt til at alle som er uenig med deg er missbrukere som vil rettferdigjøre sitt eget bruk, det er diskreditering.
GHB, E, og LSD er fortsatt ikke noe å flippe over for, at du på gata får GHB utblanna i syre og PMMA istedenfor MDMA har ingenting å si på det faktum at som rene stoffer og forsvarlig bruk så er ikke det der skumle saker. Please prove me wrong med fakta og ikke skriv som om alle automatisk bare skal forstå at det der er feil..


Jeg har lest mye på nett ja, hvordan du kan få det til å være negativt er litt rart, jeg ER i en avhengighets situasjon (fallskjermhopping) Nei, jeg er ikke med i noe rusmiljø.. Teori og praksis er ganske forskjellig sier du? forklar, hvordan er teorien (forsking, statistikker, etc) så forskjellig fra praksisen? Det er ikke slik at de fleste som bruker rus er i ett ybershabby miljø hvor ting går gale.


Nåvel dette er tatt kraftig ut av kontekst. uten at jeg gidder å se etter, så er det nok ikke et problem å finne en setning eller to hos deg som ikke ser så bra ut alene.
Den første går på at folk som hater ting de ikke vet noe om, (rasisme anyone) ikke burde ha stemmerett.. Men vi lever nå engang i ett demokrati hvor alle er "like"

Resten står jeg fult og godt for.. om det er noen som lurer så er det bare å bla opp og lese resten i sin helhet, alt er ikke sagt til TS heller.
At du faktisk tok to enslige ord "stokk dum" og mener at det beviser "mitt lavmål" er.....vel... lavmål
Vis hele sitatet...
Du vet selv i hvilke sammenhenger du har skrevet stokk dum i. Poenget mitt var å referere til det. Jeg mener fortsatt disse skrivemåtene er like lavmål som du mener det jeg har sagt er.

Ja jeg hinter litt til at noen kan bli sinte og forsvare sitt bruk som kan være et misbruk. Men jeg mener langt fra alle som er uenig i meg. Jeg hintet kanskje litt til det mot deg, men jeg sa også at du godt kan være en som har et moderat bruk.


Og du har rett i at med forsvarlig bruk og rene varer så er ikke disse stoffene så potensielt farlig. Men en pille med pmma blir fortsatt kalt ecstasy og ghb utblanda med syre blir fortsatt kalt GHB. Ergo det er farlig å drive på med disse stoffene. Du vet ikke hvor rene varer du får, du vet ikke hva du får. Og dermed blir det vanskelig og bruke disse stoffene med rett dosering.

Vi kan ikke snakke om narkotika som om vi fikk kjøpt det i butikken som en kontrollert substans. For slik er ikke virkeligheten. Vi vet som regel aldri helt hva vi får, og hvor stor dose vi trenger for å ta stoffet så trygt som mulig.

Da er praksisen litt anderledes enn teorien der det er forsket på rene stoffer. Tviler på at noen forskere har forsket på mennesker og gitt de høye doseringer på forskjellige stoffer. Eller gitt de mange stoffer på engang, som jeg har sett utallige gjort gang på gang gjort. Blandet alkohol, hasj, amfetamin, ghb. Alt i en stor suppe.
Det er helt vanlig i et rusmiljø

Om du ikke er i et rusmiljø og bruker litt av og til så er det ikke det farligste. Men du ligger i faresonen da du ofte må kontakte slike miljøer for å få tak i stoffet dit. Og du får en ukontrollert substans
Det jeg føler er problemet er at det er så mange misforståelser om dop. Folk tror at man dør som fluer om man rører den syrelappen, blir gal eller avhengig. Det er kanskje noe av det mest provoserende jeg kan høre, "oi har du tatt LSD, ble du skikkelig avhengig da?"

Sannheten er at de fleste som prøver dop, har det jævla gøy mens de er på det, også går tilbake til skole eller jobb etterpå.

Mange tror også at grunnen til at man ruser seg er fordi man er deprimert og ikke takler virkeligheten.
Jeg, og alle jeg kjenner som har erfaring med dop tar det for en cherry on top.

sannheten er at mye er langt mindre farlig enn alkohol, vet du hvor mange som dør som en direkte følge av alkohol i året?
vet du hvor mange som dør av LSD? eller cannabis? eller DMT?

Jeg sier ikke at det er for alle, og jeg sier ikke at det er 100% trygt, men fakta er at de historiene vi hørte som barn, om han stakkaren som skulle tøffe seg og spise en ecstasy pille, også trodde han at han kunne fly og hoppa ut av vinduet, det utgjør ikke en brøkdel en gang av de som kjører seg ihjel i fylla eller drikker seg ihjel, eller fryser ihjel ute om vinteren pga alkoholrus.

Jeg har prøvd en del forskjellig, og må si at den eneste rusa tilstanden jeg har hatt negative opplevelser pga rusen er alkohol, men da snakker jeg jo og av egne erfaringer.

håper også at alle skjønner at jeg ikke foreslår at alle skal gå å skyte heroin nå. har sagt dop, men det er viktig å gjøre bakgrunnssjekk på alt før man tar noe. jeg tar så lite avhengighetsskapende stoffer som mulig, men må si jeg er avhengig av nikotin og koffein. amfetamin tar jeg ekstremt sjeldent med stor forsiktighet.

runder av med å si at jeg syns alle burde gjøre, ta, spise det de vil. det er dems kropp og liv, man bør absolutt lese mye om dop, så man vet hva man må holde seg unna, hva som kan være verdt å prøve, eller ganske enkelt ha litt peiling før man rakker ned på utforskende mennesker og peker fingre og skriker om hvor syke og avhengige alle er som rører annent enn den lovlige sunne og trygge narkotikaen; alkohol og sigaretter.
Sitat av chrox Vis innlegg
Vi kan ikke snakke om narkotika som om vi fikk kjøpt det i butikken som en kontrollert substans. For slik er ikke virkeligheten. Vi vet som regel aldri helt hva vi får, og hvor stor dose vi trenger for å ta stoffet så trygt som mulig.
Vis hele sitatet...
Helt sant, har nok snakket forbi hverandre litt. Når jeg snakker om stoffer så snakker jeg om de spesifikke stoffene, og ikke alt mulig man kan komme over på gaten som blir solgt som det samme.