Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1411
Hei!

Fikk hjem PS3 konsollen min hjem her om dagen etter en kompis hadde lånt den en stund, men når jeg skal game selv, så får jeg beskjed om at filsystemet er korrupt.
Når den prøver å restore systemet, blir den låst i en "restore loop".

Startet den da i Safe Mode, og gikk gjennom alle punktene der, prøvde å formatere HDD'n.
Lastet ned nyeste firmware (versjon 4,31) fra DENNE linken.
Fant da fram en USB-pinne som er formatert til fat32, la inn oppdateringsfilen "PS3UPDAT.PUP" inn i "Storage media -> PS3 -> UPDATE"

Plugget USB'n i konsollen, startet opp, lot den prøve "restore filesystem".
Fikk beskjed om at det er korrupt, trykket Start og Select knappen inn samtidig som jeg fikk beskjed om vist jeg ville installere det fra eksternt media.

Den sjekker da om det ligger anvendelig oppdateringsdaga på mediet, så begynner den og formatere HDD'n, og gjør klar til oppdatering, men så får jeg beskjed om at "Ingen anvendelige oppdateringsdata ble funnet. Koble til lagringsmedia med oppdatert versjon 4.21 eller senere, press så START og SELECT tastene samtidig".


Hva kan jeg ha gjort galt?
Noen tips om hva jeg kan gjøre bortsett fra å sende den til service, eller er det siste løsning?

Mvh.
Ondskap
Sikker på at du ikke/han som lånte ikke har mistet konsollen er mistet i bakken? slik at hdden er defekt.
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Sikker på at du ikke/han som lånte ikke har mistet konsollen er mistet i bakken? slik at hdden er defekt.
Vis hele sitatet...
Er ganske sikker på at jeg ikke har mistet den i bakken selv, men hva han har klart å gjort er jeg ikke sikker på.
Skal ikke se bort i fra at han har klart å kakket til den eller mistet den i bakken, han er av den typen som ødelegger alt han tar i.
Kan prøve å spørre han, men tipper han sier nei uansett hva han har klart å gjort. Han er også en Mr. Feilfri skjønner du.
Du trenger en backup av biosen for at dette skal fungere.
Hei igjen!

Har prøvd nå og failet i timevis, helt til jeg prøvde en siste gang før jeg hadde tenkt å rive ut HDD'n å bestille ny.
Det funket helt plutselig! Og jeg gjorde ingen forskjell på steg og fremgangsmåte, ble ganske paff da det funket, da jeg forventet samme beskjed på nytt.

Men er glad det funker, penger spart

[COLOR="Red"]EDIT[/COLOR]

Fikk feilmelding nå når jeg skulle oppdatere, så ble skjermen svart. Men klarte å huske feilmeldingen, men er bare "8002F994 - To many people downloading the update just sit back until the morning around 5am - 11am and you should be able to get it."

Å når den startet på nytt fikk jeg beskjed om at "system-minnet" er skadet, så nå driver den og gjenoppretter det.
Får se hva som skjer.