Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2982
Kom i ulag med en fyr jeg kjøpte et virtuelt produkt av på nett for noen dager siden, fyren er en moderator for en stor side som selger hacks til pc spill.
Kort fortalt: Problemet oppsto da jeg kom med konstruktiv kritikk på irc support kanalen dems å fikk 5 dagers ban av en veldig grettenog herskesyk admin, jeg hadde brutt 0 rettningslinjer å var generelt høfflig, denne admin er også kjent for å være en kødd til betraktning. Gikk gjen inn på irc kanalen å forklarte at jeg kom til å ta chargeback via paypal da jeg ikke lenger har tilgang til produktet. Resultatet ble som forventet, perm ban. Sendte en fin og formell klage til paypal men den gikk ikke i mitt favør da dette var en E-vare og de reklamerte med no refund. Problemet var ikke at jeg var missfornøyd å ville ha pengene tilbake men rett og slett at jeg ikke hadde tilgang til et produkt jeg hadde betalt for, men som jeg bare fikk brukt 2 dager (som en admin tool).
Men igjen, paypal viste svært lite forståelse for dette å saken endte i motpartens favør.
Blodig urettferdig tenkte jeg, å gikk inn igjen på irc kanalen å skjelte dem ut etter noter føre jeg stakk. Ble da så lagt til av en moderator på steam som ba meg passe meg, lo av det hele helt til han begynte å dra opp konkret kjøpshistorikk fra darknet som han trua så elegant med.
Så da er spørsmålet mitt, hvordan fant han ut av det?
Til info så brukte jeg Tor og bruker firefox til vanlig med noscript.

Et par teorier jeg kom på er: Cookies fra tidligere nettsteder føre siden dems? Så harn bare gjetta på at jeg har handla?
Eller at han på et finurlig vis har linka min ip til bitcoin adresser/overførsler fra den aktuele tor siden?
Det var det sistnevnte han sa han gjorde(mens han lata som han var en DEA agent som skulle deportere meg til usa uten rettsak *ler*)

Ser han overhodet ikke på noen trussel da jeg har reel ip'er fra hele crewet dems. Noe jeg tror de også vet. Ellers regner jeg med at nettet mi hadde vært nede enda.

Men ja, hvordan fant de ut?
Bruker også VPN, men har også brukt vpn på dems side så den linken var ikke vrient.
Hva med hacken? Hvis du har betalt for den så har den vel en eller annen form for DRM som sender info til en server der det sjekkes opp at du faktisk har betalt. De har sikkert logs fra denne og den vil jo naturligvis linke til kjøpet ditt og på den måten ha både IP og kjøpshistorikk. Bare synsing fra min side men virker logisk.
Jeg kan jo nevne at det ikke er uvanlig å legge trojanere i slikt. Vet om flere av de største community'ene (fra når jeg var i gamet) jeg aldri i verden hadde stolt på (fkn0wned anyone?). Og de gir generelt faen i hva du måtte ha å si ("har du ip'n? Nommen så moro feks). Retningslinjer er for generelle brukere, hvis de ikke liker trynet ditt så er det rett ut - no biggie.
De er såpass store at jeg tror ikke de hadde turt å legge igjen rat i programvaren, alt de har er subscription basert. Kan jo egentlig bare si hvem det er, er snakk om artificialaiming.

Ip'n min fant de lett da du måtte ha samme brukernavn på irc kanalen for at de skal hjelpe deg. Alt det der er greit, men hvordan de finner ut av private transaksjoner på darknet med bitcoin og tor syntes jeg er rart.
Den der er egentlig ikke så vanskelig å svare på, du gjør det jo selv. Etter at du klaget på irc, ble du lagt til av en steam mod. Det vil si at han sannsynligvis har noe med den irc-kanalen/cheatsiden å gjøre og prøvde å bruke "makten" sin fra steam til å få deg til å slutte.
Var ikke en moderat fra steam men irc kanalen, mulig jeg uttalte meg litt feil her
Sitat av canttouchthis Vis innlegg
Var ikke en moderat fra steam men irc kanalen, mulig jeg uttalte meg litt feil her
Vis hele sitatet...
Det du lurer er på om hvordan de koplet deg som kjøper på artificialaiming til din bruker på steam? Hva slags kjøpshistorikk? Hva kjøpte du?
Sitat av meitemark Vis innlegg
Det du lurer er på om hvordan de koplet deg som kjøper på artificialaiming til din bruker på steam? Hva slags kjøpshistorikk? Hva kjøpte du?
Vis hele sitatet...
Nei, steam fant de nok via registrerings mailen min. Men hvordan de klarte å finne ut kjøp gjort på "Darknet/deepweb" via Tor.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Har du noen gang snakket om kjøpene dine under samme brukernavn du brukte på deres sider? I så fall er jo svaret bare et Google søk unna.
Nope aldri
Kan du fortelle hva du egentlig kjøpte?
Sitat av canttouchthis Vis innlegg
De er såpass store at jeg tror ikke de hadde turt å legge igjen rat i programvaren, alt de har er subscription basert. Kan jo egentlig bare si hvem det er, er snakk om artificialaiming..
Vis hele sitatet...
Trenger jo ikkje å være en RAT, holder lenge med en eller annen form for en bakdør, eller en downloader som laster ned en annen bakdør.

Og det finnes veldig mange måter å gjemme ondsinnet kode i en programvare på. Og enkelte klarer å skjule kodens virkemåte såpass godt at det aldri blir funnet ut hva den gjør. Samtidig som den endrer seg selv slik at anti-virus programmer ikkje skal klare å oppdage den.

Selv om anti-virus programvaren ikkje flagger den som et virus, så betyr det ikkje at det den er virus fri. Mener å huske å ha lest at så mye som 2% all skadlig kode i verden aldri blir funnet hverken av anti-virusenes automatiske skanner eller av analytikerne som disassembler slike programvare hos AV selskapene. ( Men ta tallet 2% med en klype salt, da jeg ikkje har noe kilder på dette annet enn hukomelsen ).
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Kan du fortelle hva du egentlig kjøpte?
Vis hele sitatet...
Snakk om nootropics

0xFF:
Ja det er jo mulig, men hva tror du om cookies da?
For det hadde jo vært stor risk for bedriften og dems omdømme med tanke på hvor mange hacks de har og så stor kundebase. Vet ikke helt hva de skal få ut av det når de lever på kunder og månedlig subscriptions