Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2031
Trenger en forklaring her. Jeg merket første tegn i natt, etter en fest. Da hadde jeg lagt meg klokken rundt 1. Når jeg våknet fant jeg meldinger fra 3-tiden med smilier jeg ikke bruker osv. Tenkte bare fylla har skylda.

Jeg var ute på noe i kveld. Da jeg kom inn igjen så hadde et helvete tatt av. Da var det skrevet statuser osv til andre, som ikke var gode. Så var personen inne på messenger også, så var det et helsike med meldinger der. Når jeg svarte at det var facerape, skrev han mer i chatten.

Jeg endret passord og det ga seg. Spørsmålet er da, er dette en hacker? Ingen har tilgang til pc'ene mine eller mobilen min, alle har forskjellige passord. For å logge inn er det forskjellige brukernavn og passord på alt jeg har. Jeg vet at ingen har fått tak i passordet fra meg, i tillegg vet jeg ikke om noen som vil gidde å hacke meg. Vil bare vite om det er mulighet for at det var en hacker som gjorde det. I tillegg om noen har gode tips i tilfelle det skulle skje igjen, for dette var ikke en normal tulle facerape.
Sist endret av eltev321; 25. mai 2015 kl. 00:54.
ok,,, aner ikke om det er en hacker men, har et par spørsmål...

noen som har "lånt" tlf din mens du sov?

hva mener du med "jeg var ute på noe i kveld" ??

"Så var personen inne på messenger også, så var det et helsike med meldinger der. Når jeg svarte at det var facerape, skrev han mer i chatten."

what?

"skrev han mer i chatten" ??

what?
https://www.facebook.com/settings?ta...=sessions&view
Burde gi deg en oversikt over hvem som er logget inn fra hvor
var festen hjemme hos deg? Man kan i enkelte nettlesere åpne "lagrede passord"-listen og se hvilke passord man har lagret for brukernavn på forskjellige sider.
I firefox må man aktivere masterpassord for å hindre at hvem som helst går inn i settings og ser på lista (mens du ikke er ved pcen).
Hvis festen var hjemme hos deg, kan det hende noen har sjekka denne lista og funnet ut der.
Voff
Trådstarter
Festen var hos en venn, jeg var ikke på nett da. Med at jeg var ute på noe i kveld, så mener jeg at jeg var borte fra sosiale medier en stund.

Sitat av 240turbovo Vis innlegg
ok,,, aner ikke om det er en hacker men, har et par spørsmål...

noen som har "lånt" tlf din mens du sov?

hva mener du med "jeg var ute på noe i kveld" ??

"Så var personen inne på messenger også, så var det et helsike med meldinger der. Når jeg svarte at det var facerape, skrev han mer i chatten."

what?

"skrev han mer i chatten" ??

what?
Vis hele sitatet...
Må legge til litt med det angående chatten. Imens jeg forklarte de personen hadde sendt meldinger til, sendte han meldinger samtidig som meg. Så en kunne tro det var meg.
Sist endret av eltev321; 25. mai 2015 kl. 02:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vist det var skrevet fra PC så kan han har såkalt infecta deg med keylogger/RAT. Har du lastet ned noe du ikke burde?
Har du lånt noen annens PC for Facebook, kan deres nettleser være satt til å lagre brukernavn og passord automatisk.
Nå har jo skaden allerede skjedd, men jeg anbefaler deg veldig å aktivere to-trinns autentisering. Da skal det godt gjøres for at lignende skjer igjen. Her er en enkel, norsk guide for oppsett: https://nrkbeta.no/2015/01/09/totrin...-for-facebook/
Gratulere, du har enten brukt noen andres maskiner med keyloger, enten usb logger eller maskinvare. Eller glemt å logge av hos dine venner, evt har du passord som minnavnELLERadresse. RAT vil også være en alternativ!
Men seriøst ikke bruk ordet hacker, det blir bare teit...

Gjør som jeg: Bruker sms tjeneste på facebook og epost, om nye maskiner/telefoner logger inn på min facebook, treng de også sms kode.