Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1859
Snart er det jul igjen, og da er alltid kjekt med gaver under treet. Det jeg hovedsakelig vil ha til jul i år, er et ordentlig headset så jeg kan blæste musikk på vei til skolen, på trening, når jeg løper gjennom den mørke skogen, you name it.

Når det kommer til hvor mange headsets og ørepropper jeg har hatt, er lista nesten for lang. Jeg har som de fleste hatt koss, ørepropper som følger med når du kjøper en musikktelefon, osv. Jeg har også noen dårlige erfaringer med koss og ørepropper.

Koss Blir alt for fort ødelagt. Ledningen på kossa røk etter noen få uker, og da var det rett inn på reperasjon. Da jeg endelig fikk de tilbake, tok det ikke langt tid før den ene høytalleren ble ødelagt. Helt ubrukelig.

Ørepropper Ørepropper er egentlig kanskje så chill. Det er ikke nødvendigvis så dyrt, og kvaliteten på lyden er helt ok. Det eneste jeg sliter med, er at jeg stadig vekk roter dem bort. Og så er det så mye stress, når de har liggi i lomma og krølla seg sammen til en rund labyrint.

Jeg er ikke ute etter flere koss, det er uaktuelt! Men jeg må nesten gi øreproppene en sjanse til, i og med at det er jeg som roter det til.

Beats by Dre Er det noen som har dem? De frister maks 4.Men er de verdt penga?

Sleng på med tips, og gjerne en link så jeg kan ta en titt. Pris.. Maks 2000. Selvom det er julegave har til og med mamma grenser.

Peace out
Sitat av SVA Vis innlegg
Snart er det jul igjen, og da er alltid kjekt med gaver under treet. Det jeg hovedsakelig vil ha til jul i år, er et ordentlig headset så jeg kan blæste musikk på vei til skolen, på trening, når jeg løper gjennom den mørke skogen, you name it.

Når det kommer til hvor mange headsets og ørepropper jeg har hatt, er lista nesten for lang. Jeg har som de fleste hatt koss, ørepropper som følger med når du kjøper en musikktelefon, osv. Jeg har også noen dårlige erfaringer med koss og ørepropper.

Koss Blir alt for fort ødelagt. Ledningen på kossa røk etter noen få uker, og da var det rett inn på reperasjon. Da jeg endelig fikk de tilbake, tok det ikke langt tid før den ene høytalleren ble ødelagt. Helt ubrukelig.

Ørepropper Ørepropper er egentlig kanskje så chill. Det er ikke nødvendigvis så dyrt, og kvaliteten på lyden er helt ok. Det eneste jeg sliter med, er at jeg stadig vekk roter dem bort. Og så er det så mye stress, når de har liggi i lomma og krølla seg sammen til en rund labyrint.

Jeg er ikke ute etter flere koss, det er uaktuelt! Men jeg må nesten gi øreproppene en sjanse til, i og med at det er jeg som roter det til.

Beats by Dre Er det noen som har dem? De frister maks 4.Men er de verdt penga?

Sleng på med tips, og gjerne en link så jeg kan ta en titt. Pris.. Maks 2000. Selvom det er julegave har til og med mamma grenser.

Peace out
Vis hele sitatet...
Kjøp A Jays three ørepropper. Ca Like gode som beats. Fikk terningkast 6 eller 5.
Sennheiser RS170 og Fanny Wang On-Ear virker greie.. Har ikke verdens beste peiling på musikk øreklokker da jeg bare bruker headset egnet spesielt for PC. (USB, ikke Jack) :L
Klipsch har kommet med noen nye head sett/earbudz. De skal være ganske bra...og dyre
SVA
Trådstarter
Sitat av 3li-G Vis innlegg
Klipsch har kommet med noen nye head sett/earbudz. De skal være ganske bra...og dyre
Vis hele sitatet...
Mamma betaler
Klipsch S3 har ganske rå lyd i forhold til prisen på rundt 400 kr.
De sitter godt, man blir ikke sliten i ørene av å ha de på, og de trykker meget godt på alle frekvenser.

Selv så kjøpte jeg meg faktisk et nytt sett, bare fordi jeg mistet gummi-proppen.
Valgte dette ovenfor AJ-Three, da jeg ikke er så ekstremt fan av lyden til disse, de mangler litt på enkelte frekvenser.

Du har også denne testen å forhold deg til, på dette området:
http://reviews.cnet.co.uk/headphones...ones-50003977/

cnet er gjerne meget nøytral, og har mye godt å komme med =)
AKG, Sennheizer, Denon eller lignende er jo alltid en vinner. Produsenter som har holdt på med kvalitetslyd lenge kommer på de aller fleste områder til å banke skiten ut av et random lydsett fra Koss eller whatever.
Moret: Nå har jo Koss generelt god lyd, så lenge man styrer unna billig-jalla utstyres deres, som da befinner seg hos de fleste som har kjøpt noe fra de.

Det eksisterer også ekstremt mye brukbart hos mindre kjente produsenter, og enkelte nye produsenter. =)
Jeg kjøpte meg nye høretelefoner(?) tidligee i år, og vurderte endel forskjellige før jeg endte opp med Beats by Dr. Dre Pro.

Mine krav var: Robuste, skulle isolere godt/ikke slippe ut lyd, sammenleggbare, se greie ut, helst ha en egen beholder og naturligvis ha god lyd. Jeg ønsket heller ikke noen støykanselleringsgreier, da jeg ikke trenger dette.

Med disse kravene begynte det å minke på alternativer. I utangspunktet syntes jeg Beats by Dr. Dre generelt er for dyrt, men det var liksom de som fristet mest.

Av negative ting med disse er at det muligens er litt mye bass, samt at det kan være litt trange.
Johnny Cash mofos
http://www.dealextreme.com/p/designe...-2-x-aaa-80733

beats by dr. dre til 80 dollar i stedet for 3000 i Norge. Er selvfølgelig fake, men prikk lik på alle punkter jeg har sett (har sammenlignet med original) og lyden er dritsmud! akkurat på som de ekte!
Kjipt med lang leveringstid, men det er de verdt!
Selv har jeg forelsket meg i pioneer se-nc70s. Definitivt verdt penga, så kan du eventuelt kjøpe noen random propper hvis du ikke vil dra med noe så digert på skolen
sitter og sikler på AIAIAI TMA-1 jeg da, om jeg rekker å få kjøpt meg et par før du har, så kommer det tilbakemelding her gitt.
Har selv Sennheiser HD598, de er jeg mer enn nok fornøyd med. Koster vel rundt 1300-1400,- de fleste steder i Norge. Bra allaround når det gjelder; lyd, isolering, robusthet og det visuelle. 1300 kr er jo en del for headset, men da blir du også garantert fornøyd.

http://cdon.no/elektronikk/sennheiser_hd598-12168873 - Headsettet på Cdon.
Aiaiai TMA-1 eller Beyerdynamics BT770 er noe av det beste du får innen prisklassen, ifølge reviews jeg har lest. Sjekk ut de.
SVA
Trådstarter
Ble nesten litt vanskelig å plukke ut en favoritt.. Men takk for alle tips!
Jeg og har sett på AIAIAI TMA-1, men er det god lyd i de ?
Er lyden verdt 1600kr, eller betaler man mest for design ?
Sitter selv med Beats Solo på ørene nå, og de har helt utrolig deilig lyd. Jeg hører mye på musikk; på skolen, når jeg arbeider, når jeg trener, før jeg sovner, osv... Man kan trygt si at de blir brukt mye, og jeg merker fort når jeg tar på meg noe annet enn mine Solo. Hver gang jeg trer de over hodet tenker jeg at de faktisk er verdt de 1800,- jeg spyttet i for å få meg dem.

De ser bra ut, isoloerer godt lyden utenfra, og holder lyden inne i hodetelefonene. Har hatt mine i ett år nå, og angrer ikke ett sekund!
Brainwavz ProAlpha IEM, $44.50. Skal være mer morofokusert enn mine Brainwavz M1 som jeg er veldig godt fornøyd med, spesielt til prisen. Sitter godt i ørene, isolerer godt, har flott lyd og den lille bæreveska som følger med er super. Maks lydtrykk er et stykke unna DT-770ene mine, og Beyerne er selvsagt også et par hakk bedre på det meste - spesielt kompleks musikk og akustisk synes jeg. Men til 250kr er jeg veldig godt fornøyd

http://img132.imageshack.us/img132/5169/visangr02accessories.jpg
Jeg har Beats by Dre.
Fantastisk lyd! Spesielt hvis du hører på noe med mye bass.
Og det oser kvalitet lang vei, jeg elsker det!

Definitivt verdt pengene!