Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1343
Hei!
Jeg har fått i ansvar å sette sammen en spilleliste med musikk til en fest for alle tre klassene på linja jeg går. Godt i gang med spilleliste og å finne mye god musikk man virkelig kan danse til, i motsetning til dagens vanlige hopp-opp-og-ned-musikk med flest mulig sex-referanser. Med andre ord blir det mye rock, gammel disco, soul, funk og generelt god stemning.

Men et lite problem har dukket opp, jeg innså nemlig nettopp at Spotify har en pause mellom alle låter, og at det da blir klein stillstand. Er det noen som vet om en mulighet til å fikse dette (uten å sitte der konstant, vi vil feste vi og), eller om det eventuelt ikke vil bli et stort problem? Et alternativ kan jo være å sette sammen spillelisten med mp3 istedet, men det vil være mye jobb vi ville likt å slippe..

Takk for alle svar!
Visst dere får en klein stemning av 1 sekund pause mellom låtene, kan det vel være ett tips å finne på noe å gjøre slik at musikken ikke blir hovedfokuset til festen?

Forskjellige drikkeleker er alltid en sikker vinner
Dette blir sjeldent noe stort problem, om alkohol er blandet inn i bildet.

Om dere ikke klarer 1 sec med pause mellom sangene, så har dere ikke fått i dere nok alkohol =)
Hvorfor ikke bare leige inn en DJ? Da slipper du dette

Det er det eneste forslaget jeg har, for jeg kan ikke hjelpe med det du spør om!
Det er ikke engang et sekund, kanskje 0,2 sekunder pause.. Big deal? Men nei, går ikke an å fikse. Har søkt selv.
Da er det nok ikke noe problem nei! Det var mest at det hadde hørtes bedre ut med crossfading, og at en løsning hadde vært kult, men når samtlige av dere sier at det ikke er noe problem heller, klarer vi oss nok med de små pausene. Musikken har uansett ikke festens hovedfokus, det er masser av alkohol involvert og klein stemning unngår vi uansett, men jeg var usikker på hvor markante slike pauser ville høres på et dansegulv, for det er jo aldri noe problem når jeg hører selv.
Har dere noen bangere i sjanger jeg snakket om tar jeg gjerne i mot det også!
Forelska i lærern. Alle kan den = awesome allsang!
Sitat av homer666 Vis innlegg
Da er det nok ikke noe problem nei! Det var mest at det hadde hørtes bedre ut med crossfading, og at en løsning hadde vært kult, men når samtlige av dere sier at det ikke er noe problem heller, klarer vi oss nok med de små pausene. Musikken har uansett ikke festens hovedfokus, det er masser av alkohol involvert og klein stemning unngår vi uansett, men jeg var usikker på hvor markante slike pauser ville høres på et dansegulv, for det er jo aldri noe problem når jeg hører selv.
Har dere noen bangere i sjanger jeg snakket om tar jeg gjerne i mot det også!
Vis hele sitatet...
Blir ikkenoe fest uten http://open.spotify.com/track/2ahnofp2LbBWDXcJbMaSTu
Hiv ut listen her, har en spillejobb på et juleball snart, alltid godt med tips om sanger