Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1309
Leser stadig om folk som velger å søke, men får aldri vite utfallet!

Jeg har fått forelegg for bruk og besittelse av 2g hasj.

Jeg er klar over at man kan sjanse på å bare lyve og gå gjennom det elektroniske waiver-programmet, men ikke bare vil dette hindre meg fra å noensinne få et ordentlig visum godkjent, jeg risikerer også å bli sendt hjem på flyplassen.

Ønsker derfor å bruke tiden og pengene det tar for å søke visum. Tenker også at et godkjent visum vil være greit på CV'en for eventuelt senere reiser.

Fikk forelegget for 3 år siden, det er det eneste jeg har på meg.

Er det vanlig å få godkjent visum med så små forseelser som dette? Er klar over at USA er utrolig strenge på narkotika-relaterte dommer, men hvis de KAN godkjenne, og er på randen til å legalisere hele stoffet selv, burde det vel være en realistisk mulighet at jeg kan få godkjent dette visumet uten store problemer?

Noen som har personlig erfaring med at disse visumsøknadene blir godkjent?
http://freak.no/forum/showthread.php...33#post3234533
Jeg spurte litt rundt dette i fjor.
Vel.... Jeg fikk avslag, ingen begrunnelse, ingen forklaring, ingen indikasjon på når jeg kunne søke igjen.

Har ikke peiling på om de ser på din sak noe annerledes.
Trådstarter
2 0
Sitat av pulzzz Vis innlegg
http://freak.no/forum/showthread.php...33#post3234533
Jeg spurte litt rundt dette i fjor.
Vel.... Jeg fikk avslag, ingen begrunnelse, ingen forklaring, ingen indikasjon på når jeg kunne søke igjen.

Har ikke peiling på om de ser på din sak noe annerledes.
Vis hele sitatet...
Hmmm, jeg ser nå at du har en ganske annerledes sak. Den er jo teknisk sett mye mer alvorlig, men slik lovverket til USA er akkurat nå virker det nesten som om narkotikasaker er enda strengere.

Lover ikke godt for meg, nei.
Hva slags visum du søker om vil jeg tro vil påvirke situasjonen.
Jeg ble tatt med 3,5 gram hasj et par år tilbake, men fikk innvilget 1 års working/holiday visa i Australia, uten problemer.
Har ingen anelse om USA er strengere på slikt, men de virker da som at de går mot litt mer liberal holdning til ganja.