Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 893
Jeg skal kjøpe meg laptop, har kr 20.000 i budsjett men håper å kunne bruke litt mindre.
Har en stasjonær som jeg må kvitte meg med da mitt jakt/dykke/gaming-rom forvandles til barnerom.

Jeg kan veldig lite om pc-spesifikasjoner så jeg klarer ikke å skille på hva som er bra og hva som er dårlig.

Jeg har sett på Asus G751JY og MSI GT72, men begge finnes i utallige variasjoner med svært varierende priser.
Feks. hvor stor forskjell er det på et 970 og 980 grafikkort?
Trenger jeg 16 GB ram?

Spiller en del BF4, og er vant til å kjøre dette på ultra med stasjonæren, går det på laptop?

Er det noen med erfaring som kan anbefale meg en laptop, og gjerne med litt forklaring på hva jeg trenger og hvorfor?
Bruker du 15000 på en laptop så får en pc som kan dra det aller aller meste på svært høy grafikk. Jeg kjøpte en lenovo til 7500 som var ment til litt spilling. Jeg har ikke så høye krav og spiller ikke så mye spill med høy grafikk. Men det viser seg at den drar det aller meste helt greit. Rome total war 2 kjører den på high/ultra på den innebygde skjermen. Må senke kravet litt dersom jeg kobler til ekstern skjerm.

Og for all del ikke kjøp alienware, det er bare overpriset.
Når du skal kjøpe en laptop for gaming fins det kun ett fullgodt alternativ som VARER i mange år. Og det er ASUS sine gaming-laptoper.

Jeg har selv ASUS G751JY som jeg har hatt i snart 1 år. Før der igjen hadde jeg også en Asus gaming-laptop som varte i 4 år. Kan kjøre så og si alle spill på max/ultra settings med G751JY. Oppstart av windows tar rundt 6 sekund og alt er ellers lynkjapt. Tingen med disse asus-laptopene er at de har det beste kjølingssystemet på markedet og utkonkurrerer derfor MSI og f.eks. Multicom sine laptoper. Uten et godt kjølingssystem så overoppheter du komponentene i laptopen, noe som igjen skader hardwaren i lengden.

Det er forskjell på 970m og 980m, og jeg tror ikke du vil kunne kjøre alle spill på ultra med 970m som jeg gjør med 980m. Er bare å google, så finner du ut nøyaktig hvor stor forskjellen er.

Jeg har hatt 8GB ram og følte ikke det var nok. Hvis du kan bør du få 16gb, rett og slett bare for å gjøre ting kjappere og mer smooth. Jeg kjører BF4 med alt på ultra settings på min Asus G751JY. Tror jeg har rundt 90-110 FPS.
Asus er den eneste løsningen for bærbar gaming, alt annet vil gå varmt og trotthle under gaming, og da vil alt klokkes ned (cpu og gpu) og da er du like langt. Asus kommer dog med en ny laptop med vannkjøling snart, det kan være verdt å vente på!
Kommer snart en ny Asus G-serie så kanskje det ville være smart å vente litt hvis du ikke må ha en med engang.

http://www.tek.no/artikler/vi-ga-for...0-av-10/192463

Eventuelt vente til den nye kommer for å få den gamle på billigsalg :-)