Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 957
Vet det er flere emner om dette, men jeg åpner for en ny en.

Har noen noe erfaring med www.hostme.no? Er det dem sier for godt til å være sant

edit: må nesten legge til at jeg har tenkt til å benytte meg av et webhotell, og de ser ved første øyekast ut som et bra alternativ.

edit2: hehe, crew endra emnetittel. Jeg er for mest mulig uinformative titler på tråder..! Da er det flere som titterinnom og svarer
Sist endret av Simple; 23. juni 2004 kl. 22:53.
jeg syns denne ser himla bra ut. Jeg har valgt denne hvis jeg skulle lagre en hjemme side på .com/.no

Side: www.servetheworld.com
jeg er veldig fornøyd med http://www.b-one.net
Jeg har 2gb plass, 40gb traffic ++ til 59 kr. pr/mnd. Så for godt til å være sant er det nok ikke
jeg har 125MB plass, ubegrenset trafic, pop3, ubegrenset e-post adresser til 10kr pr/mnd fra b-one.net og er kjempe fornøyd
Om man er avhengig av oppdatert programvare på serveren, vil jeg ikke anbefale b-one. Hadde en kunde som lå på b-one, og det tok ikke mer enn en uke før vi flyttet hele dritten over til uniweb, som i motsetning til b-one var svært behjelpelige med oppdatert programvare og god hastighet.

Her er dialogen jeg hadde med b-one:

Utdatert versjon av PHP og GD : Nils Petter Nordbø
Skrevet på 20-05-2004 13:40:32




Hei!

Dere mangle støtte for GIF i GD-versjonen deres. Dere bruker en VELDIG gammel versjon av GD, og om dere i det hele tatt skal henge med i konkuransen med andre webhotell, burde dere kunne stille med oppdatert programvare. PHP-versjonen deres er to år gammel, og GD-versjonen har ikke innlagt støtte for GIF.

Jeg er totalt avhenig av støtte for GIF, og jeg håper dere får på plass dette så snart som mulig. Jeg håper virkelig dere er klar over at GD 2 er ute, og at vi ikke lengre er på PHP 4.2.*-stadiet, men har bevegd oss mot 4.3.*.

Hadde satt pris på om dere hadde fikset dette snarest. Tid er penger, ikke bare for dere, men også for meg.



Utdatert versjon av PHP og GD : B-ONE NORGE AS
Skrevet på 21-05-2004 13:23:02




Hej,

Serveren vil blive opdateret i den nærmeste fremtid, til php 4.3.4 og GD 2.0.15

Med vennlig hilsen / Best Regards

SUPPORTEN
----------------------------------
B-One ApS
Esromgade 15, opg. 1, 4. sal
DK-2200 København N

Fax.: +45 70 20 58 72

Web-site: http://www.b-one.net
---------------------------------




Utdatert versjon av PHP og GD : Nils Petter Nordbø
Skrevet på 24-05-2004 18:02:42




Hva vil "nærmeste fremtid" si? Tre dager har gått, og jeg ser fortsatt ingen forandringer. Litt kjipt å sitte på en snart to år gammel versjon av PHP. GD er heller ikke oppdatert til 2.*.



Utdatert versjon av PHP og GD : B-ONE NORGE AS
Skrevet på 25-05-2004 14:48:33




Hej,

Nærmeste fremtid betyder nærmeste fremtid...hvilket vil sige at vi ikke har en dato for det endnu.

Med vennlig hilsen / Best Regards

SUPPORTEN
----------------------------------
B-One ApS
Esromgade 15, opg. 1, 4. sal
DK-2200 København N

Fax.: +45 70 20 58 72

Web-site: http://www.b-one.net
---------------------------------




Utdatert versjon av PHP og GD : Nils Petter Nordbø
Skrevet på 25-05-2004 21:35:28




Og når vil dere fastsette en dato?



Utdatert versjon av PHP og GD : B-ONE NORGE JR
Skrevet på 26-05-2004 16:47:52




Hej,

da vi ikke ved, hvornår det sker, kan vi desværre ikke fastsætte en dato.

Med vennlig hilsen / Best Regards

SUPPORTEN
----------------------------------
B-One ApS
Esromgade 15, opg. 1, 4. sal
DK-2200 København N

Fax.: +45 70 20 58 72

Web-site: http://www.b-one.net
---------------------------------
Vis hele sitatet...


HostMe er gamle ispnor. De er relativt enkle å få tak i via MSN og prøver alltid å fikse problemet så snart som mulig. Men jeg synes til tider det kan være litt for mange problemer. Domenet mitt www.nuffe.net ligger der, og tidligst for 2 dager siden fikk ingen av de som registrerte seg mottatt mail som de skulle. Feilen ble heldigvis fikset i løpet av 24 timer, men jeg tapte uansett en del brukere på denne feilen.

De hadde dessuten en nedetid under garantien i 2 av de 3 månedene de viste resultater fra. Dette var mens de lå i USA. Heldigvis har de nå flyttet til en veldig god serverpark i Norge som gir optimal fart og ping for oss nordmenn! Dette medførte dessverre for meg nesten en måned med mye mas fra fortvilte brukere som ikke fikk kontakt med nuffe.net pga telenors utdaterte DNS-servere. Men dette er forhåpentligvis historie nå.

Slik det er nå, er jeg relativt fornøyd. Blir litt irritert fordi det har i det siste stadig dukket opp småfeil her og der. Uansett, slik er det gjerne når man bytter servere. Slikt blir nok fikset etter hvert.

Jeg vil nok tro man blir fornøyd om man velger HostMe. Men jeg føler likevel at uniweb ligger noen hakk høyere. Men så har jeg til nå ikke alt for mye erfaring med uniweb heller.
Personlig bruker jeg web10, meget fornøyd med dem


www.web10.nu
Opprinnelig postet av Hawk
jeg har 125MB plass, ubegrenset trafic, pop3, ubegrenset e-post adresser til 10kr pr/mnd fra b-one.net og er kjempe fornøyd
Vis hele sitatet...
den ubegrensede trafikken din er egentlig 3 gb pr. måned. bare sjekk ut britiske b-one. men du har tydeligvis ikke overskridet den enda, så da gjør det kanskje ikke så mye...

www.get-one.net kjører 10 kroner måneden for 200 mb lagring og 5 gb overføring. veldig fornøyd med den måneden jeg har hatt grublasjoner.net hos dem.
Bruker domenepartner.no, som har god fart, høy oppetid og bra service. Er ikke så veldig billig nå lenger, da de gikk fra å være ert lavprisselskap til et selskap med "mere seriøse priser" som de kaller det. Greit nok for meg å betale 96,- året for webhotell, mens de nye kundene fra nå av må ut med rundt seks ganger så mye
Simple's Avatar
Trådstarter
Nå har det vært veldig mange offtopic på en gang. Er bare RipZ og litt raze som har kommet med noen konstruktive poster her.
Jeg er klar over at det finnes andre webhotell. Ikke gidd å rams opp alle.

Har noen noe erfaringer med HostMe?

Jeg spør ikke, jeg gjentar, ikke, etter erfaringer med domenepartner, get-one, b-one osv...(!)
Sist endret av Simple; 23. juni 2004 kl. 22:48.
Opprinnelig postet av simenn
den ubegrensede trafikken din er egentlig 3 gb pr. måned. bare sjekk ut britiske b-one. men du har tydeligvis ikke overskridet den enda, så da gjør det kanskje ikke så mye...

www.get-one.net kjører 10 kroner måneden for 200 mb lagring og 5 gb overføring. veldig fornøyd med den måneden jeg har hatt grublasjoner.net hos dem.
Vis hele sitatet...
de tilbyr fri trafikk for kunder i skandinavia. sjekk den norske, svenske og danske siden

hvis jeg hadde hatt 3 gb per måned ville siden min vert stengt etter to uker med bruk. jeg har mange besøkende hver dag og mange av dem laster ned programmer derfra osv.
Ja, eller ispnor. Men det går vel for det samme. Jeg er fornøyd, bare noen små problemer(DNS problemer osv. Noe av det samme som RipZ). Jeg har betalt for et nytt år for å si det sånn. Lykke til.
offtopic, men jeg kunne tenkt meg domene og webhotell jeg og, jeg så litt her og der men så litt på clichehosting.com og det så billig ut men ble litt dyrt..
jeg er ute etter over 20mb
php/mysql
vhost/subdomener
epost
stabilt
trafikk er ikke så farlig med bare det er over 100mb /mnd

jeg betaler ikke mer enn 3-400 /mnd webhotell + domene
*1/2 offtopic*
...Ser at det er mye som har skjedd siden jeg "betalte" 7.000 per. år for Verio-hosting og ett domene..hehe :P...
*/1/2 offtopic*