Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3474
Om man mottar uønsket mail fra en kryptert eposttjener, hvor mange "kjeder" med servere bruker det å være? Er det variabelt?

Er det realistisk å finne en IP adresse ved å spore, og finnes det programmer for dette?

Jeg mener å ha en god formening hvilken PC mailene er sendt fra. Finnes det en mulighet for å se loggen fra nettleser uten å måtte logge inn med brukernavn og passord, og hvilken bruker som er brukt?
Sist endret av Ranchi; 1. februar 2020 kl. 14:59.
Ja dette vil kunne variere.

Hvordan er e-posten kryptert?
Trådstarter
2 0
Akkurat hvordan den er kryptert, vet jeg ikke.
Det jeg vet er at tjeneren velger en tilfeldig epostadresse for hver gang. Adressen slettes automatisk etter en time.

Det er å anta at tor ikke er brukt
R.i.p 23.04.2021
Gerilljamail elno?

https://www.guerrillamail.com/
Sist endret av Tarm; 1. februar 2020 kl. 19:00.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du får lese headeren på mailen og sjå etter Received:-headere. Stortsett vil du ikkje finne Received-headere for anna enn smtp-tenarane e-posten har passert gjennom om det er sendt frå webmail e.l.

Det har forøvrig relativt lite med krypto å gjere, men heller ein fundamental eigenskap ved måten SMTP fungerer på.