Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1364
For noen måneder siden arvet jeg en gammel platespiller av typen Philips 22AH 901/50. den har også innebygd radio og kassettspiller (moderne greier dette her).

http://bildr.no/thumb/856008.jpeg(Dette er ikke min spiller men et bilde jeg fant på nett.)

Problemet er at jeg får ikke lyd ut av verken hodetelefon-pluggen eller høttalerutgangene. Det er en innebygd høyttaler i spilleren, men den er ikke noe å skrive hjem om. Når jeg setter i hodetelefon-pluggen fortsetter den å bruke den innebygde høyttaleren.

Som en hver fornuftig gjør-det-selv-person åpnet jeg jo opp spilleren, jeg har ikke mye peiling men klarte å finne ut at det sannsynligvis ikke er noe galt med pluggutgangen eller høyttalerutgangen.

Er det noen son vet hva som kan være galt?
Sikker på at denne typen spiller har sterkt nok signal for forsterkeren du bruker?
Mange platespillere krever egen signalforsterker for å kunne brukes på moderne anlegg.

edit: Ser nå at denne spilleren er litt spesiell, har du gått over alle sikringer og sett på kretskort etter brente komponenter?
Sist endret av random13798; 2. april 2011 kl. 15:58.
I utakt
Trådstarter
Tusen takk for svar.

Jeg gikk over kretskortet flere ganger, men ingenting var brent. Var ganske irritert på slutten, men til slutt viste det seg at det var en komponent med dårlig lodding. Fant frem loddebolten og vips, da var det lyd. Den innvendige høttaleren gir seg ikke men den blir lett overdøvd av anlegget .
Om du kan lodde så kan du jo glatt lage en bryter som kan brukes til å skru av høyttaleren også