Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1187
har et lite problem for å få koblet til CW 400,4 subwoffer til min røde CW forsterker. får liksom strøm til forsterkeren, men får ikke lyd i bassen. har bare bassen nå, får høytallere ut i uken!
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hva er det du har prøvd å gjøre for å koble den til? Hva slags forsterker er det?
Trådstarter
5 0
Jeg har kjøpt pakken: Cerwin Vega! - VEGAPack fra www.bilstereo.no

Så kjøpte jeg et komplett lednings sett fra biltema.

Har nå koblet den røde strømledningen på venstre side av bilen, til bilbatteriet så delt de indre ledningene i 2 og koblet dem i de 2 inngangene i forsterkeren, som er for strøm; dvs. 12 volteren og REM inngangene. Forsterkerens LED lys lyser nå grønt når jeg slår på.

På høyre side av bilen har jeg lagt den blå ledningen fra spiller til forsterker, denne har en blå og en rød ende. Forsterkeren har hvit og rød innganger x 2, det samme har forsterkeren.

Cerwin Vega 400.4 bassen har 1x pluss og 1x minus inngang på hver side, så totalt 4 strøminnganger. Jeg har koblet disse til øvre innganger i forsterkeren.
Bassen har sikkert to (dvs 2+ og 2-) terminaler for å kunne kjøre den i 2/4 ohm eller 4/8 ohm. Da må den seriekobles eller parallellkobles. Du finner skjema for dette i bruksanvisningen.

Forøvrig håper jeg at du har koblet høyttaleren til utganger på forsterkeren- ikke innganger.
Trådstarter
5 0
Sitat av Leiha Vis innlegg
Bassen har sikkert to (dvs 2+ og 2-) terminaler for å kunne kjøre den i 2/4 ohm eller 4/8 ohm. Da må den seriekobles eller parallellkobles. Du finner skjema for dette i bruksanvisningen.
Vis hele sitatet...
Det stemmer. Jeg har nå koblet bassen som det viser i bilde nr 3 fra toppen her: http://www.pioneer.eu/no/content/faq...orsterker.html


Forøvrig håper jeg at du har koblet høyttaleren til utganger på forsterkeren- ikke innganger
Vis hele sitatet...
Har ikke koblet høytalerne enda. Dette er på en Opel Vectra B.
Men skal først ha lyd i bassen, venter på noen høyttalere ser du.

Har lagt en rød strømledning langs dørlistene på venstre side av bilen(førersiden), gjennom en plasthylse gjennom torpedoveggen. Så koblet sikringen 18 cm fra + på bilbatteriet.

Har ikke satt i noen jord-ledninger, hverken fra - på batteriet eller fra forsterkeren.

På høyre siden av bilen har jeg lagt en blå audio kabel med røde og blå ender. Midt i denne ligger det en tynn kabel (jording?) Disse har jeg satt bak i spilleren og bak i forsterkeren, som har hvite og røde innganger.

Noe som ikke stemmer, hvorfor får vi ikke lyd i bassen?
LED lyset blinker grønt når bilen er i gang nå.

Den tynne kabelen som ligger mellom de 2 blå ledningene(som ligger sammen) er vel REM (remote kabelen) ? Og den blå ledningen som er dobbel kalles vel signalkabel / phonokabel.

Altså hvorfor gir ikke bassen noe lyd fra seg?

Rød strømledning går fra + pol på bilbatteriet til 12 V inngang på forsterkeren. 2 ledninger fra rear utganger i forsterkeren til innganger + og - i suben. Altså suben er seriekoblet.
Har ikke satt i noen jord-ledninger, hverken fra - på batteriet eller fra forsterkeren.
Vis hele sitatet...
Du må jorde forsterkeren i chassiet på bilen.
Skal ikke remote-kabelen kobles på spilleren i bilen?
Sist endret av Dimergon; 28. mars 2011 kl. 15:40.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av janfe93 Vis innlegg
Har nå koblet den røde strømledningen på venstre side av bilen, til bilbatteriet så delt de indre ledningene i 2 og koblet dem i de 2 inngangene i forsterkeren, som er for strøm; dvs. 12 volteren og REM inngangene. Forsterkerens LED lys lyser nå grønt når jeg slår på.
Vis hele sitatet...
Fra plussen på bilbatteriet, skal du trekke kabel til terminalen på forsterkeren merket med +12V. Denne kabelen skal du ikke dele på noe vis, alle ledere skal føres inn i forsterkeren.
Du må også bruke samme typen kabel når du skal jorde forsterkeren. Denne kabelen skal gå fra terminalen merket GND og på ett ulakkert sted på chassiset.

Remotekabelen fra cd-spilleren skal du koble i REM, ellers vil forsterkeren alltid være påslått og tømme batteriet ditt.
Sist endret av Ond^Sofa; 28. mars 2011 kl. 18:23.
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Skal ikke remote-kabelen kobles på spilleren i bilen?
Vis hele sitatet...
Det stemmer.

Tviler du får lyd om du setter 12v på REM.

Remote skal kobles til spilleren som Dimergon sa
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Det stemmer.

Tviler du får lyd om du setter 12v på REM.

Remote skal kobles til spilleren som Dimergon sa
Vis hele sitatet...
Du får helt fint lyd om du gjør dette, men du går også tom for strøm samtidig.