Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1829
Har en ekstern harddisk WD Elements på 2TB som jeg har masse filmer (både lov og high res) på,
skulle koblet harddisken på tven så jeg kunne spilt av på stor skjerm. Det jeg ser etter må støtte media filer som MKV,MP4,MPG4 ,AVI, H.264 og fler.

Pc'en har ikke hdmi utak så bruker fortiden en dvi to hdmi adapter for og se på tven og da får jeg ikke lyd gjennom hdmi.
Så leter altså etter en annen måte og koble harddisken til tven på.
Testet og koble harddisken direkte på tven via usb men den ville ikke spille av filtyper som mkv. (det jeg bruker mest)
Fikk spilt av avi filene mine men dette hakket endel.
Tenkte så og koble den til ps3 men leste at da måtte formatet på min hdd være fat32 og den er ntsc

Så det siste jeg ser som mulighet nå er disse boksene (hd media player?) som fungerer som en blu ray spiller uten disk men usb . Noen som kan linke til noen gode sånne, som spiller av videoformater som tidligere nevnt og kan lese filer som srt til teksting.
Har sett litt på ebay men tviler på at så billige versoner som http://cgi.ebay.com/2-5-Full-HD-1080...item43a560f631
vil gi den beste bildekvalitet og uten hakking.
Villig til og bruke rundt 1 tusenlapp på den.

Tilslutt er spørsmålet hvor bra disse fungerer og ikke hakker som når jeg koblet harddisken direkte til tven.
Vil det bli bedre bilde hvis jeg kjøper meg bedre skjermkort og bruker pcen med media player classic som avspiller når jeg har koblet til med hdmi eller burde jeg kjøpe meg en av disse boksene, litt stress og drasse med pc'en.
PS3 media player,da kan du så og si se alt fra dataen over nette til ps3'n som er koblet til tv'n uten noen ledninger som ligger i veien..
Trådstarter
Mener du en annen konsoll en vanlig ps3? harddisken må være fat32 og min er ntfs
Nei du kobler bare hardisken til dataen og ser alt fra hardisken over nette til ps3 som er koblet til tv'n via HDMI..

PS3 media player er et program du laster inn på dataen,om det var det du lurte på.

Når du har fådd det fiksa på dataen kommer det opp på ps3'n din når du går til *movies*.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av magnusjo87 Vis innlegg
Nei du kobler bare hardisken til dataen og ser alt fra hardisken over nette til ps3 som er koblet til tv'n via HDMI..

PS3 media player er et program du laster inn på dataen,om det var det du lurte på.

Når du har fådd det fiksa på dataen kommer det opp på ps3'n din når du går til *movies*.
Vis hele sitatet...
For å være enda mer spesifik.

PS3 Media server == DLNA server, brukes til streaming av det meste
PS3 == DLNA-kompatibel
Xbox360 == DLNA-kompatibel
De fleste Blurayspillere == DLNA-kompatibel
Det meste av moderne utstyr == DLNA-kompatibelt.

Hva du trenger :

1. PC
2. DLNA Server (PS3 Media Server)
3. Nettverk (trådløst eller kablet)
4. DLNA-kompatibel enhet
5. TV
6. WIN
Sist endret av AtXbYeA; 26. mars 2011 kl. 10:24.
The Merciful One
mr5050's Avatar
gå på claes ohlson og kjøp deg et seagate mediasenter til 900 da får du også med en liten hardisk på 250gb eller 600 uten disken og den tar de fleste formater har en selv med en 2 tb hardisk kobla til tven og det funker fett

http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=158108216