Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1043
Skogenskonge
Skauman's Avatar
Hei alle freaks!

Jeg fikk akkurat inn den nye Hd tven min kjøpt på tilbud hos komplett.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=591014

Men så kommer problemet da......

Når jeg skal koble stasjonær pcen til tven skjer det ingenting!

Altså pcen finner tven i windows og i catalyst men når jeg prøver og aktivere den, får jeg opp i windows: kan ikke lagre skjerminnstillinger.


Og i catalyst (10.12) får jeg: kan ikke koble til før du har koblet fra en av de andre skjermene(ikke ordrett)
Jeg har prøvd og deaktivere de andre skjermen også for og se om de hjalp men ingen suksess.


Jeg har en benQ 2420hd skjerm og en gammel ibm E94 skjerm.
BenQ kjører jeg på Dvi kabel og Ibm kjører jeg på vga med vga-dvi overgang på enden.

Jeg tror ikke det er tven som er problemet, jeg legger inn pc på riktig hdmi inngang og alt men når jeg velger den kommer det bare: Ingen video signal.

Jeg har Sapphire Radeon HD 5850 1GB GDDR5 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=584726#extra

Som man ser er det 2 dvi innganger og 1 hdmi inngang.

jeg kjøpte en sånn flat hdmi kabel på komplett sammen med tven

Er det noen som ser hva jeg gjør galt?

På Forhånd takk

Okei jeg dro ut den gamle skjermen av pcen og da gikk det!

Men det må jo gå an å ha 3 skjermer på det kortet?
er jo 3 innganger?
Selv om det er 3 utganger betyr ikke det at det nødvendigvis har støtte for tre skjermer. Ville satset på to om gangen som maks, uten at jeg vet noe mer om det.
Skogenskonge
Skauman's Avatar
Trådstarter
ja kan se ut som jeg bare kan ha 2 om gangen.... jeje
Hvorfor bruker du to tråder? Jeg har gitt deg de svarene du trenger i din andre tråd. Du kan fint bruke 3 skjermer om du aboslutt vil.
Skogenskonge
Skauman's Avatar
Trådstarter
Ja sorry for det!
det bare blei sånn
skal gi meg nå..
Hei!

For å bruke 3 skjermer samtidig må du ha en aktiv adapter til den ene skjermen.

For eksempel kan du bruke en DVI til HDMI adapter og koble BenQ-en til den med en HDMI-kabel.


EDIT: Ser at skjermkortet ditt har DP (DisplayPort) utgang. Da kan du heller koble slik:

IBM-skjerm: DVI > DVI
BenQ: DVI > DVI
TV: DisplayPort adapter > HDMI > HDMI

Dette er samme oppsett som jeg har og jeg kan bekrefte at det fungerer.
Sist endret av Oscarius; 24. mars 2011 kl. 16:10.