Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2675
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Heisann,

Jeg bor for tiden i en campingvogn. Jeg vil gjerne ha god lyd i denne vogna.

Jeg vil altså ha et anlegg til et 5x2m rom. Helst surround, og det må være "smakfullt" lite. Jeg er ingen lyd-junkie, men hører mye på gammel rock og Massive Attack, så det er et krav at musikken kan spilles ganske høyt uten at den blir skarp eller kornete.

Jeg kan ingenting om lyd, så jeg vet ikke hvordan prisene er, men jeg vil helst ikke betale altfor mye. Helst under/rundt 1000kr, men jeg går ikke over 2000.
Anbefalinger?

Ffojt
Hvis budsjettet er maks 2000 kr ville jeg satset på et godt headesett Evt. de beste pc høytallerene du finner til den prisen. Men for 2000 kr får du hverken bra høy lyd eller bass..
Sist endret av Leiha; 11. mars 2011 kl. 20:22.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Trådstarter
Sitat av Leiha Vis innlegg
Hvis budsjettet er maks 2000 kr ville jeg satset på et godt headesett Evt. de beste pc høytallerene du finner til den prisen. Men for 2000 kr får du hverken bra høy lyd eller bass..
Vis hele sitatet...
PC-anlegg er fint. Ser litt på Logitech X-540. Noen erfaringer med dette?
Har et Logitech med 2 høytalere og 1 sub, husker dog ikke modellnavn, men det kan jeg nok finne. Fungerer supert og er god trøkk i det. 300 eller 400 watt i det.
Rommet mitt er på rundt 20 kvadrat, så blir nok bra i vogna det.
Anlegget kosta rundt 1200,- kr på Elkjøp.
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Har et Logitech med 2 høytalere og 1 sub, husker dog ikke modellnavn, men det kan jeg nok finne. Fungerer supert og er god trøkk i det. 300 eller 400 watt i det.
Rommet mitt er på rundt 20 kvadrat, så blir nok bra i vogna det.
Anlegget kosta rundt 1200,- kr på Elkjøp.
Vis hele sitatet...
Logitech z-2300

det samme som jeg har :P
Mannen med mens
duzzyd's Avatar
Z-5500 er helt perfekt for deg!
Sitat av duzzyd Vis innlegg
Z-5500 er helt perfekt for deg!
Vis hele sitatet...
Har også dette anlegget. Og det er noe jeg absolutt vil anbefale... Det eneste som er å trekke på er tynne ledninger fra sub til de 5 høyttalerne, men dette er ikke stor investeringen 300-400 ish på biltema...
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Trådstarter
Sitat av thebigt Vis innlegg
Har også dette anlegget. Og det er noe jeg absolutt vil anbefale... Det eneste som er å trekke på er tynne ledninger fra sub til de 5 høyttalerne, men dette er ikke stor investeringen 300-400 ish på biltema...
Vis hele sitatet...
Det virker veldig bra. Det er litt dyrt, men hvis kvaliteten lar meg ha det et par år er det absolutt verdt det. Takk for hjelpen!
Mannen med mens
duzzyd's Avatar
Sitat av Ffojt Vis innlegg
Det virker veldig bra. Det er litt dyrt, men hvis kvaliteten lar meg ha det et par år er det absolutt verdt det. Takk for hjelpen!
Vis hele sitatet...
Det er ofte på tilbud hos komplett. Kjøpte det selv for 1999, men har sett det til 1399 et par ganger.
Om 2.1 holder så anbefaler jeg Logitech Z-2300 på det sterkeste! Er utrolig god lyd i det, både med tanke på kvaliteten og volum. Du kan heller ikke klage på suben, den gir ifra seg en god trøkk.
Mannen med mens
duzzyd's Avatar
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Om 2.1 holder så anbefaler jeg Logitech Z-2300 på det sterkeste! Er utrolig god lyd i det, både med tanke på kvaliteten og volum. Du kan heller ikke klage på suben, den gir ifra seg en god trøkk.
Vis hele sitatet...
Mtp på hvor lite Z-5500 koster mer enn Z-2300 hadde jeg heller gått Z-5500.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Trådstarter
Jeg fant det ikke på komplett?
Personlig så syns jeg ikke Z-5500 har like god sub. Har testet begge anleggene og jeg er blodig sikker på at det er mere trøkk i Z-2300 sin sub, skyt meg om jeg tar feil.

sjekk www.hw.no/prisguide Her kan du sjekke hvem som har det og hvem som er billigst
Sitat av Luci Tristis Vis innlegg
Logitech z-2300

det samme som jeg har :P
Vis hele sitatet...
Det er den ja!
Har de ikke sluttet å selge Z-5500 ?
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Har de ikke sluttet å selge Z-5500 ?
Vis hele sitatet...
Jepp de har Kommet ny versjon ut vett z-906 arvtageren til z-5500
Med litt ekstra tilkoblinger ogsånt, ellers ser jeg ikke forskjell bortsett fra fargen og porten er på andre siden av bassen o_O
Noen som vet om det er mulig og koble z5500 suben til en vanlig forsterker? eller?

Kjører lydsignalene med optisk fra dataen ( 7.1 lydkort til en 800kr) til forsterkeren, så vidre til høyttalerne. Eller må jeg koble suben rett i dataen?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Noen som vet om det er mulig og koble z5500 suben til en vanlig forsterker? eller?

Kjører lydsignalene med optisk fra dataen ( 7.1 lydkort til en 800kr) til forsterkeren, så vidre til høyttalerne. Eller må jeg koble suben rett i dataen?
Vis hele sitatet...
Jeg har selv koblett subben fra z-5500 til en forsterker, det jeg gjorde var og skru ut subben og koble ledningene til subben og trakk ledningene ut av porten på siden. Men spiller utrolig mye dårligere til meg med denne forsterkern da : (
menmen, så lenge man har musikk skal man vel ikke klage ? : D
Veldig off-topic. Men er det ikke kaldt og bo i campingvogn på denne tiden av året?
hvor i campingvogna gjemmer du en diger logitech-sub?
De er ikke så store da. Og kan fint brukes i rommene under sitteplassene. Rumpemassasje og god lyd på en gang.
Sitat av zipp004 Vis innlegg
Jeg har selv koblett subben fra z-5500 til en forsterker, det jeg gjorde var og skru ut subben og koble ledningene til subben og trakk ledningene ut av porten på siden. Men spiller utrolig mye dårligere til meg med denne forsterkern da : (
menmen, så lenge man har musikk skal man vel ikke klage ? : D
Vis hele sitatet...

Det jeg vil tro du har gjort er og da koble ledningene til en høyttaler utgang, som er helt bortkastet da det ikke er sub der.
Bruk en RCA-3.5minijack kabel fra sub utgangen på forsterkeren, og kobl den bakpå kontrollenheten til >5500, da får du ånkli sub slik som jeg gjorde
Du får ikke et bra anlegg hvis du har et budsjett på max 2000kr... Headset som de andre sier er det lureste for deg.
Sitat av duzzyd Vis innlegg
Z-5500 er helt perfekt for deg!
Vis hele sitatet...

Støtter denne