Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2498
Hei
jeg er en som lever av musikk og jeg kan ikke høre på musikk når jeg vil, fordi at når jeg plugger in headset, blir lyden f**ka og jeg på dytte pluggen enten opp eller ned for å få det til å høres litt bedre ut.

jeg spiller og Call Of Duty på pc, og uten lyd, klarer jeg ikke å spille...

er det pluggin-greia kanskje? hvordan fikser jeg det?
Kanskje ledningen inni ikke får kontakt med minijacken? Du kan jo snitte opp den og lodde den, men kan bli vanskelig i.o.m at den antageligvis er ganske tynn..
har hatt samme problem. da var det mini-jack kontakten i PCen som var gåen
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Trenger Hjelp Vis innlegg
Hei
jeg er en som lever av musikk og jeg kan ikke høre på musikk når jeg vil, fordi at når jeg plugger in headset, blir lyden f**ka og jeg på dytte pluggen enten opp eller ned for å få det til å høres litt bedre ut.

jeg spiller og Call Of Duty på pc, og uten lyd, klarer jeg ikke å spille...

er det pluggin-greia kanskje? hvordan fikser jeg det?
Vis hele sitatet...
Prøv ett annet headset for å finne ut om det er pcen eller headsettet som er gåent. Mest sannsynlig er det kontakten i maskina.
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Prøv ett annet headset for å finne ut om det er pcen eller headsettet som er gåent. Mest sannsynlig er det kontakten i maskina.
Vis hele sitatet...
har prøvd flere headset, men nei, det er PCen...
hvor mye koster en reparasjon?
hadde samme problem som deg, det vil si har fortsatt, jeg ble anbefalt å kjøpe et usb lydkort, og det fungerte bra.
http://freak.no/forum/showthread.php?t=182052
Enig med AdolfCartman, hvis du skal reparere må er det store muligheter for at du må bytte hovedkort.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Ser jo ingen referanse til om dette er en laptop eller ikke, hvis ikke er det jo ca null problem å hive inn et annet lydkort, som gir deg haugevis bedre lyd enn den integrerte driten.
Få deg et USB headset! Som f.eks creative sitt arena surround headset.

Du har både headset og mic på samme kabel enkelt & greit ^*
Bare for å stjele tråden litt, er dette et greit headset til gaming, men også god mikrofon til skype/commentaries osv.?
takk for mange gode forslag, hvor mye koster en reparasjon vanligvis?
jeg må få fiksa problemet uansett
har jo garanti og pcen er ikke gammel akuratt... halvt år ca...
Sist endret av Trenger Hjelp; 3. april 2011 kl. 21:10.
Sitat av Trenger Hjelp Vis innlegg
takk for mange gode forslag, hvor mye koster en reparasjon vanligvis?
jeg må få fiksa problemet uansett
har jo garanti og pcen er ikke gammel akuratt... halvt år ca...
Vis hele sitatet...
Er det en bærbar maskin eller stasjoner? selvbygd?

har det vært slik lenge med forskjellige headset? har du sjekket i volumkontroll at headset skal brukes til å sende ut lyd? og er riktige drivere installert?

For meg høres det ut som en garanti sak, Men blir det ikke dekt av garanti så kan det fort koste 800-1200 Kr. men da blir problemet fikset. men å vite hva slags maskin du har blir det mye enklere å finne ut.
sorry, glemte hva slags pc....

en laptop, Acer Aspire 5741G med Realtek HD Audio
Sitat av Asus_eee_pc_900 Vis innlegg
Bare for å stjele tråden litt, er dette et greit headset til gaming, men også god mikrofon til skype/commentaries osv.?
Vis hele sitatet...
Kort sagt, ja. Et bra headset, men mikrofonen kunne vært av litt høyere kvalitet.