Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 781
Jeg har en ps3, en tv og et lydanlegg. Tidligere koblet jeg en HDMI fra ps3 til tven for bilde, og en optisk kabel fra ps3 til anlegget for lyd. men ps3en var på reparasjon, og reparatørene klarte å ødelegge inngangen for optisk lyd, så jeg får ikke lenger inn kabelen.
Derfor må jeg bruke HDMI til både lyd og bilde, men jeg klarer ikke å få det til! Hvordan skal jeg koble?

Forsterkeren heter Onkyo HT-R370
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Og du har ikke tenkt på og gå tilbake og kreve at du skal få fixet utgangen for optisk? Er jo tross alt reperatøren sin feil.
de er så trege til å reparere, vil heller bruke hdmi, det er vel mulig?
Det er mulig ja. Du får inn i lyd innstillingene og isteden for å velge optisk kabel velger du den som står HDMI på.

EDIT:
Her står det ganske greit forklart: http://manuals.playstation.net/docum...diooutput.html
Sist endret av Shudo; 24. mars 2011 kl. 09:35.
Gå i ps3, innstillinger, lydinstillinger / skjerminnstillinger så tar du HDMI og lyd ut der.
har gjort det, men da kommer det lyd fra tven :P og jeg har en hdmi fra tven til forsterkeren
Du har ikke HDMI innganger i forsterkeren din? Hvis du har det så kobler du PS3'en i forsterkeren også må du ha en HDMI kabel ut fra forsterkeren din og i TV'en.. Det skal fungere fint
Kablen må gå fra ps3 til forsterker, så til TV for at det skal funke med HDMI. Ikke en fra ps3 til tv og en fra tv til forsterker.
Akkurat som jeg forklarte over ja :P
Jeg ville nå anbefalt å få den fisket uansett. Det er jo "bare" 1 måned :P Men nå kan vel mitt syn på det være at jeg ikke har hat ps3 en min på flere månder siden hver gang jeg får den tilbake må den inn igjen :P