Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1198
Hei.
Har et spørsmål jeg ikke finner svaret på :P

Har denne skjermen sånn at jeg kan koble ps3 til den via den vanlige røde, hvite og gule kabelen.?
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=490765


Eller må jeg kjøpe en vanlig tv som denne?
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=593197

Takker for svar
Du kjøper en HDMI-kabel.

Hvor langt du skal sitte fra skjermen avgjør om du kjøper TV eller PC-skjerm.
Ser ikke slik ut. Men den har scart. Så du kan koble den inn på en scartovergang.


Edit: Blandet vist litt mellom de to skjermene... Den første du nevner har ikke den muligheten. Så da vil jeg anbefale å kjøre hdmi. Slik som personen over nevner.
Sist endret av sk1ppy; 22. mars 2011 kl. 14:55.
Uansett hvilken skjerm du velger, bruker du HDMI. DVI er så og si det samme, bare uten lyd
du må betale nkr lisens hvis du kjøper tv. jeg slapp ikke unna selv om jeg ikke hadde tv-kanaler da jeg kjøpte tven.
Med PCskjerm kan det bli litt knotete med lyd. Bare så det er sagt.
Spørs på skjermen. Det beste er å ha et annlegg som har optisk inn.

Og anngående NRK lisensen er det bare å be noen som har NRK lisens kjøpe den for deg
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Ferner-Jensen Vis innlegg
du må betale nkr lisens hvis du kjøper tv. jeg slapp ikke unna selv om jeg ikke hadde tv-kanaler da jeg kjøpte tven.
Vis hele sitatet...
Trikset er å registrere kjøpet på en adresse som allerede betaler lisens, være det seg sine foreldre\søsken.
Enda bedre, AtXbYeA.

Men man kommer seg rundt NRKlisensen hvis man vil
Du kjøper selvfølgelig den første, også kjøper du en HDMI kabel i samme slengen, da får du MYE bedre bilde pluss at du slipper det tullet med NRK lisens.

Angående lyden så er det vel ikke verre enn å koble til noen høyttalere? Hvis ikke skjermen har det så har aller fleste skjermer lydutgang. Ett par billige Logitech PC høyttalere er mer enn godt nok for vanlig bruk

Lykke til
Sitat av vikZz Vis innlegg
Du kjøper selvfølgelig den første, også kjøper du en HDMI kabel i samme slengen, da får du MYE bedre bilde pluss at du slipper det tullet med NRK lisens.

Angående lyden så er det vel ikke verre enn å koble til noen høyttalere? Hvis ikke skjermen har det så har aller fleste skjermer lydutgang. Ett par billige Logitech PC høyttalere er mer enn godt nok for vanlig bruk

Lykke til
Vis hele sitatet...
Når fikk de aller fleste skjermer lydutgang?
Min har det, men så har jeg en god del inn og utganger på den. En av grundene til at det var den jeg valgte.

Men mange skjermer med HDMI har i dag en 3.5mm lydutgang.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Trikset er å registrere kjøpet på en adresse som allerede betaler lisens, være det seg sine foreldre\søsken.
Vis hele sitatet...
Jeg bare ringte og sa jeg ikke hadde noe antenne/parabol/gjennom nettet.
Fikk svar at det ikke var noe problem, men jeg måtte si ifra om jeg skaffet meg tilgang på kanaler :P
Sitat av Ferner-Jensen Vis innlegg
du må betale nkr lisens hvis du kjøper tv. jeg slapp ikke unna selv om jeg ikke hadde tv-kanaler da jeg kjøpte tven.
Vis hele sitatet...
What? Det måtte ikke jeg når jeg kjøpte min 40" TV...
Begge deler går an, men jeg anbefaler å kjøpe en TV
Norskehesten
Alden's Avatar
jeg kjøpte tven min i mamma sitt navn men fikk kontroll på døren ikke lenge etterpå... måtte fint finne meg i å betale lisens...
Så de kommer inn og sier: AHA! Tv'en er ikke koblet til noen form for tuner eller kabel. Nei dere må nok betale nrk lisensen uansett, for vi vil ha penger uansett. Er det så og forstå?
Når jeg var på utplassering hos en TV-reperasjonsfirma så måtte de faktisk lodde ut inntaket for antenne på en TV som vi skulle bruke som en test TV for at de skulle godta det.

Gikk derimot veldig fint når jeg ringte inn som nevnt over. De har derimot ikke vert på kontroll, så kanskje de mener jeg må betale om jeg faktisk har mulighet til å koble til noe uansett om jeg ikke har antenne osv..