Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3691
Jeg er et ihugga fotball fan og vil gjerne kjøpe en dreambox slik at jeg kan se det meste av tyrkisk, italiensk, engelsk og spansk fotball.

Kan noen gi meg en grei løsning på hva jeg må kjøpe for å få det til ?
Du bør nesten ha eit nettverk av andre dreambox-eigarar med anna du har tenkt å betale for alle abonnementa sjølv, då er det jo enkelt. Sjekk Dreambox-norge www.dreambox.no, der har du alle dei siste boksane. Men har du tenkt å sette opp dette i eit nettverk eller køyre alle abonnementa sjølv?
Approved
Trådstarter
Har ikke tenkt å betale for de kanalene.. Såvidt jeg har forstått det så trenger man ikke smartkort (med brente hexfiler på) for å se på tv med en dreambox. Man kan finne koder på internett å laste dem ned på dreamboxen. Men hva slags koder er dette? Å hvordan laster man dem inn på dreamboxen? hvis jeg har dette, kan jeg se på de kanalene jeg har lyst på gratis?
som jeg har forstått funker ikke det lengre/veldig vanskelig og tidskrevende. Du må dermed bruke cardsharing sammen med noen, altså dere deler på et abonoment. google det elller noen som faktisk kan noe får forklare
Approved
Trådstarter
Sitat av bjørnar Vis innlegg
som jeg har forstått funker ikke det lengre/veldig vanskelig og tidskrevende. Du må dermed bruke cardsharing sammen med noen, altså dere deler på et abonoment. google det elller noen som faktisk kan noe får forklare
Vis hele sitatet...

Vel, har søkt litt på google om cardsharing, men da finner jeg bare nettsider der de krever penger.. ser også gratis serverere men finner ikke de kanalene jeg har lyst på..

Har alle dreambox mulighet for trådløst internett og cardsharing? Og hva er CCCAM, SoftCam, Diablo Light ? er de slags "smartkort"
trenger ikke nødvendigvis å skaffe dreambox, IPBox ip91hd er f.eks like bra men tusen kroner billigere og har HDmi noe dm800 / 7025s IKKE har (dvi / scart uten lyd). har mulig spdif da men bildet suger hvis du har litt pro tv.

har veldig lyst å kjøpe dette selv, men er usikker på "images" og skaffe disse kodene og komme inn i "ringen" ....
Approved
Trådstarter
Sitat av MoFo Vis innlegg
trenger ikke nødvendigvis å skaffe dreambox, IPBox ip91hd er f.eks like bra men tusen kroner billigere og har HDmi noe dm800 / 7025s IKKE har (dvi / scart uten lyd). har mulig spdif da men bildet suger hvis du har litt pro tv.

har veldig lyst å kjøpe dette selv, men er usikker på "images" og skaffe disse kodene og komme inn i "ringen" ....
Vis hele sitatet...
Er ikke så kjent med IPBox ip91hd.. hvilken dreambox synes dere er best som er billigst?

Lurte på om alle dreambox har mulighet for trådløst internett og cardsharing? Og hva er CCCAM, SoftCam, Diablo Light ? er de slags "smartkort"
Sist endret av Zirto; 26. juli 2009 kl. 21:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Lite råd bare: Dersom du ikke vet hva blant annet en softcam er, så tror jeg ikke du skal kaste deg ut i verden av denne type piratvirksomhet. Det krever litt innsikt, vedlikehold og forståelse, selv om noen setter det opp for deg.

Da jeg kjeder meg litt kan jeg jo like så godt forklare litt

For at du skal kunne se TV, så må du motta koder fra et sted. Dersom disse kodene ikke er "knekt", så kan du benytte cardsharing (som ja, er kortdeling). Cardsharing kan f.eks. bety at naboen din har en server (linux - newcs har gått bort fra windows støtte), med kortlesere og riktig kort som du trenger for å se kanalene dine. På din dreambox kan du legge inn et image, som lar deg legge inn en softcam, som henter kodene fra naboens server.

Med andre ord så må faktisk noen betale for et abonnement ved cardsharing, derfor slipper som oftest ikke du unna heller.

Mister naboen Internett, eller du, så blir TV-en din svart. Kjører du over trådløst, som oftest er ustabilt - så blir det enda mer svart.

Dette krever at du eller noen du kjenner har gode IT-kunnskaper, både innen oppsett av linux, parabol, generell piratvirksomhet (koder, smartkort, brenning, softcam) og nettverksdrifting for et mest mulig stabilt system.

Det finnes andre løsninger rundt samme tema som deling fra DB til DB, spidernettverk, osv.. Men stort sett samme prinsipp.

Største problemet er at dette er "hysjhysj" tema i de fleste forum. Dersom er du meget heldig kan du kanskje finne noen som forteller deg hvordan du gjør alt dette. Men de som kan det har ofte andre ting å gjøre enn å drive opplæring innnen piratvirksomheten

Jeg brukte sikkert 20 timer på google før jeg klarte å sette opp dette selv for noen år tilbake, og jeg har god teknisk innsikt fra før.
Kan man f.eks kjøpe riks-tv abonnement og sette kortet i dreamboxen, så har man TV?
Tvilsomt. Og hva skulle vitsen med det være?
For å bruke dreambox som TV tuner?