Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 6424
Hei på dere.
Tidligere har jeg kun røykt grønnt, en skjelden gang. Nå er jeg i besittelse av to klumper brunlig hasj. Hvordan går jeg fram for å få den røykbar ? Jeg har tilgang til rulletobakk og sigaretter og selvfølgelig papir.
Dette er muligens et dumt spørsmål, men jeg prøver likevel.
Klem fra Betty
Antar du bare skal blandet det? Del opp i små biter, bland det godt sammen. Hva ellers skulle man gjort? Hvis du er usikker på fremgangsmåten anbefaler jeg deg å sjekke youtube. "How to make hash joint" eller noe sånt. Det er nok av folk som liker å filme ting her i verden.
Takk for det nattpatruljen, jeg skal bare få det i små biter og blande det med tobakk.
Uansett blir det ikke i dag .
Klem fra Betty
Alle har hver sin måte å mekke hasj på. Og det varierer fra hasj til hasj.

Jeg pleier å varme og flate ut hasjen slik at den blir så tynn som mulig for så å plassere den på tobakken(bør være tørr ellers roastes) så varme hasjen med lighter til den såvidt begynner og vise tegn til bobler så blande det inn i tobakken raskt. Desto mer av tobakken som blir tildekket av hasj jo bedre smaker resultatet.
Ikke bland det med tobakk, ødlegger rusen totalt. du får en helt annen rus om du ikke bruker tobakk. Bland det med grønt eller røyk det reint i små biter.
måten jeg gjør det på med sigaretter er og toaste dem med en lighter ved å brenne frem og tilbake under sigaretten mens jeg roterer på den så varmen blir jevnt fordelt. Når den har blitt ganske brun så åpner jeg den og tar ut all tobakken av sigaretten på et ark og knuser den litt forsiktig med fingrene. Noen sigaretter har pinner og "hvite ting" som jeg fjerner før jeg klemmer flat en 0,2-0,3 (pr sig) og legger den oppå tobakken, varmer den og gnir den inn før den begynner å brenne, arket kan brettes begge veier for å samle mekket i midten og noen tyber hasj er lettere å gni enn andre så man må bruke varierende kraft i fingrene og med veldig hard hasj må man kanskje klippe den opp med saks.

Hvis jeg bruker rulletobakk klipper jeg den veldig fint med en saks og tar ut eventuelle pinner og "øyer", sånne flate hestesko lignende biter av tobakk og sparer bare på de oppklipte bitene av tobakksstrimler. Skal man røyke bong med veldig fuktig tobakk kan den settes i mikroen ett minutt så blir den lettere å knuse til finere pulver. Mekking er en kunst som er avgjørende for smaken og kvaliteten av bongtrekk og joints, og når man gjør det riktig blir røykeopplevelsen mye bedre en hvis man er dårlig til å mekke.
Fremfor å toaste sigaretten, hvorfor ikke bare sleike langs sigaretten? En våt stripe og stakkaren spjærer som ei kulerunn budeie på julaften Sleik, åpne, tøm
sleike langs sigaretten? blir den ikke bare klissete å våt da?
vet du hvorfor folk roaster en sigarett før de mekker?
Spør deg for å prøve å forstå tankegangen din
Hehe, tenker ikke på å sleike sigaretten som om det var mors beste tallerken. Mer slik du ville limt et rullepapir. En tynn fuktig stripe, så kan du bare åpne sigaretten og tømme den.

Har ingen anelse om hvorfor man skulle toastet (grillet/varmet?) sigaretten i seg selv. Om du liker tørr tobakk skal ikke jeg blande meg borti det. Personlige preferanser har suverenitet
du trenger ikke å sleike på en sigaretten for å åpne den.
det er forresten en grunn til at folk varmer å roster en sigg.
Check it out!
man toaster vel for å få ut noe av nikotinen og parfymen som er tilsatt tobakken. Annet enn det er det vel også litt lettere å blande ut hasj i tørr tobakk så det ikke klumpes opp så lett - kommer ann på typen hasj, dog.
Får vel teste ut ved neste anledning. Kanskje lærte jeg noe nytt i dag og

-Nei, du trenger selvfølgelig ikke det, men det er en veldig enkel og rask måte å gjøre det på.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Personlig "roaster" jeg aldri før jeg mekker fordi tobakken blir knusktørr og blir til pulver når du mekker.
Har røyket hasj i ca 10 år og alle jeg kjenner gjør følgende:
Putter tobakk på bordet, varmer hasjen, legger hasjen oppi tobakken, legger litt av tobakken på hasjen og knørver det sammen mens hasjen fortsatt er varm. Det vil si at det må gå ganske raskt fra du slutter å bruke lighter til du mekekr det sammen.

Hvis du fortsatt er usikker kan du velge å gjøre det på denne måten i filmen også, bare litt mer tidkrevende og ikke like god smak. https://www.youtube.com/watch?v=di35yLRLBJ8
Det går fortsatt ann å høste burot ( https://www.smokableherbs.com/mugwort/ ) hvis du vil tynne ut siggen og gjøre røyken litt lettere.
Roaster siggen til bongmekk & tar en 0.5(uansett kvalitet) å slenger i grindern, grinde grinde grinde, vipps finitos.
Joint tar du 1.5 sigg, 0.5 og presser som ei pannekake, varmer på begge sider og gnir i all tobakken.
Grinder du brunt?
Tusen takk til dere alle for råd og tips.
De to hasjklumpene veier tilsammen 3,5 gram, hvor mange milde jointer blir det sånn cirka ?
Klem fra Betty
Hvis du ikke røyker til vanlig ville jeg ikke brukt mer enn 0,2 og røyka noen trekk og kjent på det. Vent 10 minutter og ta noen trekk til til hvis du ikke får formen du er ute etter. 3,5 g blir mange kosestunder.
Sitat av nattpatrujen Vis innlegg
Grinder du brunt?
Vis hele sitatet...
Jepp i do.
Du kan ogsa varme hasjen litt, for så å snurre den mellomfingrene så du får en lang pølse ish. Så putter du litt tobakk i rullepapiret legger den oppå og legger mer tobakk på toppen, det fungerer også helt fint og er veldig lettvinnt. Jeg hadde prøvd å rulle med 0,1g de første gangene dersom du ikke har noe tolleranse.
JAFFAR: Hvilken type grinder bruker du?
Hvordan fungerer det for grinderen? Mye renhold? Bruker du den om hverandre mellom de to fargene?

Har vært fristet mange ganger, men aldri turt å utsette grinderen for det. Har sett for meg at det blir mye klin.
Sitat av nattpatrujen Vis innlegg
JAFFAR: Hvilken type grinder bruker du?
Hvordan fungerer det for grinderen? Mye renhold?
Vis hele sitatet...
Har brukt random metallgrinder til brunt. Funker til alle typer bruninger, dersom grinderen får stå i fryseren først en stund.
Sitat av nattpatrujen Vis innlegg
JAFFAR: Hvilken type grinder bruker du?
Hvordan fungerer det for grinderen? Mye renhold? Bruker du den om hverandre mellom de to fargene?

Har vært fristet mange ganger, men aldri turt å utsette grinderen for det. Har sett for meg at det blir mye klin.
Vis hele sitatet...

Gjorde det samme selv.
Både grinder av tre og metall.
Det fester seg endel til siden på grindern etterhvert (men dette hoper seg bare opp til å bli en ny hasjklump en kan røyke). Skrape forsiktig av med kniv og good2go.

Hasj og tobakk blir da fordelt fint i jointen og den brenner jevnt nedover hele
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Utoasta sigg smaker dritt i J's og er mye skarpere å trekke ned. Toast, mekk med halve siggen og putt resten i rett før du ruller. Å varme opp hasjen først og gni den inn i tobakken smaker bedre enn små klumper, litt avhengig av type selvfølgelig. De fleste grindere er beregna for weed og det blir bare søl med hasj. Egne hasjgrindere funker kun på visse konsistenser.
Sitat av RosaElefant Vis innlegg
Har brukt random metallgrinder til brunt. Funker til alle typer bruninger, dersom grinderen får stå i fryseren først en stund.
Vis hele sitatet...

- Genialt. Kald grinder, selvfølgelig.

Jaja men sann, det er mye rart man skal lære før man havner i kista
Sitat av nattpatrujen Vis innlegg
JAFFAR: Hvilken type grinder bruker du?
Hvordan fungerer det for grinderen? Mye renhold? Bruker du den om hverandre mellom de to fargene?

Har vært fristet mange ganger, men aldri turt å utsette grinderen for det. Har sett for meg at det blir mye klin.
Vis hele sitatet...
Akryl, trenger bare og rense den 2-3 ganger i måneden. Det bruker jeg saks/kniv til.
Bruker du myk hasj legger du hasjen i småbiter i fryseren før du grinder.
Bruker samme grinder til pot & bønne ja