Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hva er best?
Hasj er best. 193 43,47%
Alkohol er best. 251 56,53%
Stemmegivere: 444. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  268 23695
very impotent freak
Delusional's Avatar
Jeg diskuterte i dag med et par folk i matteklassen hva som var værst hasj eller alkohol. Her er hva jeg har kommet frem til

Alkohol:
Dreper hjerneceller
Bakrus
Kan skape avhengighet
Ødlegger lever

Hasj:
Bedøver hjerneceller
Er ulovlig
Er en gateway drug
Setter seg i fettcellene

Noen som har noe mer å tilføye og komme til en eventuell konklusjon.
Har ikke prøvd hasj, har ikke planer om det, kommer ikke til å gjøre det!

Alkohol e best!
Vil ikke sammenlikne hasj og alkohol da jeg har 2 helt forskjellige syn på dette.
Hasj og alkohol er to forskjellige rusmidler og passer til forskjellige anledninger. Jeg ser ikke noe poeng i å skulle 'rate' de.
hasj kan jo også skape avhengighet, og er 3 ganger mer kreftfremkallende enn røyk.
Enig med Dan.

Driver du med hasj er det lett å begynne med andre stoffer, vi må heller ikke glemme at hasj er ulovlig i norge.Mens alkohol derimot.
Opprinnelig postet av trigger
hasj (...) er 3 ganger mer kreftfremkallende enn røyk.
Vis hele sitatet...
Kan du backe det med kilde(r)?
Opprinnelig postet av trigger
hasj kan jo også skape avhengighet, og er 3 ganger mer kreftfremkallende enn røyk.
Vis hele sitatet...
Canna skaper mer en psykisk avhengighet og alkohol fysisk.
Husk også at fler dør av alkohol årligen enn canna.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av gEEk2oo4
Driver du med hasj er det lett å begynne med andre stoffer, vi må heller ikke glemme at hasj er ulovlig i norge.Mens alkohol derimot.
Vis hele sitatet...
Er ulovlig
Er en gateway drug

Har nevnt det.
Tror ikke det er bevist at hasj er noe gateway drug.
Over lengre tid er hasj mye bedre en alkohol.
Hvis du sammenligner hasj og alkohol i små mengder er min erfaring at hasj er værre, iom. at du blir skikkelig sløv og dum lenge etter rusen har gitt seg.
Derfor har jeg slutta og røyke, syns drikking er mye bedre.
Opprinnelig postet av polk
Kan du backe det med kilde(r)?
Vis hele sitatet...

ja jeg leste det i et blad om cannabis i sommer. det var sånn anti-hasj blad tror jeg. Forskjellen er at røyk hovedsakelig fremkaller lungekreft, mens cannabis gjør det flere andre steder, men jeg husker ikke hvor. tror og du finner siden til de som gav ut bladet på internett en plass. det var norskt da...

Edit: Faen jeg vota feil. kom på hasj er best, og det var litt feil.... hvis den ene stemmen er veldig avgjørende, kan jo crewet hive en vote over til alkisene....
Sist endret av trigger; 2. desember 2003 kl. 17:52.
Hmmm... Hovedulempen med hasj er vel det med psykisk avhengighet, at det er så godt at du bare MÅ tilbake til det..
Har ikke prøvd det og har ingen planer heller, holder med til Alkoholen jeg..
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Aguilera
Hmmm... Hovedulempen med hasj er vel det med psykisk avhengighet, at det er så godt at du bare MÅ tilbake til det..
Har ikke prøvd det og har ingen planer heller, holder med til Alkoholen jeg..
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du dette da når du aldri har prøvd dette da?

Opprinnelig postet av trigger
ja jeg leste det i et blad om cannabis i sommer. det var sånn anti-hasj blad tror jeg. Forskjellen er at røyk hovedsakelig fremkaller lungekreft, mens cannabis gjør det flere andre steder, men jeg husker ikke hvor. tror og du finner siden til de som gav ut bladet på internett en plass. det var norskt da...
Vis hele sitatet...
Du vet å finne objektive kilder...
Hva med et alternativ for "begge er negative"? :P
Angående gateway-drug: alle som har brukt heroin har spist kjøttboller. Tenk litt på det a'!
jeg tror ikke det er gateway-drug. det er bare en god unnksyldning for dumme folk.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av IvIoyner
Hva med et alternativ for "begge er negative"?
Vis hele sitatet...
Dette er en diskusjon om hva som er best av de to, og ikke hva som er lurt å gjøre, jeg ønsket ikke å skape en debatt om det.

Opprinnelig postet av frekkmann
jeg tror ikke det er gateway-drug. det er bare en god unnksyldning for dumme folk.
Vis hele sitatet...
Du er i større risiko for å prøve andre ting enn viss du ikke bruker hasj, du haver jo ikke alltid i bra miljø da.
Sist endret av Delusional; 2. desember 2003 kl. 18:02.
Tror det er lettere å sette røyk og hasj opp mot hverandre
enn hasj og alkohol.

For røyking er jo noe folk gjør hver dag.. det samme blir vel det når man hasjer ?? Eller kan man være en fest hasjer ??

Alkohol er hverfal noe folk gjør når man fester eller i helgene..
man bestemmer selv når man vil røyke hasj da.

ville heller ikke satt opp sigaretter og hasj heller. er stor forskjell på rus. og, hasj trenger ikke å røykes.

very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av weby
Tror det er lettere å sette røyk og hasj opp mot hverandre
enn hasj og alkohol.

For røyking er jo noe folk gjør hver dag.. det samme blir vel det når man hasjer ?? Eller kan man være en fest hasjer ??

Alkohol er hverfal noe folk gjør når man fester eller i helgene..
Vis hele sitatet...
Nå tenker jeg på hasj vs. alkohol i bruk i samme tidsintervaller(med det mener jeg at de er brukt like ofte)...
Hasj = Koselig, avslappende, gjør lørdagskvelden foran tv'en litt mer innteresant. Masse rare følelser. Spennende og meningsfulte diskusjoner. Kose med damen! Musikken blir space.

Alkohol: Stimulerende på en fredagsfest. God selvtillit. Danse og se dum ut på dansegulvet. GODT HUMØR. Artige diskusjoner, der du later som du er med, men du klarer ikke å høre noe ka de andre sier fordi musikken er alt for høy(blir mye nikking) Råpule damen!(eller en annen) Prøve å stjele en bil på vei hjem.
Sist endret av Schizoma; 2. desember 2003 kl. 19:25.
jeg tipper det er en grunn til at hasj er ulovlig og ikke alkohol.
skal heller ALDRI prøve hasj.
Sist endret av Gangztah; 3. desember 2003 kl. 18:45.
Hasj og alkohol er veldig forskjellige. De er bra og dårlige på hver sin forskjellige måte. Jeg stemte alkohol på pollen fordi jeg blir lettere fucked av hasj. Pot går vel ok men en kveld foran tv med meg og hasj blir ikke koselig! Jeg får hjertebank, ubehagelige utavdegsjæl opplevelser og føler at jeg holder på å besvime/ sovne hele tiden. Må anstrenge meg og det føles ut som om annsiktet hovner opp. Men munchies er helt rått da!
gangztah, ja det er en grunn til det.. hasj kom mye senere enn alkohol.

og hvorfor er du lei av folk som sier det er bedre?
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Gangztah
jeg tipper det er en grunn til at hasj er ulovlig og ikke alkohol.
skal heller ALDRI prøve hasj.
i tilleg til det er jeg jævli lei av folk som driver å sier at hasj er så mye bedre enn alkohol.
Vis hele sitatet...
Brennevin ha vært forbudt og, hasj kan bli legalisert, og viss det i det heletatt vurderes å legalisere noe i Norge så kan det umulig være SÅ farlig
jeg tror neppe hasj blir legalisert.. se hvordan det er med tobakk..
Grunnen til at hasj er ulovlig er pga en tulling i USA på 1930 tallet ville ha det ulovlig. Ellers har det vært brukt i Norge siden 1300 tallet.
Opprinnelig postet av felix_poker
Hasj og alkohol er veldig forskjellige. De er bra og dårlige på hver sin forskjellige måte. Jeg stemte alkohol på pollen fordi jeg blir lettere fucked av hasj. Pot går vel ok men en kveld foran tv med meg og hasj blir ikke koselig! Jeg får hjertebank, ubehagelige utavdegsjæl opplevelser og føler at jeg holder på å besvime/ sovne hele tiden. Må anstrenge meg og det føles ut som om annsiktet hovner opp. Men munchies er helt rått da!
Vis hele sitatet...
Røyker du veldig mye om gangen da? For mye er ikke alltid bra, om man ikke vil bli _veldig_ skev da
Ekte normenn drikker ØL!
Jepp, så moralen er: Røyk hasj
Man er mer smooth med damene når man drikker alkohol. Dog ikke for meget, vel å merke.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Phun Q
Man er mer smooth med damene når man drikker alkohol. Dog ikke for meget, vel å merke.
Vis hele sitatet...
Du blir ikke mer smooth med damene det er du som tror du er mer smooth med damene de eneste damene du kan få på fylla som du ikke kan få ellers er de som er enda mer skita, de andre damene er du da for full til å legge an på. Alkohol er sløvende og du vil mest sansynig aldri finne ut noe genialt mens du er full, hasj på den andre sidenen ikke sløvende på den samme måten (ved mindre folk er grise skiff). Jeg vil si at hasj lager et mer sofistikert miljø i kontrast til alkohol som bringer frem mange "instinkter" som er kjent for menneskeheten som privitive. På de andre siden ligger hasj en stund i systemet, og det er sagt at piloter ikke kunne lande fly 24 (eller var det 48) timer etter de hadde vært i rus, dog er det mest sansynlig ikke noen trussel for mannen i gata at han er litt småskeiv noen timeretterpå. Moralen i dette må være: Ikke sitt må med fly fra Holland.

Jeg er enig i noe av det jeg skriver, men skriver og noe for å provosere for å få folk til å forsvare enten hasj eller alkohol, og fortelle alt det flotte de ene siden har å by på og fulstendig undergrave den andre!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Selv om alkohol kan være gøy så lenge man ikke får i seg for mye (litt vin i helgen med en venninde feks?) og helt klart fungerer veldig bra i kontrolerte former, så har det desverre en tendens til å skli litt ut.

Det er alt for mange som skader seg eller andre når de har litt for mange pils innabords! Dette er syns for et egentlig ganske greit rusmiddel (hvis man ser bort ifra skadene og sykdommen som følger rusen) og jeg syns at selv om alkohol ikke er mitt favoritt-rusmiddel så bør man ikke slakte det. Det er som oftest, som med alt for mange andre stoffer, brukeren og ikke stoffet er det noe galt med.

Hasj føler jeg skaper en lignende atmosfære som den Delusional beskriver, mange rare diskusjoner med utrolig avansert terminilogi som har utsprunget når jeg har vært ruset på cannabis iallefall. Det som er med hasj i forhold til feks alkohol er at du er så godt som klar i toppen og hvis det skjer noe alvorlig så klarer man "snappe" ut av det med en gang. Man gjør ikke så mange totalt idiotiske ting i hasj-rus heller...
Gangztah: Tufs. Hvorfor er du "så sykt lei av folk som bare er dumme og sier hasj er bedre enn alkohol" når du aldri har prøvd det eller tenkt til å prøve det?

Det er nok heller ingen spesielt god grunn til at hasj er ulovlig og alkohol ikke, så bruk hjernen din og tipp igjen.

Og som nok et lite argument for seg selv til ditt ekstremt intelligente bidrag til denne tråden, så vil jeg si "Gå og drikk deg dritings". Takk for meg.
rdxz: syns ikke du kan klage på at jeg uttaler meg negativt om noe som faktisk er ulovlig når jeg ikke vil prøve ulovlige ting.
hvem vet, kanskje blir hasj lovlig, men så kommer et syrehue og sier at syre er så mye bedre også har du det igang.

hvorfor jeg er lei av "liberalister" som er så jævli for hasj?
er lei av å høre , det er sikkert dere også(bare motsatt).
Sist endret av Gangztah; 3. desember 2003 kl. 18:47.
Du får sagt det, Gangztah
Hvordan kan du uttale deg så sikkert og negativt om noe du ikke har peiling på Ganztah?
fordi norge er et fritt land.
aksepter at jeg ikke liker hasj, uten å ha prøvd det.
Jeg aksepterer ikke å bli kalt idiot, basert alene på dine tydeligvis manglende kunnskaper om hasj. Så det kan du bare glemme!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Gangztah: Er en stoor forskjell på å argumentere negativt og usaklig da.
Opprinnelig postet av Dan
Husk også at fler dør av alkohol årligen enn canna.
Vis hele sitatet...
Har kanksje noe med at "alle" drikker alkohol, men bare et fåtall røyker hasj.
Opprinnelig postet av Dan
Canna skaper mer en psykisk avhengighet og alkohol fysisk.
Husk også at fler dør av alkohol årligen enn canna.
Vis hele sitatet...
Er dette prosentvis eller tallene du ser på? Må huske på at det er fler som driver med alkohol en canna der ute...


Gangztah: Du kan enkelt og greit ikke uttale deg om noe du ikke har prøvd før... En kar som f. eks. drikker alkohol, men røyker ikke hasj kan ikke komme med konklusjonen at alkohol er bedre en hasj uten å ha prøvd det... Prøv før du kommer med slike beslutninger.
Sist endret av ^V|per^^; 3. desember 2003 kl. 16:41.
Opprinnelig postet av Gangztah

i tilleg til det er jeg jævli lei av folk som driver å sier at hasj er så mye bedre enn alkohol.
Vis hele sitatet...
Vel, jeg er lei av folk som driver å sier at alkohol er så mye bedre å sunnere enn Cannabis.

Angående "gateway-drug". Hvilket rusmiddel tror dere flesteparten av ungdommen debuterer med før de eventuellt går videre til andre ting? Svaret bør vel være klart, og det er ikke cannabis!

Jeg tror at en legalisering eller avkriminalisering av cannabis vil være med på å senke antall tyngre rusmisbrukere, da man vil slippe den illegale trafikken og trenger derfor ikke kontakte den lokale dealeren sin for å få kjøpt noe cannabis. Se for deg at denne dealeren også tilbyr sine kunder amfetamin og knips, og da er ikke veien lang til ett farlig misbruk. Dette er noe vi kunne unngått ved et statskontrollert salg av cannabis!

trigger: Hasj mekkes sammen med tobakk før det røykes, og såvidt jeg vet er det kun tobakken som er kreftfremkallende og dødelig. Finn ett eksempel på personer som har omkommet eller blitt alvorlig syk der røyking av cannabis er årsaken.
Sist endret av Thysanoptera; 3. desember 2003 kl. 16:41.
Det er nokk større tjangs i de fleste tilfeller at noen kommer å spørr om de skal ha en sup en om de skal ha et trekk ja...
Opprinnelig postet av ^V|per^^
Det er nokk større tjangs i de fleste tilfeller at noen kommer å spørr om de skal ha en sup en om de skal ha et trekk ja...
Vis hele sitatet...
Hva er en "sup" ?
en "tynn" en. shot, drink osv.
jeg trekker tilbake at jeg kalte dere idioter, jeg velger å si at jeg er veldig uenige.
Gangztah: Dersom du er uenig med det som forekommer på rusmiddel forumet, kan du bare gi blanke faen i å lese om det som stå der. Ignorer det! Tror nok det er mange som ikke liker det du liker, men det merker du ikke alltid fordi de har lært at det går an å holde kjeft om noe også.

Råder deg til å begynne å holde kjeft i fra nå av anngående slike ting, ellers....
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Gangztah
rdxz: jeg har igrunn bare lyst til å skjelle ut dophuet ditt, men da kommer du bare med noe piss om at, åhh, du er så usaklig eller noe annet PISS.
syns ikke du kan klage på at jeg uttaler meg negativt om noe som faktisk er ulovlig når jeg ikke vil prøve ulovlige ting.
hvem vet, kanskje blir hasj lovlig, men så kommer et syrehue og sier at syre er så mye bedre også har du det igang.

hvorfor jeg er lei av idioter som er så jævli for hasj?
fordi jeg ikke vil diskutere med hasjuer, noe som f.eks rdxz får meg til å gjøre.jeg driter langt i om dere hasj gutter som uansett ikke får den opp fordi dere er stein, syns jeg er en idiot fordi jeg syns dere er idioter. (gjelder i hvertfall rdxz).
Vis hele sitatet...
Hva gjør han til et dophode da dersom han røyker hasj 3 ganger i måneden er han et dophode da? Drikker du alkohol 4 ganger på en måned er du alkoholiker?

At noe er ulovlig betyr ikke det at det er dårlig, det betyr at det kan være dårlig. Homofili var ulovlig, er det dårlig? Noen mener det ja, men det er mange som ikke mener at det er slik. Hviss du ikke vil diskutere med hasjhuer så tror jeg ikke at det er så mange du kan diskutere med på nFF ettersom det er mange som ved anledning røyker hasj, sniffer cola og knasker E.

For meg virker det som du har basert alle dine holdninger til fordommer og hva almenheten sier. Redd for å ikke følge folkemengden? Redd for hva de skal si? Redd for det ukjente? Du fremstår som en total idiot når du skal argumentere mot en sak du ikke har den fjereste anelse om hva dreier seg om, du har basert alle dine meninger på hva andre har sagt og du har ikke gjort opp status basert på det du har inne av objektive data, du må klare å se en sak fra flere en en side, en sak har (nesten) alltid flere sider. Hør på hva andre sier og ikke vær så trangsynt


Opprinnelig postet av DarkStaar
Jeg tror at en legalisering eller avkriminalisering av cannabis vil være med på å senke antall tyngre rusmisbrukere, da man vil slippe den illegale trafikken og trenger derfor ikke kontakte den lokale dealeren sin for å få kjøpt noe cannabis.
Vis hele sitatet...
Som i f.eks. Holland, færre heroin ODer, og generelt færre rusbrukere av mer skadlige droger.

Opprinnelig postet av Johan
Har kanksje noe med at "alle" drikker alkohol, men bare et fåtall røyker hasj.
Vis hele sitatet...
Det er tl dags dato ingen som har hatt død som direkte følge av hasj, det blir som med røyk.
tror ikke jeg har vondt av å følge folkemengden på akkuartt denne her.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Gangztah
tror ikke jeg har vondt av å følge folkemengden på akkuartt denne her.
Vis hele sitatet...
Hva gjør deg så jævlig sikker på dette da? Dersom hele folket sa at jorda var flat ville du ttrodd dem da? Dette er et faktisk tilfelle...