Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3628
Jeg har tidligere fått høre at man kan kjøpe Cannabis fra Nederland som man kan ta med lovlig inn til Norge, forutsatt at mengden reflekterer at det er til personlig bruk. Jeg fikk også en slags bekreftelse på det i denne tråden.

Så det jeg lurer på er om noen har mer informasjon om dette? Kontakter man bare en sertifisert lege i Nederland, eller trenger man også en godkjennelse fra en lege her i Norge? Hva slags mengder er det snakk om?

Hadde satt stor pris på mer info og eventuelle erfaringer
Slik jeg har forstått det må du finne deg en lege her Norge som sender deg til en lege i Nederland som så skriver ut resept,
Om det ikke er endret kan man ha med 30g per tur som skal holde i 1 mnd.

Kontakt din fastlege(eller annen lege om din faste er helt A4)
Du kan kontakte lege i nederland og viss dere blir enige så kan han skrive resept på bedrocan til deg. Du kan ta med en ukes forbruk (nye regler) men det er ikke spesifisert kor mye du får utskrevet per dag, det vil si at legen kan skrive resept på fem gram til dagen da har du 35 gram du kan lovlig ta med hjem til Norge. Kjæresten gjor det må si det var litt stress å fiksa alt detta men hun fikk det hun ville, uten anbefaling fra norsk lege. Vil du ha en måneds forbruk må du kontakte norsk lege og få anbefaling.
Sitat av Viking85 Vis innlegg
Slik jeg har forstått det må du finne deg en lege her Norge som sender deg til en lege i Nederland som så skriver ut resept,
Om det ikke er endret kan man ha med 30g per tur som skal holde i 1 mnd.

Kontakt din fastlege(eller annen lege om din faste er helt A4)
Vis hele sitatet...
Jeg tror jeg har hørt at en kan kjøpe 90g som skal holde for 3 måneder?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Du må ha en sykdom som cannabis er et godkjent lindrende middel mot. Det er en webside med oversikten her.

Du må ha prøvd andre lindrende stoffer og vise til at de ikke har hatt brukbar effekt i ditt tilfelle. Denne dokumentasjonen tar du med deg til en nederlandsk lege og så får resept.


Det er klart mange trenger dette som lindrende medisin, og jeg mener ikke at jeg vet alle faktaene i din situasjon. Men det er ikke slik at du kan ta deg bruk av denne ordningen bare for å bruke det rekreasjonelt.
Ting jeg har lurt på; I USA om du får medisinsk cannabis så får du gå i sjappa og velge ut den strainen du ønsker utifra hva effekt du har lyst på.
I Nederland er det vel ikke vanlige strainer du får tilgang til? Er vel et par produkt dyrket for medisinsk effekt, og som nødvendigvis ikke gir den samme rus effekten som vi forbinder med cannabis(?). Er vel ingen her som har prøvd det medisinske tilbudet i Nederland? Om så hadde det vært interessant og hørt hvordan effekt det har.