Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 1718
Ved min side står det en gammel Pentium 90 med 40MB-RAM som for øyeblikket bare samler støv. Plutselig en dag fikk jeg en ide: "Jeg legger inn Linux på den!"

Men så kom et lite, stykt problem og stoppet meg; hvilken Linux distribution er best egnet for en så gammel PC? Vet ikke helt hva jeg skal bruke den til enda, men det blir no' programmering
rekylvinyl.no
Du kan kjøre hva du vil av distroer på den.
Men om du skal kjøre X på den, kan det gå litt trengt, men det går.
Peanut Linux egner seg nok helt perfekt!! www.linuxiso.org

PS: tror ikke x kommer til og gå så perfekt, men hvis du absolutt MÅ ha x, bruk Xfce3 @ www.xfce.org
http://www.xfce.org/user-screenshots/Mark-large.jpg

Litt off topic, men:
Det måtte vært fett å kunne lage gfx som på denne screenshot'en...
Trådstarter
97 0
takk for responsen

laster nå ned Peanut Linux forå se hvordan det går
du kunne jo fortalt hva du skal med den og slikt da? har du fast linje f.eks eller hva?
slackware uten tvil Mest ytelse ut av hardwaren din...
Kjører slack på en p75 på jobb. Går fint.
Har ikke prøvd med kde though.. Ikke nok diskplass
Better than thou.
Opprinnelig postet av tore-
du kunne jo fortalt hva du skal med den og slikt da? har du fast linje f.eks eller hva?
Vis hele sitatet...
Ja, han har fastlinje. Tipper at han skal bruke den til testeserver for div. webscripting ol.
har slackware på en 486 dx2/66 med 16 meg ram og 1 gb disk, går helt fint det.. tar _litt_ tid å kompilere kjerna dog.
debian kjører helt fint på en 468/dx66 med 48mb ram og noen gb harddisk.
Trådstarter
97 0
Du har så rett så Carlo. Jeg har Telenor's billigste ADSL (384/128), og den kommer troligvis å bli brukt til webscripting og programmering (C & C++).Om det hjelper noe så er harddisken på 1GB.

Får ta og lastse ned slackware så fort jeg kommer hjem, sitter nå på skolen
Better than thou.
Slack er vel ganske stort er det ikke? Har slack på 8.0 eller 8.2 på cd her. Tror ISO'en var 800 mb liksom.. Forøvrig så har Erik det, bare spør om å få låne av ham eller no.
Slack er vel ganske stort er det ikke?
Vis hele sitatet...
Du velger jo selv hva du skal installere, og når du skal bruke den til server så installere du ikke noe X stasj. Slack instalasjonen mine er på ca 250 Mb, kan få den mye mindre hvis du vill.
hvordan er debian? tenker til workstation bruk, er det så at man nesten mp kunne C koding for å bruke det? mener det var en som sa det
Red Hat er mye mer fuqx0r viss du skal ha et lite OS. Det er det som er så storkos med slackware, du kan velge absolutt alt av hva du vil ha inn, og hva du ikke vil ha inn.

Selv kjører jeg slack på en 486sx25 med 16 ram (får inn mer ram snart). Den er på http://knight.mine.nu og kjører knallstabilt..
jeg kjører en mini distro av red hat, ikke sammensatt av meg though:
www.clarkconnect.org - lurer hva den heter nå?

3:34pm up 12 days, 23:22, 0 users, load average: 0.04, 0.07, 0.02 !
debian er nok litt vanskelig ja.
jeg klarte aldri å få satt opp nettverkskort/internett på det.

slack var mye lettere å sette opp enn debian synes jeg iallfall.
men slack støtter ikke net install eller hva jeg har oppfatta
rekylvinyl.no
Opprinnelig postet av tore-
men slack støtter ikke net install eller hva jeg har oppfatta
Vis hele sitatet...
jo, det gjør det.
du kan installere fra en nfs-server.
del slack filene og du er igang.
For å ha debian, så er det nesten et must å kunne C progging...
Opprinnelig postet av Prazor
For å ha debian, så er det nesten et must å kunne C progging...
Vis hele sitatet...
Hvorfor det ? Trenger da ikke kunne programmere C for å bruke debian..
Då är det ju perfekt för Veneficuz

Han skulle bruke den til progging...

/Zappa
Trådstarter
97 0
FAEN! hadde nettopp skrevet en genial (og lang) reply og idet jeg presser "submit reply" så klikker Internett!

Så her kommer en kort version:
Tviler på at mine kunskaper om C er nok får å legge inn Debian. Kan nesten ikke noe untatt det mest grunleggende, men jeg skal snart lære meg resten for å så ta kontroll over verden

Har fått lagt inn Slack nå og det ser ut til å virke bra... musen funker bra i bash, men fyker rett opp i et hjørne om jeg prøver å bevege den i KDE eller GNOME Også virker ikke nettet på den, men det fikser jeg sikkert snar
Jag har haft samma problem med en bärbar Dumpaq och det visade sig att om man i BIOS satte att den ska fungera både med Interne (styrpinne) och extern mus samtidigt så fuckar X och musen gör precis så.

Har även fått detta felet när man har kört felaktiga musinställningar (PS/2 mus istället för seriell....) pröva med lite olika inställningar.

Det enklast du kan göra för att ändra tror jag faktiskt är att köra Xconfigurator och där välja de olika mustyperna...

Lycka till...

/Zappa