Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 789
Hvorfor er min maksimale nedlastningshastighet via utorent rundt 800kb/s ?
Når jeg tar speedometer testen på itavisen får jeg 6,3Mbit/s i nedlastning, noe som skulle tilsvart 6300kb/s?
Nei. Mbit er ikke det samme som "megabyte per sekund". Får du 800kb/s på en 6,3Mbit-linje, så er vel det rundt den hastigheten du skal ha.
Det er åtte bits i en byte. Det betyr at du må dele 6300 på 8 for å få antall kilobyte per sekund, altså 787,5. Du laster ned med korrekt makshastighet.
800 kb/s er forresten 100 kB/s. Du mener sikkert at du får 800 kB/s.
Det ser riktig ut ja, sitter på en 5/1 linje og har rundt maks 450 ned.
det jeg sliter med er at jeg har 54 mbps på rutern, men nedlastninga er bare 200 kb/s er dette korrekt?
Sitat av 1nameless Vis innlegg
det jeg sliter med er at jeg har 54 mbps på rutern, men nedlastninga er bare 200 kb/s er dette korrekt?
Vis hele sitatet...
Jeg håper virkelig du kødder nå, men om du ikke gjør det, 54 mbps, det er hastigheten internt i nettverket ditt. Dvs. at du kan overføre med opptil 54 mbps hastighet fra PC til valgfri enhet i nettverket ditt, men ikke fra PC ut i det store nettverket, der du har ca 2mbit hastighet ~ 200kbyte per sekund som du sier.
Sitat av Zaprimus Vis innlegg
Jeg håper virkelig du kødder nå, men om du ikke gjør det, 54 mbps, det er hastigheten internt i nettverket ditt. Dvs. at du kan overføre med opptil 54 mbps hastighet fra PC til valgfri enhet i nettverket ditt, men ikke fra PC ut i det store nettverket, der du har ca 2mbit hastighet ~ 200kbyte per sekund som du sier.
Vis hele sitatet...


så ingen ting og gjøre? bare og kjøpe ny ruter?
Hvordan vil det hjelpe med ny router? Bredbåndet ditt blir ikke kjappere av den grunn.
Ønsker du å laste ned kjappere må du heller skaffe deg raskere bredbånd.