Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2704
Mulig jeg skriver under feil kategori nå, men tenkte at Valium er et legemiddel som blir brukt en del til rus, og dermed er det den kunnskapen jeg søker her.

Har fått utskrevet Valium mot flyskrekk, da jeg skal på en 14 timer lang flytur nå om litt. Jeg har planer om å teste en pille før jeg er på flyplassen, bare for å se hvordan jeg reagerer. Min mor bl.a går i koma i mange timer. Min skepsis rundt dette kommer av min reaksjon på hasj. Jeg har prøvd dette ved flere anledninger, og jeg blir bare sittende å stirre i en vegg i flere timer(dette var med invortes bruk). Men blir utrolig svimmel, hele rommet snurrer, jeg glemmer så fort at jeg ikke husker hva jeg sa før jeg har avsluttet en setning, og får helt hetta. Jeg aner ikke om dette kan sammenlignes med Valium. Men tenker at begge gir(noen iallefall) litt "gi-faen" følelse. Det skal også sies at kroppen min er super sensitiv på koffein, nikotin, alkohol osv.

Burde jeg teste bare en halv pille først? Jeg er ikke keen på å sitte der å ha det ubehagelig og få hetta bare. Noen som har erfaring?
hvor mange mg er hver pille på? 5mg?
og hvordan reagerer du på 1 enhet alkohol?

cannabis (hasj) er noe helt annet enn benzo (valium) btw, og du vil ikke reagere lignende på disse to, derfor jeg spør hvordan du reagerer på 1 enhet alkohol..
Sist endret av Munted Artist; 27. januar 2020 kl. 20:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ja, du burde teste bare en halv pille først. En halv pille vil nok gi nok lett gi deg den gi faen-effekten du prater om. Husker jeg fikk en valium av tannlegen for mange år siden og når jeg skulle reise meg etter å tatt den så ramlet jeg rett i gulvet da beina mine var helt slappe. Så for en som aldri hadde tatt piller før så smalt en valium ganske bra! Jeg tror nok ikke du vil få hetta av valium altså, aldri hørt om noe sånt før. Blir nok bare rolig uansett hvor sensitiv en skal være på forskjellige ting.
Trådstarter
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
hvor mange mg er hver pille på? 5mg?
og hvordan reagerer du på 1 enhet alkohol?

cannabis (hasj) er noe helt annet enn benzo (valium) btw, og du vil ikke reagere lignende på disse to, derfor jeg spør hvordan du reagerer på 1 enhet alkohol..
Vis hele sitatet...
Det er 5mg ja. Hvordan jeg reagerer på 1 enhet alkohol kan variere veldig(uten noen sammenheng jeg har kommet frem til). Men kan bli litt ør og svimmel aav bare en enhet. Det skjer en god del ganger.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du detter ikke i noe koma av 5mg diazepam. Det er standard flyskrekkdose, selv til damer på 50kg.

Hasj innvortes er mye, mye mer heavy
Sitat av Nevo Vis innlegg
Det er 5mg ja. Hvordan jeg reagerer på 1 enhet alkohol kan variere veldig(uten noen sammenheng jeg har kommet frem til). Men kan bli litt ør og svimmel aav bare en enhet. Det skjer en god del ganger.
Vis hele sitatet...
da er det mye mulig det skjer med en 5mg valium også, så test hjemme en dag du har tid og husk at effekten lett varer ut neste dag også.
5mg er ikke mye, den angstdempende effekten du får av det vil jeg tippe er det samme som ca 0.5-1 enhet alkohol, men på 5mg valium vil du ikke kjenne deg rusa selv om andre rundt kan oppfatte deg som om du går litt i "koma".
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
da er det mye mulig det skjer med en 5mg valium også, så test hjemme en dag du har tid og husk at effekten lett varer ut neste dag også.
5mg er ikke mye, den angstdempende effekten du får av det vil jeg tippe er det samme som ca 0.5-1 enhet alkohol, men på 5mg valium vil du ikke kjenne deg rusa selv om andre rundt kan oppfatte deg som om du går litt i "koma".
Vis hele sitatet...
Nja, det konner seff an på kroppsvekt og andre faktorer, men om du er nogenlunde normalvektig vil du i de fleste tilfeller vil du kjenne noe.
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du detter ikke i noe koma av 5mg diazepam. Det er standard flyskrekkdose, selv til damer på 50kg.

Hasj innvortes er mye, mye mer heavy
Vis hele sitatet...
Om man ikke tåler noen av stoffene, så kan det tydeligvis det. Som bl.a min mor tåler ikke Valium i det hele tatt.

Sitat av Munted Artist Vis innlegg
da er det mye mulig det skjer med en 5mg valium også, så test hjemme en dag du har tid og husk at effekten lett varer ut neste dag også.
5mg er ikke mye, den angstdempende effekten du får av det vil jeg tippe er det samme som ca 0.5-1 enhet alkohol, men på 5mg valium vil du ikke kjenne deg rusa selv om andre rundt kan oppfatte deg som om du går litt i "koma".
Vis hele sitatet...
Hva mener du nå? Jeg har aldri fått noen angstdempende følelse av alkohol.
Sist endret av Nevo; 27. januar 2020 kl. 20:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Altså på en fjorten timers flytur ville jeg tatt 5mg valium, dette er en helt normal terapeutisk dose som du vil tåle fint om du er frisk og rask ellers, kan bli litt døsig men overstadig pillestein vil du neppe bli. Hvis du bare har fått et par stykker ville jeg spart dem til reisen og ikke kastet bort på å prøve hjemme og risikere og ikke ha nok til flyturene dine (regner med du skal fly tilbake også) hvor mye fikk du da?
Trådstarter
Sitat av fesk_ Vis innlegg
Altså på en fjorten timers flytur ville jeg tatt 5mg valium, dette er en helt normal terapeutisk dose som du vil tåle fint om du er frisk og rask ellers, kan bli litt døsig men overstadig pillestein vil du neppe bli. Hvis du bare har fått et par stykker ville jeg spart dem til reisen og ikke kastet bort på å prøve hjemme og risikere og ikke ha nok til flyturene dine (regner med du skal fly tilbake også) hvor mye fikk du da?
Vis hele sitatet...
Fikk et brett, dvs. 25 stk. Så tenker jeg tester en uansett.
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du tester hjemme tviler jeg på at du merker noe som helst, annet enn at du sovner godt når du skal legge deg. Dette fordi du ikke har angst. Tar du valium i angstsituasjon er trolig eneste effekt at du får dempet angsten noe, og kanskje blir litt trøtt.
R.i.p 23.04.2021
5mg valium x2 er det jeg bruker når jeg skal fly lengre distanser. Altså en 5mg tablett før jeg går på flyet, og eventuelt en 5mg til vis jeg er på flyet lenger en 12t. En 5mg vær 6t ca.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva sier man til legen for å få valium for flytur? Legen min er mad streng på alt som heter piller
R.i.p 23.04.2021
Snakk sant,at du får noia og angst av og fly.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva sier man til legen for å få valium for flytur? Legen min er mad streng på alt som heter piller
Vis hele sitatet...
Mulig å bytte lege opp til 2 ganger pr. Kalender år.
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du er skeptisk til å fly og skeptisk til medisin mot flyskrekk? Hvis du er så sinnsykt skeptisk til valium bør du droppe å fly. Snakk om å konstruere problemer.
Sitat av Nevo Vis innlegg
Fikk et brett, dvs. 25 stk. Så tenker jeg tester en uansett.
Vis hele sitatet...
Haha fett, aldri hørt noen få så mye for én reise men da er det bare å teste hjemme (: kjør'a
Slapp helt av. Ikke vær skeptisk til Valium. Bruk det som legen sier. Mange bruker denne medisinen til Flyskrekk.
Valium er en veldig bra medisin som hjelper mange men dessverre blir den lett misbrukt.
Skulle ha vært lov å kjøpe diazepam uten resept mener jeg
Sitat av La vida loca Vis innlegg
Slapp helt av. Ikke vær skeptisk til Valium. Bruk det som legen sier. Mange bruker denne medisinen til Flyskrekk.
Valium er en veldig bra medisin som hjelper mange men dessverre blir den lett misbrukt.
Skulle ha vært lov å kjøpe diazepam uten resept mener jeg
Vis hele sitatet...
altså jeg er helt for legalisering av alle rusmidler til personlig bruk til voksne folk, men ikke faen om folk flest norge er klar for reseptfrie benzo's enda.

det vil være mer enn nok jobb å hjelpe de få ekstra som utvikler et alvorlig problem til at ethvert "nytt" lovlig rusmiddel som blir introdusert til samfunnet til å kunne si at det er forsvarlig å legalisere alt på en gang.

samfunnet.. vi deler det og alle er forskjellige, men må passe inn i det på en el annen måte.
så der noen er svake må vi andre hjelpe bære og vice versa.

kjipt som det føles tenker jeg vi bør fortsette en "slow approach", la folk bli informert skikkelig i sitt eget tempo så de kan danne sin egen mening og heller insistere på informasjon ovenfor slike folk vs å fremme "legalisering av et rusmiddel jeg liker", og skjer det så er vi ca i mål da alt av rusmidler ville vært bedre for samfunnet generelt om det var i lovlige regulerte former vs hvordan det er nå.
Sist endret av Munted Artist; 29. januar 2020 kl. 08:24.
Knowledge is power
Madrox's Avatar
22 4
Kommer nokk til å gå helt fint som de sier over her, men når du tester den hjemme og ikke har angst vil du ikke merke mye, kansje sløv eneste. Det er først når angsten er der man kjenner effekten av valium og lignende(unless en får seg et klikk å knasker en neve da).

Tipper den vil gjør susen for flyturen! Statistisk sett er det å fly noe av det tryggeste man kan gjør, farligere å ta bilen til butikken! Have a safe flight and enjoy! PS: Behold det brettet valium KUN til når du trenger det, jævli lett å bli avhengig av.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Trådstarter
Melder om at valium ikke gjorde susen på noe som helst. Verken muskelavslappende, beroligende eller angstdempende. Heller ikke med doblet dose
Kom ikke som ei bombe, valium er oppskrytte greier gitt.
Sitat av Nevo Vis innlegg
Melder om at valium ikke gjorde susen på noe som helst. Verken muskelavslappende, beroligende eller angstdempende. Heller ikke med doblet dose
Vis hele sitatet...
dobbel dose, altså 10mg? må selv oppi 20-30mg for å kjenne noe, men jeg har litt toleranse pga jeg drikker alkohol.

hadde du testa det først som du sa og skrevet her hadde du fått hjelp til å nå effektiv dose for deg, for valium vil "gjøre susen" for alt du beskriver ved riktig dosering, og det florerer med folk her på freak som kunne ha hjulpet deg trygt gjennom det..

ved alvorlig angst osv kan leger gi opptil 60mg daglig til en uten toleranse t.o.m (kilde), hadde du tatt den dosen hadde du nok ikke huska de første dagene av ferien engang