Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3395
Hello freaks

Var tilfeldigvis innom GameStop mens jeg venta på bussen her en dag. Fikk øye på Pokemon X og Y. Damn! Jeg fikk lyst til å spille pokemon igjen. Vokste opp med Pokemon blue, silver og sapphire.

Vurderer å kjøpe meg en Nintendo 3DS XL. Noen som vil dele erfaringer?
Er en sånn type som hater å kjøpe konsoller sent i deres levetid. Har nintendo noe nytt i farta, eller vil 3DS XL leve i noen år til? Foretrekker å kjøpe nyutgitte konsoller for maksimalt levetid.

Noen andre spill som er "must have?"
Thanks!
Sist endret av Fiskekakehatt; 2. desember 2013 kl. 20:30.
Jeg kjøpte meg 3DS XL rett før X og Y kom ut, og jeg angrer ikke et sekund på det! Ser også nå at Expert har tilbud med 3DS XL og Super Mario 3D World(?) til 1499,-, men det finnes sikkert bundles med X og Y også til rundt samme pris.

Ang. om det kommer noe nytt, så vet jeg ikke, men XL utgaven er jo ganske så ny da.
Er vel lite trolig at det kommer noe nytt i løpet av nermeste framtid, jeg kjøpte i midlertid den vanlige 3DS'en et par måneder før XL ble annonsert... jeeey.

Uansett, så vil jeg påstå at den er verdt pengene. Det har kommet ut mange virkelig solide spill til denne (I allefal etter min smak) og i tilleg så er den jo veldig grei og ha med seg over alt, batteriet varer timesvis.
Noen spill jeg anbefaler (Skriver i parentes hva jeg fikk tak i de som, noen finnes desuten som både kort og download)
Super Mario 3D land (kort)
New Super mario bros 2 (kort)
Luigis mansion 2 (kort)
Zelda ocarina of time 3D (kort) -Skal i allefal kjøpe det nye som kommer også, er det link between worlds det heter?
Art of balance touch (download)
Plants vs zombies (download)
Jeg henger med på de andre, fikk meg en 3DS ikke så lenge etter at den kom, og i tillegg til spillene i posten over kan jeg anbefale Mario Kart 7, Zelda: A Link Between Worlds, Pokemon Y og Paper Mario: Sticker Star er meget godt utvalg av fantastiske spill til 3DS!
3DS anbefales på det sterkeste! Er etter min mening en konsoll med veldig mange gode eksklusive spill. Gidder ikke å skrive mye mer, sitter på tlf.


KJØP.
Det spørs om det kommer noen ekte etterfølger til 3DS på en stund, men det er godt mulig at det kommer en oppdatert versjon (á la 2DS eller 3DSXL) i løpet av det neste året. Du kan fortsatt spille alle de samme spillene, så det spiller ingen rolle sånn sett.

Ellers anbefaler jeg sterkt å kjøpe en. Jeg kjøpte den med en gang den kom ut, og har aldri angret (selv om jeg betalte 2500kr for den uten spill når den var ny!). Det er utrolig mange gode spill å velge i, fra Zelda til Mario til Pokemon til mye annet snadder. Husk at du også kan spille vanlige DS-spill på den, så du kan også spille diamond/platinum/perl, heartgold/soulsilver, Black/White og Black2/White2 med samme konsollen.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg kjøpte meg en ps vita for en stund tilbake, og den blir ikke veldig mye brukt. Så kjøpte jeg en wii U og digger rett og slett å spille Mario osv. Så har begynt å titte litt på 3ds xl, men er litt usikker på om det er verdt å kjøpe? Hvordan er grafikken? (240 i oppløsning høres ikke spesielt bra ut?)
Bygdetulling
varg300's Avatar
Grafikken er ikke den heftigste, det skal sies. Men bilder som man ser i spillanmeldelser osv gir et veldig dårlig bilde på hvor det egentlig ser ut.
Når man har et levende bilde på skjermen så blir det betraktlig bedre en på en screenshot for å si det slik, og av en eller annen grunn så synes jeg bildekvaliteten ser mye bedre ut når 3D er påslått også.

For å sammenligne så ligger de grafiske detaljene på et nivå noe under PS2/GameCube, men mye bedre en f.eks PS1/N64, oppløsningen er jo noe lavere men jeg synes ikke det gjør noen stor forskjell på en såpas liten skjerm.
Vil forøvrig legge til at Bravely Default også er et fantatisk spill som kom ut på 3DS for ikke så lenge siden.
Ok takk for svar. Jeg satser på at det kanskje blir et kjøp i løpet av kort tid Ps vitaen bruker jeg jo aldri. Si ifra om det er noen som vil bytte vitaen med noen spill mot en 3ds xl med noen spill
▼ ... over et år senere ... ▼
Har tenkt litt frem og tilbake og vurderer sterkt å kjøpe den nye 3ds-en mtp. alle de nye spillene som har kommet/kommer ut, men spørsmålet er jo om man skal gå for den vanlige eller XL? 300 kr i forskjell er jo nesten et spill, men samtidig er jo større skjerm bedre. Spesielt for spill som Super Smash...

Tanker?
Kjøp 3DS XL, kommer også en ny versjon nå neste mnd i statene, kanskje ikke så lenge til den kommer hit!
Skjemene er jo 90% større og det er merkbart og mye deiligere, vanlig 3ds blir litt i minste laget til og sitte og glo på å flere timer for min del.
uansett, kjempebra konsoll, alle de gode spillene fra old days
Er glad jeg kjøpte XL og ikke vanlig. Synes den vanlige har alt for liten skjerm.
Sitat av Isrsxd Vis innlegg
Kjøp 3DS XL, kommer også en ny versjon nå neste mnd i statene, kanskje ikke så lenge til den kommer hit!
Skjemene er jo 90% større og det er merkbart og mye deiligere, vanlig 3ds blir litt i minste laget til og sitte og glo på å flere timer for min del.
uansett, kjempebra konsoll, alle de gode spillene fra old days
Vis hele sitatet...
Er nettopp den nye generasjonen jeg venter på, 14. Februar er jo ikke mer enn en liten måned fra oss så klarer å vente såpass.

Og merker vel også selv at jeg heller mest mot XL.
Sist endret av Cookie Monster; 19. januar 2015 kl. 14:28.
Selv vurderte jeg å kjøpe en WII U.
(Har hatt alt fra Nintendo siden Super NES).
Istedetfor fant jeg Dolphin, et emuleringsprogram. Nå er jeg en glad eier av alle spillene fra Nintendo siden tidenes morgen. Gå gjerne og kjøp spillene i butikk hvis du syns det er ille å ikke gi Nintendo noe for de fantastiske spillene.

Ja, det finnes adaptere så du kan bruke Gamecube controller osv til maskinen. Wii-remotes har bluetooth så det er ganske simpelt. Med GameCube controller kan du jo da også spille DS spill.
Hva er status på spilling av backups/roms på 3DS/3DS XL for tiden? Det står så mye forskjellig på nettet at det er vanskelig å orientere seg.
Her står det litt om de forskjellige du kan kjøpe: http://www.3dschip.com/

Har selv god erfaring med Supercard for 3DS http://www.sc3ds.com/
Claryn: Bruker Dolphin selv, men noe av sjarmen for meg med GameBoy og DS tidligere (og fremdeles er) har vært at det er så portabelt. Er litt annerledes å ta med seg den og en laptop.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Hva er status på spilling av backups/roms på 3DS/3DS XL for tiden? Det står så mye forskjellig på nettet at det er vanskelig å orientere seg.
Vis hele sitatet...
Om du kjøper en 3DS i dag, så vil du få en 3DS med firmware lavere enn 9.3, og kan da kjøpe flashkortet Gateway.
Dette kortet fjerner region sperre, støtter homebrew, kjører backups, og kan kjøre "emunand" for spoofing av fw versjon (bruke eShop o.l) uten å oppgradere fw (og da miste mulighet for å bruke kortet).

Gateway støtter også å selv ta backup av egne kjøpte spill.

Ellers har du Sky3DS som kun kjører backups. Dette emulerer ekte spill kort, og man har da ikke mulighet for homebrew, modding, cheats, eller save editing. Dette funker pr. I dag for firmware høyere enn 9.2, og det ryktes at dette ikke lar seg sperre av fw oppgraderinger, da det emulerer ett ekte kort.

Jeg ville personlig anbefalt Gateway, pga. Alle mulighetene det åpner