Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 5942
Jeg skyter en del amfetamin. Har funnet ut at det beste er å stikke i lysken. Men da jeg ikke er så stødig i å treffe årer, får jeg ofte blåflekker eller i hvertfall ett stikkmerke.

Jeg lurer på om det finnes noen råd for å få slike merker til å forsvinne fortere, og får å få blåflekker til å blekne fortere.
Jeg har hørt at hvis du bruker grønne(De tjukkeste) kranylene så forsvinner merkene fortere. Du vil få ett større stikksår i starten, men det forsvinner fortere enn hvis du bruker orange kranyl.
Jeg skyter ikke selv så jeg vet ikke 100% sikkert, men en venn fortalte meg dette.

Du kan vell hive på litt brunkrem i akkurat det området du skyter?

Btw, hva er lysken?
Sitat av rbt
Btw, hva er lysken?
Vis hele sitatet...
her:
http://www.sundhedsinformation.dk/jpg/leksijpgs/gastro/1127lyske.jpg
Sist endret av PepsiCo; 9. september 2007 kl. 05:18.
Heller stikk-merker enn å miste ett ben er da min mening.
Sitat av amfpia
Men da jeg ikke er så stødig i å treffe årer, får jeg ofte blåflekker eller i hvertfall ett stikkmerke.
Vis hele sitatet...
Det er kanskje ikke så rart. Hvordan vet du hvor du skal stikke? Jeg ser ingen blodårer der.. Er det ikke lettere og sette i armen? Så får du ikke så mange bomskudd..


Sitat av jogil
Heller stikk-merker enn å miste ett ben er da min mening.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med det?
brunkrem i sår er er kanskje skadelig?
Folk tar jo brunkrem over oppskrapte blodige kviser da. Så tror ikke brunkrem i sår er skadelig.
Ikke at det blir noe kjøttsår av ett sprøytestikk heller da..
Minst mulig kanyle + lær deg å treffe årene :P (Evt finn en annen plass å sette hvor du lettere kan treffe, f.eks underarmene.)
Skyter du mye vil du uansett ende opp med å se ut som en nålepute.
Bruk brun kanyle. Og litt brunkrem, pudder. Ikke helt trygt å sette i lysken, så ville heller satset på armen. Vet ikke om det er forskjell på risken ved skyting av heroin og amfetamin. Men heroin er iallefall ikke bra å sette i lysken.
nå har jeg aldri i mitt liv prøvd noe annet en alkohol og nikotin, men er det ikke lettest å bare stikke på ett sted hele tiden? så vet du hvor du skal stikke og slipper å lete, du ser ikke ut som en nålepute, og jeg tviler på om noen reagerer på at du har et lite sår på armen, i verste fall så si at du var hos legen og tok blodprøve..
finnes en fuktighetskrem på apoteket som inneholder D-vitamin, leste en plass at det var en god måte for å hjelpe huden å repare seg selv. av egne erfaringer (ja jeg var så dum en liten stund) så funket Aloe Vera krem veldig bra syns jeg. du må nesten prøve deg litt frem, en annen ting kan jo være tigerbalsam og mentolathum. førstnevnte svir og lukter en del
Huff.. Skal du drive med sprøyter, så får du bare ta med deg det dette med deg!
Bruker sprøyter til tider selv, stikker stort på 2 plasser.. Fant ut at slike Insulinsprøyter er bra, pumpene er litt små, men nålene kan tas av! De er MYE tynnere enn de brune, desto senere å få det inn, men verdt det om du er redd merker! Blåmerker i lysken ser MYE mer nærkis ut, enn hvis man bruker armene, selv om ingen andre ser det, så ser du det selv.. Jeg ville iallefall sett på meg selv som en søppliz da..
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av rbt Vis innlegg
Jeg ser ingen blodårer der.. Er det ikke lettere og sette i armen? Så får du ikke så mange bomskudd..
Vis hele sitatet...
Lysken har alltid vært det mest lettvinte stedet for meg å treffe årer. Selv om blodårene er mer "utstående" i armen, slik at jeg faktisk kan kjenne dem med hendene - så er de mer markerte i lysken, og det blir sjelden mye styr med å få blodsvar. Hvilket ikke kan bli sagt for noen andre steder på kroppen min.

Men dette skal visst også være blant de aller mest risikable stedene å skyte, nesten på linje med halsen har jeg hørt.
Ikke at jeg noen sinne har skyti, men denne er kanskje verdt et forsøk?
Har hvertfall fungert veldig bra til å fjerne blåmerker i ansiktet etter et par uoverensstemmelser man har hatt med folk som ikke kan oppføre seg.

https://www.apotek1.no/produkter/hir...lve-40g-56533p


Ps: "Må ikke påføres i rifter eller åpne sår"
Sist endret av El MunchoGrande; 26. oktober 2016 kl. 16:13.
Boiz, denne tråden er 6 år gammel