Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 5252
BRAND ∞ STRONG
De siste dagene, når jeg starter opp windows (10, laptop)
går prosessor bruken rett opp på ca 55%. Det er svchost.exe som er synderen.
Jeg vet at det kan være et virus, men prosessen ligger i CWindows\System32 og burde i følge nettet være safe.
Tips?
Oppgavebehandling -> Oppstart, deaktiver programmer der du ikke trenger på oppstart.
Et kjapt googlesøk ga meg iallefall inntrykk at dette er det mange som sliter med. For min egen del så husker jeg tilbake til VGS at dette var et problem, det med SVChost.

Bruker den 55% kontinuerlig gjennom perioden PCen er på, eller blir den lavere etter noen minutter?
Hadde samme problem.... Viste seg å være:

The svchost.exe *32 miner virus is the type of malware which uses malicious code that is injected in the svchost.exe service host process in Windows. In case you see this process taking up almost all of your CPU's power, you most likely have become a victim of this miner malware.
Vis hele sitatet...
Usikker på hvordan jeg endte opp med den, men nod32 fiksa det.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Takk for svar.
Jeg reinstallerte møkka
Sist endret av vindaloo; 28. juli 2021 kl. 08:52.
Har hatt en del problemer med superfetch som knuller prosessoren i laptopen min spesifikt. Kan være verdt å skru av hvis du merker noen problemer.

Jeg vet ikke om det har noe med ditt problem å gjøre, tenkte det var verdt å nevne
i mange tilfeller er det lurere og ta en reinstallasjon, feilsøking av små drit kan ofte være veldig tidskrevende uten at man kommer noe særlig vei.

en reinstallasjon i året er ikke dumt.
Start task manager, gå til Details, og finn den svchost.exe som bruker mye prosessorkraft. Høyreklikk på den, og velg "Go to serivice(s)", så vil du ofte kunne se hvilken service som er årsaken, og så kan man google på evt. problemer med den servicen.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Gjorde det, og kom til Windows\System32